Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A16 |
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial. |
A24 |
Coñecer o concepto de Logopedia, obxecto e método; A profesión de logopeda; A Historia da Logopedia; A deontoloxía e a lexislación relevante para o exercicio profesional. |
A25 |
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece e diferencia os conceptos fundamentais relativos aos trastornos da comunicación, da linguaxe, da fala, da voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A6
|
B7 B9
|
|
Explica os conceptos e principios xerais da intervención logopédica, identificando e diferenciando segundo as súas competencias, así como as funcións de prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A13 A14 A24
|
B16 B17
|
|
Identifica e diferencia as características da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial... |
A13 A16 A32
|
B7 B9 B16
|
C8
|
Comprende e analiza a profesión de logopeda, o seu obxecto e método, atendendo ás súa evolución histórica, características e á deontoloxía e lexislación actual para o exercicio profesional. |
A14 A24 A32
|
B7 B9 B19
|
|
Demostra o manexo de instrumentos de recollida de información pertinentes para estudar a realidade que envolve á profesión do/da Logopeda. |
A32
|
B16 B19
|
C8
|
Pon en práctica os coñecementos adquiridos acerca da profesión de Logopeda e a súa labor nas diversas institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A25 A32
|
B16 B17 B19
|
C1 C8
|
Pon en valor a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B19
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción á intervención logopédica |
1.1. Introducción á logopedia. Intervención
1.2. A profesión do/a logopeda. Perfil e competencias
1.3. A actuación do/a logopeda e a lexislación básica
1.4. O traballo en equipo no ámbito da logopedia |
2. Funcións da intervención logopédica |
2.1. Destinatarios da intervención logopédica
2.2. Áreas de intervención en logopedia
2.3. Estructura do proceso da intervención logopédica
2.4. Protocolos de intervención logopédica |
3. Ámbitos e contextos da intervención logopédica |
3.1. Tipoloxías de intervención logopédica
3.2. Modelos, teorías e correntes de intervención
3.3. Programas, tratamentos e técnicas de intervención logopédica
con evidencia científica
3.4. Elaboración de informes logopédicos de intervención |
4. Principais patoloxías en Logopedia |
4.1 Alteracións da voz
4.2. Alteración da audición
4.3. Alteracións da fala
4.4. Alteracións da linguaxe |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A13 A14 A16 A24 A25 |
21 |
0 |
21 |
Análise de fontes documentais |
A6 A13 A14 A16 A24 A32 B7 B9 B17 C1 C8 |
6 |
30 |
36 |
Estudo de casos |
A13 A14 A16 A32 B7 B9 B16 B19 C1 C8 |
4 |
25 |
29 |
Presentación oral |
A13 A14 A16 A24 A32 B7 B9 B17 B19 C1 C8 |
9 |
2 |
11 |
Portafolios do alumno |
A6 A13 A14 A16 A24 A25 A32 B7 B9 B16 B19 |
3 |
15 |
18 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A14 A16 A24 |
2 |
28 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor na que se traballarán os contidos que compoñen o marco teórico, complementada co uso de presentacións e soportes audiovisuais, así como a introdución de preguntas dirixidas ao alumnado en forma de actividades de aula, a fin de que a aprendizaxe ten un carácter máis dinámico e permite a participación dos alumnos.
A estrutura das sesións maxistrais rexerase pola orde establecida nos contidos de aprendizaxe, teoricamente introducindo cada un dos temas e subtópicos; ofreceranse bibliografía e documentación adicional aos estudantes para afondar na materia; e o traballo teórico complementarase en cada sesión con actividades prácticas. |
Análise de fontes documentais |
Actividades destinadas a que os estudantes realicen a lectura crítica e a análise das distintas fontes documentais de calidade relevantes. |
Estudo de casos |
Presentaranse casos para introducir ao alumnado no manexo de datos clínicos, térmos específicos e metodoloxía de intervención logopédica.
|
Presentación oral |
Exposición verbal de todas as actividades realizadas na materia, a través das cales o alumnado e a docente interactúan plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Portafolios do alumno |
Inclúe todas as actividades realizadas polo alumnado. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación de coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc.
Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou asociación. Tamén se pode construir cun só tipo de algunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Ofrécese atención ao alumnado en titorías individuais e / ou en grupo tanto para o desenvolvemento e a corrección do traballo na aula (análise de fontes documentais, lecturas, casos prácticos) como para a resolución de dúbidas, co fin de rastrexar a evolución da aprendizaxe e un rexistro do seu traballo persoal.
Os alumnos asistirán á programación de titorías establecida pola docente. Recoméndase solicitar previamente, por correo electrónico, unha cita para mellor organización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A13 A14 A16 A24 |
Presentaranse varias alternativas de resposta donde solo unha delas será a correcta. |
40 |
Presentación oral |
A13 A14 A16 A24 A32 B7 B9 B17 B19 C1 C8 |
A presentación de cada actividade será avaliada pola docente (heteroavaliación), polo grupo aula (coavaliación) e polo propio equipo de traballo (autoavaliación), atendendo aos criterios que se establezan conxuntamente. Entre elos: orde na exposición; claridade e corrección lingüística; capacidade de síntese das ideas fundamentais; coherencia no discurso, linguaxe non verbal e utilización do espazo; creatividade (presentación suxerente, motivadora, dinamizadora da participación das/os compañeiras/os...); e oo uso dos recursos.
A valoración do traballo presentado tenrá carácter grupal. Será por iso que cada equipo establez unhas normas de autorregulación mínimas que faciliten a dinámica de traballo. |
30 |
Portafolios do alumno |
A6 A13 A14 A16 A24 A25 A32 B7 B9 B16 B19 |
Se valorará:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A adecuación e dominio do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das actividades.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase. O alumnado non asistente, deberá contactar conmigo para establecer a metodoloxía de avaliación da materia. Terase en conta, na presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso. Tema 4: se fará a avaliación específicamente por proba test á terminar a docencia do tema (plataforma Moodle). Proba con resposta múltiple e cada pregunta teñe 4 respostas posibles e os erros restarán 0.20 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gallego Ortega, J.L. (1999). Calidad en la intervención logopédica: Estudio de caso. Málaga: Aljibe
Perelló, J. (2002). Diccionario de Logopedia, Foniatría y Audiología (2ª ed.). Barcelona: Ediciones Lebón
Gutiérrez Zuloaga, I. (1997). Introducción a la historia de la logopedia. Madrid: Narcea
Nolla Casals, A. (2015). La logopedia. Barcelona: Editorial UOC
Lou Royo, M.A. y Jiménez Correa, A. (1999). Logopedia: Ámbitos de intervención . Málaga: Aljibe
Peña-Casanova, J. (2014). Manual de logopedia (4ª ed).. Barcelona: Elsevier Masson
Gallardo, J.R. y Gallego Ortega, J.L. (2003). Manual de logopedia escolar: un enfoque práctico (4ª ed.). Málaga: Aljibe
American Psychological Association (2010). Manual of the American Psychological Association (6ª ed.). Washington: American Psychological Association
Castellanos López, M.A., Pérez Moreno, E. y Simón López, T. (2018). Métodos de investigación en logopedia. Madrid: Síntesis |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Intervención logopédica nos trastornos da fala e a voz/652G04027 | Intervención logopédica nos trastornos da linguaxe/652G04034 |
|
|