Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Los alumnos/as sabrán realizar una intervención en trastornos específicos del lenguaje oral tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc |
A5 |
Sabrán realizar una intervención en las dificultades de lectura y de los trastornos específicos del lenguaje escrito. |
B2 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación deideas, a menudo en un contexto de investigación |
C6 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
XENERAIS DA MATERIA Poden describir coherentemente as bases biolóxicas, anatómicas e neuropsicolóxicas dos problemas da linguaxe e a comunicación. Poden informar sobre a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da linguaxe e a comunicación. Son capaces de recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, atrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonológicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, os trastornos do espectro autista, os trastornos específicos da linguaxe escrita; as dificultades de lectura; os trastornos da fluidez do fala; as disartrias; as disfonías; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo selectivo e as inhibicións da linguaxe. Poden describir as funcións da Intervención na área da linguaxe e a comunicación: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
AI4 AI5
|
BI1
|
CI5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Introdución ao sistema nervioso |
Células do sistema nervioso: neuronas e glía. Estrutura do sistema nervioso. Características xerais. Sistema nervioso central e sistema nervioso periférico. Plasticidade cerebral |
TEMA 2. Bioloxía celular do sistema nervioso |
Neurofisiología da neurona. Potencial de membrana. Potencial de acción. Condución do potencial de acción. |
TEMA 3. Neuroquímica da transmisión sináptica |
A sinapsis. Tipos de sinapsis, elementos da sinapsis, transmisión do impulso nervioso, potenciais postsinápticos, integración neuronal, autorreceptores. |
TEMA 4: Neurotransmisores |
Acetilcolina, monoaminas, aminoácidos, lípidos. Farmacoloxía da sinapsis |
TEMA 5: Desarrollo do sistema nervioso |
Sistema nervioso central e sistema nervioso periférico, partes e funcións. |
TEMA 6: Alteracións do sistema nervioso debidas ao estrés temperán |
Efectos da experiencia do estrés temperán no desenvolvemento do sistema nervioso. Plasticidade neuronal. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A4 B2 C6 |
7.5 |
22.5 |
30 |
Lecturas |
B2 C6 |
4 |
16 |
20 |
Traballos tutelados |
B2 C6 |
4 |
12 |
16 |
Portafolios do alumno |
B2 C6 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Esquema xeral dunha sesión de tres horas tipo:
Exposición teórica (50 minutos), visualización de vídeos complementarios, presentación de dúbidas e comentarios.
A exposicións serán gravadas e poderán consultarse en liña.
No caso da sesión maxistral o profesorado presentará os contidos do tema apoiándose nunha presentación power point. A sesión maxistral utilizarase tanto para a introdución teórica do tema como para a presentación dos casos ou as prácticas que estean planificadas. Cada materia desenvólvese en sesións de dúas horas, polo que a sesión maxistral pode abarcar ao redor dunha hora por sesión. O profesor poderá variar esta distribución compensándoa sempre co resto das metodoloxías para non aumentar a carga ECTS da materia |
Lecturas |
Cada sesión de clase de dúas horas contén un tempo dedicado ao visionado dalgún vídeo relacionado, ou a lectura comentada dun texto relacionado coa exposición do profesor. A duración prevista será duns 30 minutos por sesión de dúas horas. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo sobre un libro elixido polo alumno de Oliver Sacks |
Portafolios do alumno |
En cada sesión de clase o estudante deberá contestar a un cuestionario individual sobre a lectura realizada relacionado cos casos analizados ou as prácticas realizadas. Estes cuestionarios, ademais das presentacións power point correspondentes a cada clase deberán ser incluídas no seu portafolios. Nel recollerán igualmente cuantos comentarios, reflexións ou actividades realícense durante cúrsoo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Lecturas |
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Atención personalizada por correo electrónico, dúbidas, consultas, traballos tutelados, etc. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A5 A4 B2 C6 |
Exposición por parte do profesor da materia. Consulta de dúbidas. |
40 |
Lecturas |
B2 C6 |
Traballo da lectura recomendada. Un libro de Oliver Sacks |
20 |
Portafolios do alumno |
B2 C6 |
Outros traballos relacionados cas prácticas |
20 |
Traballos tutelados |
B2 C6 |
Traballo sobre o libro elexido de Oliver Sacks |
20 |
|
Observacións avaliación |
Haberá unha proba obxectiva, de preguntas tipo test, con respostas tipo "verdadeiro ou falso". O resto da cualificación virá determinada polos criterios seguintes: Realización de lecturas e traballos tutelados. Prácticas no laboratorio e titorías.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
J Pinel, Biopsicología Carlsson, Fisiología de la conducta Kandel. Principios de Neurociencia |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|