Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Neuropsicoloxía Código 652G04016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Lamas Gonzalez, Juan Ramon
Correo electrónico
juan.lamas@udc.es
Profesorado
Lamas Gonzalez, Juan Ramon
Correo electrónico
juan.lamas@udc.es
Web
Descrición xeral A Neuropsicología é unha rama das Neurociencias que tenta desentrañar as relacións entre as distintas rexións do cerebro e as funcións psicolóxicas que sustentan (memoria, percepción, linguaxe, resolución de problemas, etc) a partir, principalmente, de estudo de pacientes con lesións cerebrais

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A2 C6 A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
A32
B1
B2
B4
B7
B9
B12
B17
B24
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1.- INTRODUCCION Á NEUROPSICOLOXIA Orixes históricas da Neuropsicología. Localización de funcións no sistema nervioso. Perspectiva actual.
TEMA 2.- ORGANIZACIÓN DO SISTEMA NERVIOSO Divisións principais do sistema nervioso. Sistema nervioso central: divisións e estruturas principais. Sistema nervioso somático. Nervios craniais. Sistema nervioso autónomo
TEMA 3.- MÉTODOS EN NEUROPSICOLOXÍA Métodos de rexistro e neuroimagen: EEG, MEG, PET, fMRI. Métodos de estimulación: estimulación eléctrica cerebral, TMS. Avaliación conductual dos efectos das lesións cerebrais: asociacións e disociacións.
TEMA 4.- PERCEPCIÓN Principios xerais de organización dos sistemas sensoriais. Procesamento da información visual na retina. Vías visuais aferentes. Procesamento da información en cortiza visual. Trastornos da percepción visual. Audición
TEMA 5.- MEMORIA Tipos de memoria e a súa avaliación. A amnesia. Circuítos cerebrais da memoria. Outros trastornos da memoria. Lóbulos frontais e memoria.
TEMA 6.- LINGUAXE Características da linguaxe. As afasias: tipos e características. Compoñentes principais da función da linguaxe. Hemisferio dereito e linguaxe. Asimetrías hemisféricas.
TEMA 7.- O CÓRTEX PREFRONTAL Organización anatómica. Efectos das lesións na cortiza prefrontal. Teorías da función prefrontal.
TEMA 8.- RECUPERACION DA FUNCIÓN Efectos do dano cerebral. Recuperación funcional. Mecanismos da recuperación de funcións


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 1 2 3
Sesión maxistral A1 A2 A6 25 60 85
Proba obxectiva A8 A9 A10 A32 B1 B2 C6 1 20 21
Presentación oral A1 B4 B7 B9 B12 B17 B24 C3 C6 5 30 35
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación e xustificación do programa. Recomendacións bibliográficas
Sesión maxistral Desenvolvemento dos contidos teóricos de cada tema

Todos os temas estarán dispoñibles en Moodle en formato de Powerpoint comentados
Proba obxectiva 40 preguntas con tres alternativas de resposta
Presentación oral Presentación pública dos traballos realizados en grupo acerca dalgúns trastornos neurolóxicos escollidos

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Descrición
Asesoramiento en la planificación y desarrollo de las presentaciones orales
Tutorías presenciales o vía teams, individuales o en pequeños grupos
Correo electrónico
Moodle

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A1 B4 B7 B9 B12 B17 B24 C3 C6 Claridade da exposición
Competencia no debate
Calidade do apoio multimedia
20
Proba obxectiva A8 A9 A10 A32 B1 B2 C6 (Acertos - (errores/2)) * 7 / Número de preguntas

Unha proba final: 30-40 preguntas: 80%

80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Carlson, N.R. (2014). Fisiología de la conducta (11ª edición). Madrid: Pearson
Redolar, D. (2014). Neurociencia Cognitiva. Madrid: Panamericana
Rains, G.D (2004). Principios de neuropsicología humana. Madrid: McGraw-Hill

Bibliografía complementaria Diéguez-Vide, F. y Peña-Casanova, J. (2012). Cerebro y Lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Sacks, O (1985). El hombre que confundió a su mujer con un sombrero. Barcelona: Muchnik
Ramachandran, V. & Blakeslee, S (1999). Fantasmas en el cerebro. Madrid: Debate
Junqué, C. y Barroso, J. (2009). Manual de Neuropsicología. Barcelona: Síntesis
Wilson-Pauwels, L., Stewart, P., Akessson, E. & Spacey, S.D. (2013). Nervios craneales. En la salud y la enfermedad . Madrid: Panamericana
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del Lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Triviño Mosquera, M., Arnedo Montoro, M. y Bembibre Serrano, J. (2020). Neurología a través de casos clínicos . Madrid: Editorial Médica Panamericana
Webb, W.G. & Adler, R.K (2010). Neurología para el logopeda. Barcelona: Elsevier Masson
Triviño Mosquera, M., Bembibre Serrano, J. y Arnedo Montoro, M. (2019). Neuropsicología de la percepción. Madrid: Síntesis
Kolb, B (2005). Neuropsicología humana (5ª edición. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Sacks, O. (2003). Un antropólogo en Marte. Madrid: Anagrama
Sacks, O (1996). Veo una voz: viaje al mundo de los sordos. Madrid: Anaya


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Trastornos da Lecto-Escritura/652911303
Alteracións Conxénitas da Linguaxe/652911320

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Psicoloxía da Memoria/652911219
Psicolingüística/652911319

Materias que continúan o temario
Anatomía e Fisioloxía dos Órganos da Linguaxe e da Audición/652911101
Neuroloxía Xeral e da Linguaxe/652911103
Psicoloxía Xeral/652911105
Avaliación e Diagnost. da Linguaxe, a Fala e a Voz/652911201

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías