Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
E5 - Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas. |
A7 |
E7 - Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación. |
A8 |
E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio. |
A10 |
E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A12 |
E12 - Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas. |
A13 |
E13 - Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos. |
A14 |
E14 - Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B10 |
G5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
B11 |
G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B13 |
G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C2 |
T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C4 |
T4 - Traballar de forma colaborativa. |
C6 |
T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
C8 |
T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C10 |
T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente. |
C11 |
T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e analizar críticamente propostas de investigación e innovación na área de Educación Física en Educación Infantil e Primaria.
|
AM5 AM7 AM15 AM16
|
BM5 BM11
|
CM8 CM10 CM11
|
Ser capaz de deseñar proxectos de investigación educativa enfocados ao ámbito da Educación Física.
|
AM8 AM10 AM12
|
BM1
|
CM2 CM3 CM4 CM6
|
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a transformación e a innovación no ámbito da Educación Física de Educación Infantil e Primaria.
|
AM13 AM14
|
BM4 BM5 BM10 BM13
|
CM2 CM3
|
Valorar a importancia da investigación e a innovación como estratexias para mellorar a calidade educativa na área de Educación Física.
|
|
BM13
|
CM1 CM2 CM8
|
Desenvolver recursos comunicativos para transmitir ideas e proxectos docentes en Educación Física, utilizando se é necesario recursos tecnolóxicos de apoio.
|
AM5 AM10 AM12 AM13 AM14 AM15
|
BM10
|
CM8 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Investigación en Educación Física |
- Liñas de investigación en EF
- Problemas e limitacións da investigación en EF.
- Investigación-acción.
- Investigación en EF: recursos para a procura |
Innovación en Educación Física |
- Aspectos de interese da innovación en EF.
- Referencias para clasificar iniciativas de innovación en EF.
- Recursos para a procura da innovación e mellora do capital humano. |
Proxectos de innovación e investigación en Educación Física |
- Deseño e xustificación de proxectos deportivos, innovación, educativos e recreativos e análises de cada unha dos seus partes.
- Tipos e clasificacións dos proxectos en función de diversas variables.
-Manexo e xestión dos elementos configuradores dun proxecto.
- Estratexias para a mellora da visibilidade dun evento deportivo, recreativo e/ou educativo. Medios de promoción. Uso de redes sociais. Campaña de márketing.
- Avaliación de proxectos. Enquisas de satisfacción de usuario |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A5 A12 |
4 |
16 |
20 |
Discusión dirixida |
C1 C8 |
1 |
2 |
3 |
Glosario |
B11 C4 C10 |
1 |
2 |
3 |
Foro virtual |
A7 A8 A10 |
1 |
4 |
5 |
Práctica de actividade física |
A16 C11 |
2 |
10 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A14 A15 B5 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
B4 B10 B13 |
6 |
0 |
6 |
Traballos tutelados |
A13 B1 C3 C6 |
1 |
2 |
3 |
Solución de problemas |
C1 C2 C3 |
1 |
3 |
4 |
Estudo de casos |
A7 A8 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Analizaranse diferentes artigos, valorando o pensamento crítico do alumnado.
|
Discusión dirixida |
O docente e os alumnos crearán diferentes debates na aula sobre temas vinculados á innovación e á investigación. En todo momento o debate será dirixido polo docente, mostrando argumentos a favor e en contra sobre o debatido, para favorecer o pensamento crítico do alumnado.
|
Glosario |
Establecerase un glosario de termos que se irá nutrindo ao longo da materia das achegas terminolóxicas que incorporen os alumnos. O glosario estará situado na contorna moodle.
|
Foro virtual |
Crearanse debates e incorporaranse temas de actualidade que resulten de interese xeral e estean vinculados á materia, nun foro habilitado no moodle. Os alumnos poderán participar desde a súa casa vertiendo a súa opinión respecto diso.
|
Práctica de actividade física |
Realizaranse prácticas de educación física desde a innovación e a investigación.
|
Prácticas a través de TIC |
Mostraranse algunhas TIC útiles para os/as alumnos/as vinculadas á investigación e á innovación.
|
Sesión maxistral |
Existirán sesiones magistrales basadas en el discurso del docente, pero siempre contando con las intervenciones del alumnado, existiendo una buena comunicación docente-alumno/a, y creando un medio donde se favorezca la participación del alumnado.
