Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan. |
A10 |
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo. |
A11 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar. |
A12 |
Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá. |
A22 |
Atender as necesidades dos estudantes e transmitir seguridade, tranquilidade e afecto. |
A32 |
Valorar a relación persoal con cada estudante e a súa familia como factor de calidade da educación. |
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B11 |
Capacidade de busca e manexo de información. |
B12 |
Capacidade de organización e planificación. |
B14 |
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida. |
B15 |
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. |
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Determinar, a partir das necesidades do alumnado, familia ou resto da comunidade educativa, propostas de actuación. |
A22 A32
|
|
|
Enumerar as funcións do titor e do orientador en relación co alumnado, familias e resto do profesorado e explicar o que isto leva. |
A10 A11 A12 A22
|
|
|
Transferir información a especialistas que colaboren co centro para a identificación e atención do alumnado con NEAE |
A8
|
|
|
Poñer en práctica as competencias sociais para traballar en equipo e salvar os obstáculos que vaian xurdindo. |
|
B2 B4 B5 B11 B12 B22
|
C3
|
Defender a necesidade da formación continua como profesional e cidadán. |
|
B14 B15
|
C3 C5 C7
|
Aplicar os principios éticos á práctica profesional e persoal. |
|
B6
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Conceptualización da orientación e a titoría. |
Carácter polisémico do concepto de orientación.
A orientación na aula: concepto de titoría.
O Plan de Acción Tutorial. |
Principios legais e psicopedagógicos que rexen a orientación e a acción tutorial. |
Normativa legal vixente.
Os principios da orientación.
Aplicación dos principios na acción orientadora. |
Funcións do profesorado titor: coas familias, cos alumnos, co resto do profesorado e coa comunidade en xeral. |
O titor en relación aos alumnos.
O titor e as familias.
O titor e a súa relación coa comunidade educativa.
O titor e a súa relación coa comunidade en xeral.
|
Líneas prioritarias de la acción tutorial en la Educación Infantil |
Liñas prioritarias da acción tutorial na Educación Infantil. |
Recursos para a acción tutorial |
A observación.
Enquisa.
Análise de documentos.
O caderno de ida e volta e a axenda escolar. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B12 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A11 B4 B5 B11 C7 |
21 |
0 |
21 |
Simulation |
A10 A32 B6 |
4 |
14 |
18 |
Workbook |
C3 |
0 |
15 |
15 |
Long answer / essay questions |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
2 |
17 |
19 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
3 |
15.5 |
18.5 |
Objective test |
A8 A11 |
1 |
14 |
15 |
Research (Research project) |
A22 B11 B14 C3 C5 |
3 |
16 |
19 |
Collaborative learning |
A12 B4 B5 B6 B11 B12 B22 C3 C6 |
6 |
15.5 |
21.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Coas actividades iniciais identificaranse os coñecementos previos que os estudantes posúen da materia e presentarase a mesma. |
Guest lecture / keynote speech |
A través das sesións expositivas, as profesoras explicarán os diferentes temas e conceptos incluidos neles para a súa mellor comprensión (vídeos, presentacións autoexplicativas,...). |
Simulation |
O alumnado deberá actuar como titores/as ante diversas situacións nas que se traballarán as relacións interpersoais, o comportamento, as actitudes e os valores. |
Workbook |
Os estudantes realizarán unha serie de lecturas sobre diferentes temáticas para profundar sobre determinados aspectos. |
Long answer / essay questions |
Proba asíncrona na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Oral presentation |
Os estudantes deberán facer unha presentación oral dalgunha temática traballada. |
Objective test |
Ao longo do transcurso da materia o alumnado realizará diferentes probas escritas para a avaliación continua do seu proceso de adquisición da aprendizaxe. |
Research (Research project) |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico, a teoría dun ámbito de coñecemento. |
Collaborative learning |
Organizaranse, en clase, pequenos grupos de estudantes nos que se traballará conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Simulation |
Collaborative learning |
Oral presentation |
Research (Research project) |
Objective test |
|
Description |
Students will be oriented, both inside and outside the classroom, to direct the work well and to clarify those aspects that are more complicated to understand in order to ensure meaningful learning. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
Proba/s asíncrona/s na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
15 |
Simulation |
A10 A32 B6 |
Valorarase a representación preparada en grupo e tutorizada pola profesora da materia. |
15 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
Valoraranse os coñecementos adquiridos, as habilidades para expoñelos publicamente e o uso das novas tecnoloxías. |
25 |
Research (Research project) |
A22 B11 B14 C3 C5 |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico a teoría dun ámbito de coñecemento. |
30 |
Objective test |
A8 A11 |
Ao longo do transcurso da materia o alumnado realizará dúas probas escritas para a avaliación continua do seu proceso de adquisición da aprendizaxe. |
15 |
|
Assessment comments |
Atendendo as Normas de Avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de Grao e Mestrado Universitario a materia aposta pola avaliación continua e as metodoloxías activas de aprendizaxe. Para superar a materia o alumnado deberá acadar un 5 na calificación global da mesma. Polo tanto, o día marcado no calendario oficial non se realizará ningún exame, xa que a avaliación continua terá rematado ao finalizar a docencia da materia. O alumnado que durante o curso perda a condición de asistente (80% da presencialidade nas sesións interactivas) terá que realizar as actividades restantes de forma individualizada. Para o alumnado que por motivos xustificados non poda asistir, se manterá o mesmo sistema de avaliación, polo que deberá estar pendente das actividades plantexadas e das datas de entrega das mesmas. É obligatorio que o alumnado baixo esta modalidade (non asistente) o comunique nas dúas primeiras sesións do cuadrimestre mediante unha titoría coas docentes. A convocatoria de Xullo estará destinada ao alumnado que ben no superase a materia ou ben que non se presentase. - No primeiro caso (alumnado que non superou a materia na convocatoria de Xuño), realizará novamente as actividades de avaliación continua que non aprobou.
