Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A16 |
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial. |
A17 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A20 |
Coñecer e implementar as axudas técnicas á comunicación. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A24 |
Coñecer o concepto de Logopedia, obxecto e método; A profesión de logopeda; A Historia da Logopedia; A deontoloxía e a lexislación relevante para o exercicio profesional. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A1 A8 A9 A11
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A5
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 A20 A21 A24 A30
|
|
|
Conocer la clasificación, la terminología y la descripción de los trastornos de la comunicación, el lenguaje, el habla, la voz y la audición y las funciones orales no verbales. |
A6
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A8 A9 A11
|
|
|
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A8 A9 A11 A30
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A24
|
|
C6 C7 C8
|
Capacidade para comunicar o coñecemento adquirido a unha audiencia |
A11 A20 A21 A24
|
B23
|
C7
|
Capacidade para indagar e producir coñecemento nun determinado campo. |
A2 A3 A5 A8 A9 A10 A17 A20 A21 A30
|
B21 B23
|
C1 C4 C6 C8
|
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A1 A8 A9 A11 A30
|
B22 B23
|
C3 C7
|
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A8 A9 A10 A11 A16 A21
|
|
|
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
A16 A30
|
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
A8 A16 A24
|
B1
|
C3 C8
|
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
A20 A30
|
B1
|
C3
|
Ter compromiso ético. |
|
B19 B22 B24
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B22 B23
|
|
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
|
B22 B24
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
A8 A9 A11 A16 A17
|
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A30
|
B22
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
A30
|
B22
|
C3 C7
|
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A8 A9 A11 A16 A30
|
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B21 B22
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Audioloxía |
Audioloxía.
A función auditiva e as sus alteracions.
Audición normal e audición perfecta.
Trastornos da audición.
Umbral auditivo |
Hipoacusia |
Concepto de hipoacusia ou sordeira.
Clasificación cuantitativa das hipoacusias.
Clasificación topográfica das hipoacusias
Clasificación cronológica das hipoacusias.
|
Conceptos básicos de acústica aplicados a función auditiva. |
El sonido e as sus propiedades.
A escala de decibelios.
Transmisión do son: reflexión, difracción, interferencia, resonancia, impedancia.
Acústica da fala.
A consulta de audioloxía: ambiente, equipamento, calibración.
|
Exploración clínica do oido |
Otoscopia.
Inspección.
Palpación
Exploración da trompa de Eustaquio: Proba de Valsalva e Toymbee. |
Técnicas de exploración funcional da audición no neno. |
Audiometría por observación da conducta
Audiometría por reforzo visual
Audiometría lúdica
Probas de percepción da fala no neno
Cuestionarios para pais e educadores |
Técnicas de exploración funcional da audición en xóvenes e adultos. |
Acumetría
Audiometría tonal liminar
Enmascaramento
Probas supraliminares
Reclutamiento
Audiometría verbal
|
Técnicas de evaluación obxetiva da audición. |
Impedanciometría.
Otoemisions acústicas.
Potenciais evocados auditivos do tronco cerebral.
Potenciais evocados auditivos de estado estable. |
Adaptación protésico-auditiva |
Prótesis no implantables.
Prótesis implantables.
Ayudas técnicas para el niño y el joven hipoacúsico. |
Detección e intervención temprana da hipoacusia infantil. |
Programas de cribado auditivo neonatal.
Concepto de intervención temprana da hipoacusia infantil.
A intervención centrada na familia. |
Novas Tendencias en Audioloxía |
Outras Causas de Hipoacusia
Novas Técnicas en Audioloxía
Investigación Audiolóxica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A11 A17 A21 A30 B21 B22 C1 C3 |
10 |
20 |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A6 A8 A9 A11 A16 A20 A21 A24 A30 B1 B21 B22 |
1 |
1 |
2 |
Lecturas |
A8 A9 A16 A24 A30 B1 B19 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A8 A9 A10 A16 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A5 A6 A17 A24 A30 B22 B23 C3 |
1 |
2 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A16 A20 A21 A30 B1 B19 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
31 |
31 |
62 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Sesions de traballo nas que o profesor presenta diferentes casos clínicos co obxeto de discutir as probas necesarias para chegar a un diagnóstico |
Proba de resposta múltiple |
Un examen tipo test con catro posibles respostas das que só unha e verdadeira |
Lecturas |
lecturas complementarias para adquirir competencias |
Discusión dirixida |
discusión de técnicas básicas de audiología, sus indicaciones y los resultados esperables en las patologías mas frecuentes |
Actividades iniciais |
Introducción a audioloxía clínica en logopedia |
Sesión maxistral |
sesions de traballo nas que o profesor presenta os contidos fundamentais dos temas e informa/discute as suas principais fontes documentais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Lecturas |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Cada estudiante podrá realizar unha titoría planificada na que presentará as dudas sobre a materia, o estado dos traballos e lecturas previstos e as dificultades xerais que está tendo no seguimento da materia. Esta titoría individual obrigatoria e complementada coas titorias a demanda que se poidan producir ao longo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A11 A17 A21 A30 B21 B22 C1 C3 |
1 examen de casos
Elaboración de informe escrito para cada un dos casos obxeto de estudio |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A6 A8 A9 A11 A16 A20 A21 A24 A30 B1 B21 B22 |
1 Examen final
Examen tipo test de 40 preguntas, con 4 respostas posibles (soamente unha delas e válida).
|
70 |
|
Observacións avaliación |
<p>Ambos exámenes son complementarios e o alumno non precisa superar ambos por separado para superar a materia</p><p>A asistencia a clases é obrigatoria</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Manrique M; Marco J (2014). Audiología. Madrid , Cyan
BESS FH, HUMES LE. (2005). Fundamentos de Audiología.. México, Manual Moderno.
DOYLE J. (1998). Practical Audiology for Speech-Language Therapists.. Londres, Whurr Publishers Ltd.
SALESA E, PERELLÓ E, BONAVIDA A. (2005). Tratado de Audiología.. Barcelona, Masson. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
(). .
JUÁREZ A, MONFORT M. (2001). Algo que decir.. Madrid, Entha Ediciones.
BARLET X, GRAS R. (1995 ). Atención temprana del bebé sordo.. Barcelona, Masson - Fundació &quot;la Caixa&quot;
PASIK Y, y cols. (2004). Audioprótesis: enfoque médico, fonoaudiológico y electroacústico. 2º ed.. Buenos Aires, Mutualidad Argentina de Hipoacúsicos.
MORENO-TORRES SÁNCHEZ I (2004). Fonética y fonología. En: Lingüística para logopedas.. Málaga, Aljibe.
HERRÁN MARTÍN B (2005). Guía técnica de intervención logópédica en implantes cocleares.. Madrid, Síntesis.
MANRIQUE M, HUARTE A. (2002). Implantes cocleares.. Barcelona, Masson.
PARENTE ARIAS P (2002). Programa galego para a detección da xordeira en período neonatal. Xunta de Galicia, Consellería de Sanidade, Dirección Xeral de Saúde Pública. |
Recursos en línea: "acuaudio" |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía dos órganos da audición e a linguaxe/652G04001 | Fisioloxía dos órganos da audición e a linguaxe/652G04006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Patoloxía da audición. voz e deglución/652G04015 | Rehabilitación das deficiencias auditivas/652G04020 |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos de intervención logopédica/652G04005 | Fundamentos de avaliación e diagnóstico/652G04010 | Estratexias de intervención temperá/652G04025 | Intervención logopédica nos trastornos da linguaxe/652G04034 | Avaliación de programas de intervención logopédica/652G04038 | Traballo de fin de Grao/652G04046 |
|
|