Identifying Data 2022/23
Subject (*) Psycholinguistics Code 652G04003
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Laffon Lage, Blanca
E-mail
blanca.laffon@udc.es
Lecturers
Laffon Lage, Blanca
Pasaro Mendez, Eduardo Jose
E-mail
blanca.laffon@udc.es
eduardo.pasaro@udc.es
Web
General description Nesta asignatura abordaranse algúns dos temas centrais sobre o procesamento da linguaxe. A súa estrutura, o procesamento da oración e do discurso, o procesamento morfolóxico, e o acceso ao léxico. Ademáis abordarase o modo no que se produce o procesamento da fala, a relación entre os recursos computacionais dispoñibles na memoria de traballo e no mecanismo de procesamento da linguaxe, así coma o modo no que se resolve a ambigüedade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística.
A3 Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística.
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A26 Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica.
A28 Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais).
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B13 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B17 Saber expresarse en público.
B24 Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. A2
A8
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. A3
A26
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. A32
B5
C3
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. B1
B17
B24
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A28
B13
C6
Saber escribir e discutir un texto científico con rigurosidade B7
C1

Contents
Topic Sub-topic
Parte 1: Cuestións xerais de Psicolingüística. Tema 1: Introdución: Aspectos da Psicolingüística.
Tema 2: Principios de Psicolingüística.
Tema 3: Mecanismos psicolóxicos.
Parte 2: Comprensión lingüística. Tema 4: A percepción da linguaxe.
Tema 5: O léxico interno.
Tema 6: Comprensión e memoria de oracións.
Tema 7: Comprensión e memoria do discurso.
Parte 3: Produción lingüística e interación conversacional. Tema 8: Produción da fala e da linguaxe.
Tema 9: Interación conversacional.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A8 A26 A28 B1 B24 C1 15 30 45
Oral presentation B17 C3 C6 22 55 77
Multiple-choice questions A2 A3 1 11 12
Document analysis A32 B5 B7 B13 5 10 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenrola tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Oral presentation Exposición dos apartados do programa, fundamentalmente por parte da profesora a modo de clase maxistral.
Multiple-choice questions Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta se presentarán catro alternativas de resposta, das que só unha será correcta.
Document analysis Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades específicamente deseñadas para a análise das mesmas (presentación, debate, dosier...)

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Workshop
Oral presentation
Multiple-choice questions
Description
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.

Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.

A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente a clases presenciais coma ao que teña "recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levarase a cabo a través das titorías.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A8 A26 A28 B1 B24 C1 Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. 10
Multiple-choice questions A2 A3 A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, aportará ata un 90% da calificación na asignatura. 90
 
Assessment comments

PARA OBTER O APROBADO NA ASIGNATURA REQUÍRESE SUPERAR O EXAMEN E OBTER UN MINIMO DE 5 PUNTOS NA CALIFICACION FINAL

Alumnado con reconoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Se non hai posibilidads de asistencia e participación nas clases interactivas, a calificación poderá derivarse exclusivamente da puntuación obtida no examen (o 100%).


Sources of information
Basic (). .
Carreiras, M. (1997). Descubriendo y procesando el lenguaje. Madrid: Trotta
Pinker, S. (2007). El mundo de las palabras. Una introducción a la naturaleza humana.. Barcelona: Paidós.
Garayzábal, E. y Codesido, A. I. (2015). Fundamentos de Psciolingüística. Madrid: Síntesis
Altmann, G. T. M. (2002). La ascensión de babel. Barcelona: Ariel
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica. Barcelona: Grupo Editor Universitario
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del lenguaje. Bases neurológicas e implicaciones clínicas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Fernández-Rey, J., Fraga, I., Redondo, J. M. y Alcaraz, M. A. (2004). Procesos Psicológicos Básicos II. Manual de prácticas de memoria y lenguaje.. Madrid: Pirámide
Berko, J., y Bernstein, N. (1999). Psicolingüística. Madrid: McGraw-Hill
Garman, M. (1995). Psicolingüística. Madrid: Visor
De Vega, M., y Cuetos, F. (1999). Psicolingüística del español. Madrid; Trotta
Cuetos, F., González, J., y De Vega, M. (2015). Psicología del lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. (2006). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson Paraninfo
Harley, T. A. (2013). Psicología del lenguaje. De los datos a la teoría. Madrid: McGraw-Hill
Belinchon, M., Riviere, A., e Igoa, J. M. (2004). Psicología del lenguaje. Investigación y teoría. Madrid: Trotta

Complementary

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.