- No segundo caso (alumnado non presentado) realizará todas as actividades de avaluación continua.
Nos dous casos é preciso entregar as actividades con data límite dúas semanas antes da data oficial do exame de xullo de 2023. Realizándose a proba obxectiva que supón un 15% da calificación total, na data oficial .
|
Sources of information |
Basic
|
Carrera, C., López, T., Matías, P. e Santamaría, C. (2016). Agenda de trabajo del orientador en centros educativos de Educación Infantil y Primaria. Narcea
Sola Martínez, T. y López Sánchez, M. (2008). El Plan de Orientación y acción tutorial en Educación Infantil y Primaria: Recursos prácticos para su programación y ejecución. Ed. Universitas S.A.
González-Benito, A. y Vélaz-de-Medrano, C. (Ed.) (2014). La acción tutorial en el sistema escolar.. UNED.
Expósito López, J. (2014). La acción tutorial en la educación actual. Síntesis
Pantoja Vallejo, A. (2013). La acción tutorial en la escuela. Síntesis
Urosa Sanz, B. & Lázaro Fernández, S. (2017). La función tutorial en educación infantil y primaria: actividades que implica y dificultad percibida por el profesorado en su desarrollo. Revista Educatio Siglo XXI, 31 (2)
MEC (1992). La orientación educativa y la intervención psicopedagógica. Servicio de Publicaciones del MEC
Mérida Serrano, R., Ramírez García, A., Corpas Reina, C. & González Alfaya, M.E (2012). La orientación en educación infantil : una alianza entre los agentes educativos. Pirámide
Rodicio García, M.L. (2001). La Orientación en Galicia. Murcia. RIE
Méndez Zaballos, L., Ruiz Llorente,J.M.,Rodríguez Fernández, E. e Rebaque, E.M. de la O (2007). La tutoría en Educación Infantil. Wolters Kluwer
Bisquerra Alzina, R. (1998). Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica. Praxis
Sobrado Fernández, L.M., Fernández Rey, E. y Rodicio García, M.L. (Coords.) (2012). Orientación educativa. Nuevas perspectivas.. Biblioteca Nueva.
Hernández Prados, M.A., Viudez Sánchez, N. y Guerrero Romera, C (2015). Percepción de las familias sobre las tutorías en la etapa de Educación Infantil. Ensayos, Revista de Facultad de Educación de Albacete 30(2)
Monge Crespo, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Wolters Kluwer
Martín, X., Puig, J.M., Padrós, M., Rubio, L. y Trilla, J. (2008). Tutoría. Técnica, recursos y actividades. Alianza Editorial |
Para cada tema proporcionarase bibliografía e webgrafía específica. |
Complementary
|
Vallet, M. (2010). Educar a niños y niñas de 0 a 6 años. . Wolters Kluwer
Álvarez Rojo, V. (1994). Orientación Educativa y acción orientadora. Relaciones entre la teoría y la práctica. EOS
López Urquízar, N. y Sola, T. (2007). Orientación escolar y tutoría para las diferentes etapas de la educación. grupo editorial universitario
Salvador, X. y Rodicio, M.L. (1998). ¿Para onde camiña a orientación?. Universidade da Coruña |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A entrega de traballos da materia realizarase de forma telemática. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
Enténdese que o alumnado universitario ten asumidas as capacidades lingüísticas en relación á expresión oral e escrita. Por tanto, é primordial e obrigatorio a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), gramatical e léxica nos traballos e exames realizados como condición imprescindible para superar a materia. No relativo á realización fraudulenta (plaxio) das probas de avaliación, a cualificación axustarase ao establecido no artigo 14. 4. Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario: "Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento".
|
|