Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A23 |
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A25 |
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A26 |
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer a noción de proxecto e o seu desenvolvemento histórico. |
AJ25 AJ26
|
|
CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer, analizar e avaliar algúns exemplos significativos do traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato. |
AJ25 AJ26
|
|
CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer e aplicar a metodoloxía de proxectos. |
AJ23 AJ25
|
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Concepto de proxecto educativo.
|
. |
2. Contextualización histórica. |
. |
3. Algúns exemplos significativos de traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato: análise e avaliación. |
. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Long answer / essay questions |
A25 A26 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
3 |
4 |
Document analysis |
A26 C1 C7 C8 |
2 |
8 |
10 |
Collaborative learning |
A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
6 |
9 |
Case study |
A25 A26 C1 C6 C8 |
2 |
2 |
4 |
Workshop |
A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Supervised projects |
A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
11 |
13 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Long answer / essay questions |
Proba consistente en dúas preguntas de certa amplitude, na que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. Terá carácter individual. |
Document analysis |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Supervised projects |
Realización de traballos titorizados |
Personalized attention |
Methodologies
|
Long answer / essay questions |
Document analysis |
Collaborative learning |
Case study |
Workshop |
Supervised projects |
|
Description |
Resolución de dúbidas e discusión dos métodos e materiais de traballo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A25 A26 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Proba de reflexión individual |
30 |
Supervised projects |
A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización dun proxecto educativo en grupo |
70 |
|
Assessment comments |
Modalidades de avaliación Estabelécense tres modalidades de avaliación: - 1. Para as persoas que asistan regularmente ás aulas:
- Un traballo tutelado en grupo (70% da cualificación).
- Unha tarefa de reflexión individual (30% da cualificación).
O traballo colaborativo é fundamental nesta modalidade de avaliación, polo que se realizará un seguimento da asistencia do alumnado ás aulas. 2. Para o alumnado con dispensa académica: - Un traballo tutelado (70% da cualificación). Segundo os casos, valorarase a posibilidade de realizalo en grupo ou individualmente.
- Unha tarefa de reflexión individual (30% da cualificación).
3. Para as persoas sen dispensa académica que non asistan regularmente ás clases: - Unha proba de ensaio (100% da cualificación), que poderá ser diferente á que se propoña para a modalidade en que esta é só unha parte.
Para aprobar a materia será necesario superar todas as partes, en calquera das dúas oportunidades, polo que será necesario obter no mínimo o 50% da puntuación en cada unha delas. Na segunda oportunidade o alumnado só repetirá as partes suspensas e manterá a nota daquelas que fosen superadas. Os traballos entregaranse telematicamente a través dunha tarefa creada para tal fin no Campus Virtual da materia. Débese facer un uso sustentábel dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
Algás, P. et. alii (2010). Los proyectos de trabajo en el
aula. Graó. Apple, M. W. e Beane, J. A. (2000). Escuelas democráticas. Morata. Arias Correa, A. et. alii (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. Consellería de Educación e Ordenación Universitaria. Batlle, R. (2020). Aprendizaje-servicio: compromiso social en acción. Santillana. Beane, J.A. (2005).
La integración del currcículum. Morata. Díaz Aguado, M. J. (2018). El aprendizaje cooperativo: de la teoría a la práctica. Santillana. Fisher, R. (2013). Diálogo
creativo: hablar para pensar en el aula. Morata. Kilpatrick, W. (2006). O
método de projecto. Livraria
Pretexto e Edições Pedago. Martín Murga, M. (2018). El trabajo por proyectos: una vía para el aprendizaje activo. Santillana. Nemirovsky, M. (coord.) (2009). Experiencias escolares con la lectura y la escritura. Graó. Rudduck, J. (2007). Cómo
mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Morata. Stenhouse, L. (2004). La
investigación como base de la enseñanza. Morata. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar o respecto e a igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|