Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A55 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A57 |
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
A58 |
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A55
|
|
|
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
A57
|
|
|
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
A58
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Desenvolver a creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
|
B22
|
|
Empregar as TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
|
B25
|
|
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE I: INICIACIÓN A LINGUAXE AUDIOVISUAL
DA IMAXE ESTÁTICA Á IMAXE EN MOVEMENTO |
Concepto de linguaxe audiovisual. Gramática e semiótica do discurso audiovisual. Composición visual. Estratexias temporais, narrativas e espaciais da linguaxe visual. Elementos técnicos e prácticos da fotografía e o vídeo. |
BLOQUE II: A LINGUAXE AUDIOVISUAL NO CURRICULO DA EDUCACIÓN ARTÍSTICA. |
Presenza da linguaxe audiovisual no curriculo de Infantil. Concepto posmoderno de Educación Artística e cultura visual na etapa de infantil. Manifestacións artísticas contemporáneas relacionadas coa linguaxe audiovisual: video-art e instalacións. |
BLOQUE III: PROXECTOS AUDIOVISUAIS NA ETAPA DE ED. INFANTIL E EXPERIMENTACIÓN VISUAL |
Metodoloxía de proxectos aplicados á etapa de infantil en torno á linguaxe audiovisual e investigación e experimentación persoal nos procesos de creación.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A55 A57 A58 B1 B22 B25 |
17 |
52 |
69 |
Research (Research project) |
B25 C3 C7 C8 |
13 |
12 |
25 |
ICT practicals |
A58 B1 B22 B25 C3 |
1 |
7.5 |
8.5 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Obradoiros teórico-prácticos sobre os contidos técnicos da materia: fotografía e video.
Propostas individuais e grupais para a realización de proxectos audiovisuais. |
Research (Research project) |
Investigación sobre o videoarte na arte contemporánea e no ámbito escolar. |
ICT practicals |
Prácticas para a mellora da creación audiovisual. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Workshop |
Research (Research project) |
|
Description |
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A58 B1 B22 B25 C3 |
Participación activa na experimentación proposta. |
10 |
Workshop |
A55 A57 A58 B1 B22 B25 |
Avaliación dos proxectos (puntualidade, adecuación ao encargo e creatividade)
Avaliación da participación activa nas actividades propostas. |
60 |
Research (Research project) |
B25 C3 C7 C8 |
Adecuación ao tema da investigación, profundidade e claridade nos contidos e creatividade na exposición da mesma.
Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. |
30 |
|
Assessment comments |
Asistencia necesaria e imprescindible. O alumno non presencial terá
dereito a exame teórico-practico sobre a bibliografía. Para o alumnado
con matrícula a tempo parcial recoñecida, flexibilizaranse os criterios
de asistencia en función da situación acreditada; en calquera caso, as
probas de avaliación serán as mesmas. Para aprobar a materia será preciso a entrega de tódolos proxectos así como a participación nas diferentes dinámicas de laboratorio. (Tendo en conta os casos anteriormente citados). Para o alumnado con dispensa académica, os traballos serán adaptados para poder ser resoltos individualmente. Plaxio: aplícase o artigo 14.4 das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario
|
Sources of information |
Basic
|
VILARIÑO, MANUEL (ED.) (1995). A FOTOGRAFÍA NA ARTE CONTEMPORÁNEA. A CORUÑA: CGAI
BUSTMANTE, ENRIQUE (2002). COMUNICACIÓN Y CULTURA EN LA ERA DIGITAL. BARCELONA: GEDISA
SHORT, MARIA (2013). CONTEXTO Y NARRACIÓN EN FOTOGRAFÍA. BARCELONA: GUSTAVO GILI
ACASO, MARÍA (2006). EL LENGUAJE VISUAL. BARCELONA: PAIDÓS
TISSERON, SERGE (2000). EL MISTERIO DE LA CÁMARA LÚCIDA. FOTOGRAFÍA E INCONSCIENTE. SALAMANCA: EDICIONES UNIVERSIDAD DE SALAMANCA
AUMONT, J. BERGALA, A. MARIE, M. VERNET, M. (1983). ESTÉTICA DEL CINE. ESPACIO FÍLMICO, MONTAJE, NARRACIÓN, LENGUAJE. BARCELONA: PAIDÓS
SEDEÑO VALDELLÓS, ANA (2011). HISTORIA Y ESTÉTICA DEL VIDEOARTE EN ESPAÑA. ZAMORA: COMUNICACIÓN SOCIAL EDICIONES Y PUBLICACIONES
BARTHES, ROLAND (1990). LA CÁMARA LÚCIDA. NOTA SOBRE LA FOTOGRAFÍA. BARCELONA: PAIDÓS
COSTA, JOAN (2008). LA FORMA DE LAS IDEAS. BARCELONA: COSTA PUNTO
ESCAÑO, CARLOS (2003). LÁGRIMAS EN LA LLUVIA: EDUCACIÓN ARTÍSTICA Y POSMODERNISMO. MADRID: PRENTICE HALL
ENCINAS, JOSÉ ÁNGEL (1998). LENGUAJE AUDIOVISUAL. MADRID: AKAL
KRAUSS, ROSALIND (1990). LO FOTOGRÁFICO: POR UNA TEORÍA DE LOS DESPLAZAMIENTOS. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BERGER, JOHN (2001). MIRAR. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BLOCK, BRUCE (2008). NARRATIVA VISUAL: CREACIÓN DE ESTRUCTURAS VISUALES PARA CINE, VIDEO Y MEDIOS DIGITALES. BARCELONA: OMEGA
WALKER, JOHN E CHAPLIN, SARAH (2002). UNA INTRODUCCIÓN A LA CULTURA VISUAL. BARCELONA: OCTAEDRO-EUB
MEYEROWITZ, J. (2018). ¡Mirar!. BARCELONA: GUSTAVO GILI |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|