Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes. |
A2 |
Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións. |
A4 |
Distinguir os estadios evolutivos das persoas, e interpretar as súas implicacións educativas. |
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A8 |
Detectar factores de vulnerabilidade, de exclusión e de discriminación social que dificulten a inclusión social, escolar e laboral de persoas e colectivos |
A11 |
Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa. |
A14 |
Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional. |
A20 |
Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contornos multiculturais e plurilingüísticos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B4 |
Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Poseer coñecementos filosóficos da nosa contemporaneidade que poidan axudar ás persoas marxinadas e excluídas. |
A2 A5 A8 A11 A14 A20
|
B1 B2 B5
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Incorporar, desde a filosofía, ás peronas adultas nunha educación transformadora. |
A2 A4 A5 A8 A11 A14
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C3 C4
|
Proteger, con axuda da filosofía, ás familias con necesidades educativas básicas. |
A1 A2 A5 A8 A11 A14 A20
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Resolución de conflitos desde a deliberacón dos axentes implicados. |
A1 A2 A5 A8 A11 A14 A20
|
B1 B2 B4 B5
|
C1 C4 C6
|
Propostas filosóficas para o ocio e o tempo libre. |
A1 A2 A5 A8 A11 A14
|
B1 B2 B5
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Ontoloxía e facticidad en M. Heidegger |
1.1 A clarificación da existencia.
1.2 A Khere heideggeriana |
T. W. Adorno: a dialéctica da Ilustración. |
2.1 A transformación da realidad
2.2 A estética adorniana |
3. L. Wittgenstin e a súa concepción da filoofía |
.1 A Filosofía neopositivista e logicista
3.2 A productiva autocrítica na filosofía wittgensteniana |
4. A Hermenéutica contemporánea |
4.1 Visión xeral da Hermenéutica
4.2 A experiencia hermenéutica como experiencia formativa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 A20 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
20 |
37 |
57 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A5 A8 A11 A20 B1 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 |
20 |
6 |
26 |
Lecturas |
A1 A2 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C7 |
0 |
26 |
26 |
Proba mixta |
A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C8 |
2 |
33 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
El seminario (análisis de fuentes e deliberaciones) é un elemento importante para a formación do estudante na presente asignatura. |
Sesión maxistral |
As clases expositivas configuran unha cobertura teórica global para que o estudante encuentre referencias nas súas tareas nos seminarios. |
Lecturas |
Se procederá ás lecturas, pola parte do estudiantado, que sirvan de apoio tanto ás clases expositivas como aos seminarios. |
Proba mixta |
O exame final constará dunha pregunta de resposta breve e outra de carácter xeral. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Seminario |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada preténdese satisfacer as necesidades do alumnado tanto individualmente como en grupo.
Trátase de atender aos estudantes en calquera momento que o precisen. Para iso, estará dispoñible o seguinte:
a) Por correo electrónico (calquera día da semana).
b) Na aula, logo de consensuar o horario co alumnado.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial rexerase pola "norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao da UDC" (art. 2.3; 3.6 e 4.5) do 29/05/2011. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A2 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C7 |
A cualificación do libro de lectura farase a través da resposta do alumnado a unha pregunta que se faga sobre o mesmo, acompañada dun breve episodio textual. |
15 |
Seminario |
A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 A20 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Na avaliación dos seminarios terase en conta que as presentacións teñan rigor e congruencia conceptual. Ademais, tamén se recoñecerá a participación do alumnado. |
15 |
Proba mixta |
A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C8 |
Será obrigatoria unha proba mixta como exame final.
Esta proba constará dunha pregunta ampla e outra curta. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Na primeira
avaliación esixiríase superar o correspondente exame final e as tarefas
realizadas durante o curso. Na segunda
oportunidade, só será necesario o exame final. Os estudantes que teñan unha escusa académica só terán que facer o exame
final. Quedan excluídas as tarefas prácticas. En todo caso, deberán poñerse en
contacto co profesorado para obter detalles os da avaliación. O comportamento fraudulento na materia
suporá, segundo a normativa, a cualificación de "suspenso" de todas
as probas realizadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
(). .
(). .
J. Derrida (1984). La filosofía como institución. Barcelona: J. Granica
G. Vattimo (1996). La sociedad transparente. Barcelona: Paidós
L. Pareyson (1954). La teoria della formativitá. Torino:Rosenberg&Sellier
L. Wittgenstein (1953). Philosophiesche Untersuchungen. Kegan, P.: London
M. Heidegger (1971). Ser y Tiempo. F.C.E: México
T, W, Adorno (1980). Teoría estética. Madrid:Taurus
Gadamer, H. G. (1977). Verdad y Método. Salamanca:Sígueme |
|
Bibliografía complementaria
|
G. E.Cirigliano (1968). Análisi fenomenológico de la educación. Madrid: Anaya
J. LL. Plumb (1973). Crisis en las Humanidades. Barcelona: Planeta
A. Brocoli (1977). Ideología y educación. México: Imagen
H. L.Elvin (1960). La educación y la sociedad contemporánea. Aguilar:Madrid
J. Dewey (1990). La escuela y la sociedad. Madrid: Beltrán
K. Mannheim (1960). Libertad, poder y planificación. México:FCE
G. Vattimo (2012). Vocación y responsabilidad del filósofo. Barcelona: Herder |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|