|
Traballos tutelados |
Os traballos serán tutelados polo docente, a través da asistencia a titorías para comprobar a boa marcha do traballo e propoñer aos alumnos ideas de mellora.
|
Solución de problemas |
Se plantearán numerosos problemas a los alumnos intentando que entre ellos debatan y busquen la solución adecuada para resolverlo. |
Estudo de casos |
Presentaranse casos de proxectos innovadores e de investigación, analizándoos críticamente, observando as súas debilidades e puntos fortes, e propoñendo aspectos de mellora para ese proxecto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos serán tutelados polo docente, os alumnos tras a elección do tema do seu traballo deberán acudir a titorías para ver o enfoque do mesmo.
Nota: A fin de afianzar o coñecemento adquirido na materia o docente poderá utilizar a gamificación como técnica de aprendizaxe, realizarase sempre que o tempo e planificación da docencia permítao.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A13 B1 C3 C6 |
Para comprobar os coñecementos adquiridos na materia o alumnado terá que realizar un traballo en microgrupo de 2-3 persoas. Unha vez finalizado o traballo presentaranse na aula para a súa avaliación por parte do docente. Nos traballos valorarase a innovación, a creatividade, a orixinalidade, a funcionalidade e a aplicabilidade.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que non alcance o 80% da asistencia ás clases ou non asista, realizará un exame sobre os contidos da materia na data oficial do exame. Para a elaboración do traballo seguirase a normativa publicada no moodle na presentación da materia. En relación coa redacción de traballos, estes non poderán conter plaxio, considerado este como a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerado causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar. A fin de garantir os obxectivos do Green Campus, os traballos entregaránse sempre vía online en formato electrónico evitando o consumo de papel e plásticos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pérez, A.I. (Coord) (2010). Aprender a enseñar en la práctica: prácticas educativas y procesos de innovación y mejora en la educación secundaria. Graó: Barcelona
Contreras, J.; García López, L.M. (2010). Didáctica de la Educación física. Enseñanza de los contenidos desde el constructivismo.. Síntesis: Madrid
González, C.; Lleixa, T. (coords) (2010). Educación Física, investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Inde
Blázquez Sánchez, Domingo (2017). Cómo evaluar bien Educación Física. Inde
Quay, J. ; Peters, J. (2012). Creative Physical Education: Integrating Curriculum Through Innovative PE Projects. Human Kinetics
Blázquez Sánchez, Domingo (2016). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de Educación Física. Inde
Contreras, Jordán y cols. (2018). El Aprendizaje basado en Proyectos en Educación Física. Inde
Blázquez Sánchez, Domingo y Sebastiani Enric (2010). Enseñar por competencias en Educación Física.
Video tutorial sketchup (2015). https://www.youtube.com/watch?v=EiIu1k-7Ff8.
Díaz Barahona, José (2015). https://www.youtube.com/watch?v=jF22KlmUmH8.
Video tutorial exelearing (2015). https://www.youtube.com/watch?v=qyuXrByafqc.
Video hotpotatoes (2015). https://www.youtube.com/watch?v=RdD-qM5lYrY.
López Pastor, V.M.; Gea Fernandez, J.M. (2009). Innovación, discurso y racionalidad en Educación Física. Revisión y Prospectiva. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte
Morente, H.; González, T.; Sánchez, A. (2021). Metodologías activas en la práctica de la Educación Física. Madrid. Morata
Navarro Ardoy, Daniel y cols (2019). Modelos pedagógicos en Educación Física. Navarro
Rosa Bodosque-Osma, A.; González-Víllora, S. (2021). Neuroeducación. Madrid. Morata |
Recoméndase ao alumnado utilizar como fonte principal de información as seguintes revistas vinculadas á materia e de acceso gratuito.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Recoméndase ao alumnado utilizar como fonte principal de información as seguintes revistas vinculadas á materia e de acceso gratuito.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño de proxectos interdisciplinares/652513205 | Traballo por proxectos en educación física/652513213 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño de proxectos interdisciplinares/652513205 | Traballo por proxectos en educación física/652513213 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo fin de mestrado (TFM)/652513208 | Traballo por proxectos en educación física/652513213 |
|
|