Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Los estudiantes podrán llevar a cabo la evaluación de trastornos específicos del lenguaje oral, tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc |
A2 |
Los alumnos/as sabrán realizar la evaluación de las dificultades de lectura y de trastornos específicos del lenguaje escrito |
A6 |
Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico de la evaluación en el área del lenguaje y la comunicación. |
A8 |
Los alumnos/as serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, lashipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datosy su consecuente análisis y discusión |
A9 |
- Los estudiantes sabrán aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación empleados en la evaluación del lenguaje oral |
A10 |
Los estudiantes sabrán aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación empleados en la evaluación del lenguaje oral |
A11 |
Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas, noticias de medios de comunicación,literatura gris, etc. |
B2 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación deideas, a menudo en un contexto de investigación |
B3 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornosnuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B4 |
Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a laaplicación de sus conocimientos y juicios |
B5 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicosespecializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B6 |
Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá deser en gran medida autodirigido o autónomo |
C2 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C4 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C5 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género |
C6 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
AI11
|
BI5
|
CI2 CI3 CI5
|
Distinguir a avaliación cualitativa e cuantitativa en función dos procesos (recepción / expresión) e das dimensións (fonética/fonoloxía, léxico/semántica, morfoloxía, sintaxis, pragmática, discurso). |
AI1 AI2 AI9 AI10
|
BI3 BI5
|
CI4
|
Discutir críticamente as publicacións científicas. |
AI11
|
BI3 BI4 BI5
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
|
Ilustrar adecuadamente os resultados dunha investigación. |
AI8 AI11
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
|
Aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral e escrito |
AI1 AI2 AI6 AI9 AI10
|
BI2 BI3
|
CI1 CI4
|
Organizar sesións de avaliación funcional nos trastornos da comunicación e a linguaxe |
AI1 AI2 AI6 AI9 AI10
|
BI2 BI3 BI5
|
CI1 CI4
|
Utilizar instrumentos de avaliación e diagnóstico dos trastornos da comunicación e a linguaxe |
AI1 AI2 AI6 AI9 AI10
|
BI2 BI3 BI4 BI5
|
CI1 CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principais técnicas de recollida de información na avaliación da linguaxe |
Obxectivos xerais da avaliación da linguaxe. Aspectos básicos a ter en conta na avaliación da linguaxe.
Principais métodos de avaliación da linguaxe: Historia clínica, entrevista, técnicas de observación, autoinformes, probas estandarizadas. Recollida e análise de mostras de fala
O informe de avaliación. |
Avaliación da fala e a linguaxe nas alteracións da fluidez. |
Métodos de avaliación. Avaliación diagnóstica. Avaliación funcional. |
Avaliación do mutismo selectivo e inhibición da linguaxe
|
Selección das estratexias de avaliación. O proceso xeral de avaliación. Estratexias e instrumentos para a avaliación |
Cuestionarios e probas estandarizadas empregados na avaliación do TDAH e dos problemas de lectura asociados. |
Evaluación xeral: intelixencia, linguaxe e aprendizaxe. Avaliación específica: hiperactividade/impulsividade e atención. Avaliación funcións executivas no TDAH |
Probas estandarizadas e métodos de avaliación cualitativa no TEL.
|
Obxectivos da avaliación do TEL. Importancia da detección temperá. Técnicas empregadas: mostras de fala, informes e inventarios, probas estandarizadas. O proceso de avaliación da linguaxe no TEL |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A9 A6 A10 B3 B2 B4 B5 B6 C2 |
3 |
5 |
8 |
Portafolios do alumno |
A1 A2 A9 A6 A10 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C5 |
0 |
75 |
75 |
Sesión maxistral |
A1 A2 C5 C6 |
32 |
32 |
64 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.), a través das que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Portafolios do alumno |
No portafolio incluiranse as actividades realizadas ao longo da materia, incluindo esquemas, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, informe de avaliación, etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións se presentarán os contidos básicos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
O obradoiro e o portafolios requiren, para a súa axeitada realización, de atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor ou profesora da materia guiará ao estudiante na súa realización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 A2 A9 A6 A10 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C5 |
A avaliación incluirá unha valoración cuantitativa do rendimento de cada estudante en cada actividade realizada. Éstas serán recollidas polos estudantes nun portafolio por asignatura que incluirá os esquemas, presentacións, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, etc. Este portafolio estará disponible sempre para o profesorado e será entregado ao finalizar as clases presenciais para a súa supervisión e calificación. |
100 |
|
Observacións avaliación |
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao
estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster
universitario na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de
2017), os alumnos aos que se reconozca a condición de estudantes a tempo
parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da asistencia
a clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar os correspondentes
informes e traballos antes da data establecida para a realización do exame da
asignatura. Para a Segunda Oportunidade seguiranse os mesmos criterios que na
primeira oportunidade. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Barrio, V. (2016). Evaluación psicológica (2ª edición). Ediciones CEF. Fernández-Ballesteros, R. (2011). Evaluación Psicológica. Conceptos, métodos y estudio de casos. Pirámide. Goldfinger, K. e Pomerantz, A. M. (2013). Psychological assessment and report writing (2ª ed.). SAGE Publications. Groth-Marnat, G., Wright, A. J. (2016). Handbook of psychological assessment. John Wiley and Sons. Moreno, C. (2005). Evaluación psicológica. Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y de la inteligencia (2ª ed.). Sanz y Torres. Moreno, C. y Ramírez, I. M. (2019). Evaluación psicológica: proceso, técnicas y aplicaciones en contextos. Sanz y Torres. Morrison, J. (2015). La entrevista psicológica. Manual Moderno. Perpiñá, C. (2012). Manual de la entrevista psicológica. Saber escuchar, saber preguntar. Pirámide. Tapia, J. A. (2011). Evaluación psicológica: coordenadas, contextos, procesos y garantías. Ediciones UAM. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. | |
|