Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
A3 |
Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A4 |
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes. |
A5 |
Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e no centro; abordar e resolver posibles problemas. |
A6 |
Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
A7 |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, titoría e orientación académica e profesional. |
A8 |
Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá. |
A9 |
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade e prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
A10 |
Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
A11 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
A12 |
Adquirir habilidades sociais na relación e orientación familiar. |
A13 |
Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plano lingüístico do centro. |
A14 |
Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
A15 |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A16 |
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A17 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A18 |
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adaptación crítica ao dinamismo social e curricular na sociedade galega |
AJ3 AJ4 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9 AJ11 AJ13
|
|
CC3 CC4 CC6 CC7
|
Formación e reflexión sobre os últimos avances na especialidade |
AJ3 AJ7 AJ11 AJ12 AJ15 AJ16
|
|
CC6 CC7 CC8
|
Actualización da formación científica para o futuro traballo profesional |
AJ2 AJ5 AJ10 AJ14 AJ17 AJ18
|
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Coñecemento dos contidos relevantes da especialidade e tendencias actuais. |
1.1. Orixe e evolución histórica da(s) lingua(s). A onomástica como patrimonio. O comentario filolóxico.
1.2. Extensión territorial e variantes da lingua. A conformación do actual modelo normativo e a calidade da lingua.
1.3. A análise lingüística. O comentario lingüístico.
1.4. As escolas lingüísticas na Península. A filoloxía española. A filoloxía galego-portuguesa
|
2. Adaptación da materia ao marco curricular. |
2.1. A procura da calidade da lingua na expresión oral e escrita.
2.2. O ensino do texto: concepto, xéneros discursivos e tipoloxías textuais, oralidade e escrita, técnicas de organización e redacción de textos.
2.3. O ensino da gramática: a gramática descritiva, normativa e pedagóxica.
2.4. O ensino do léxico, traballo con dicionarios.
2.5. O aproveitamento das TIC.
|
|
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A4 A6 A7 A10 A12 A16 A15 A18 |
16 |
17 |
33 |
Workshop |
A8 A9 A10 A14 C1 C3 C4 |
7 |
7 |
14 |
Workbook |
A6 A7 A11 A16 A17 C5 C6 |
2 |
14 |
16 |
Supervised projects |
C3 C5 C7 C8 |
1 |
30 |
31 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A4 A5 A13 A15 C1 |
1 |
4 |
5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición e explicación de contidos e reflexións para o posterior traballo de cada estudante. |
Workshop |
Prácticas guiadas, individuais e/ou grupais, en que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Workbook |
Realización de lecturas necesarias para a formación do estudante a respecto do contido do curso. |
Supervised projects |
Traballo academicamente dirixido sobre unha cuestión da materia previamente asignada. O tema e a bibliografía serán acordados entre profesor e estudante. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita de carácter teórico-práctico. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
No horario de titorías do profesorado, o/a estudante recibirá a información e a guía necesaria para preparar e realizar o seu traballo tutelado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A8 A9 A10 A14 C1 C3 C4 |
Realización de actividades prácticas derivadas das sesións maxistrais (análise de textos, estudo de fontes documentais etc.). |
10 |
Supervised projects |
C3 C5 C7 C8 |
Traballo academicamente dirixido sobre unha cuestión da materia previamente asignada. O tema e a bibliografía serán acordados entre o profesorado e o(s) estudante(s). |
60 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A4 A5 A13 A15 C1 |
Proba escrita de carácter teórico-práctico |
30 |
|
Assessment comments |
No apartado de "Traballos tutelados" (60%), o profesorado da materia avaliará tamén, de ser o caso, a exposición oral; a proba mixta computará, por tanto, como o 30%. O alumnado terá que entregar e/ou expor os traballos e
actividades solicitados no prazo fixado.
Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas
esixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, concordancia, ausencia de reiteracións etc.). No caso de se produciren
deficiencias deste tipo, estas serán penalizadas na cualificación. O alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios que o restante. Se non puider asistir ás titorías, deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico. Tamén deberán pórse en contacto co profesorado aquelas persoas cuxo horario laboral for incompatíbel co seguimento da materia, mais que non cumpriren as condicións para obteren a dispensa académica; após as pertinentes comprobacións, poderán ter condicións de avaliación equivalentes aos casos da dispensa académica. A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non realizar a proba mixta e/ou cando tiver entregado menos de 50% do número de actividades totais. Na segunda oportunidade, en xullo, será tida en conta a seguinte distribución: proba mixta (40), traballo tutelado (60).
|
Sources of information |
Basic
|
TORRENS ÁLVAREZ, Mª J. (2007). Evolución e historia de la lengua española. Madrid: Arco/Libros
S.N.L. (UDC) (2006). Criterios para o uso da lingua. UDC
FERNÁNDEZ REI, F. (1990). Dialectoloxía da lingua galega. Vigo: Xerais
COROMINAS, J. & PASCUAL, J. A. (). Diccionario crítico etimológico castellano e hispánico, 6 vols.. Madrid: Gredos
SECO, M. (dir.) (1999). Diccionario del español actual. Madrid: Aguilar
Real Academia Galega (s.d.). Dicionario da Real Academia Galega. <https://academia.gal/dicionario>
RUIZ BIKANDI, Uri (coord.) (2011). Didáctica de la lengua castellana y la literatura. Barcelona: Graó, Ministerio de Educación
ARIZA, M. (1998). El comentario filológico. Madrid: Arco/Libros
FRADEJAS RUEDA, J. M. (1997). Fonología histórica del español. Madrid: Visor
FREIXEIRO MATO, X.R. (2006). Gramática da Lingua Galega, 4 vols.. Vigo: A Nosa Terra
BOSQUE, I. / V. DEMONTE (dirs.) (1999). Gramática descriptiva de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
GÓMEZ TORREGO, L. (2010). Gramática didáctica del español. Madrid: SM
PENNY, R. (1993). Gramática histórica del español. Barcelona: Ariel
FERREIRO, M. (1999-01). Gramática histórica galega, 2 vols.. Santiago: Laiovento
MARIÑO PAZ, R. (1998). Historia da lingua galega. Santiago: Sotelo Blanco
CANO AGUILAR, R. (coord.) (2004). Historia de la lengua española. Barcelona: Ariel
CANO AGUILAR, R. (2000). Introducción al comentario filológico. Madrid: Castalia
RUIZ BIKANDI, Uri (coord.) (2011). Lengua castellana y literatura. Complementos de formación disciplinar. Barcelona: Graó, Ministerio de Educación
RUIZ BIKANDI, Uri (coord.) (2011). Lengua castellana y literatura. Investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Graó, Ministerio de Educación
FREIXEIRO MATO, X.R. (2009). Lingua de Calidade. Vigo: Xerais
FREIXEIRO MATO, X.R. (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Vigo: A Nosa Terra
ARIZA, M. (1989). Manual de fonología histórica del español. Madrid: Síntesis
SANMARTÍN REI, G. (2008). Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación. Vigo: Xerais
RAE y Asociación de Academias de le Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
S.N.L. (UDC) (2007). Sobre a calidade da nosa lingua. UDC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para poder seguir os contidos da materia, será necesario posuír uns coñecementos básicos de lingua galega: quen non os tiver, terá graves dificultades para superar a materia. Neste caso, recoméndase a realización previa dun curso de lingua galega no Centro de Linguas da UDC. |
|