Identifying Data 2022/23
Subject (*) Assessment of Behavioural Disorders Code 652G04019
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Bueno Palomino, Ana Maria
E-mail
ana.bueno@udc.es
Lecturers
Bueno Palomino, Ana Maria
Otero Otero, Patricia
E-mail
ana.bueno@udc.es
patricia.otero.otero@udc.es
Web
General description Materia básica e fundamental para o perfil profesional da titulación xa que permite coñecer, aplicar e diferenciar os diferentes procedementos de avaliación logopédica para realizar un preciso diagnóstico das diferentes alteracións lingüísticas de base conductual, como paso previo á intervención das devanditas alteracións

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A10 Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos.
A26 Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica.
B7 Capacidade de análise e síntese.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións A10
A26
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. A9
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. A8
Ser quen de elaborar un informe de avaliación logopédica unha vez rematado o proceso de avaliación A11
A21
Ser quen de avaliar os resultados da intervención logopédica planificando períodos de seguimento A12
A26
Capacidade de análise e síntese. B7
Asumir como profesional e ciudadano a importancia da aprendizaxe a longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Avaliación do trastorno específico da linguaxe
1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 2. Avaliación dos Trastornos da fluidez da fala: A tartamudez 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 3. Avaliación do Déficit de atención/hiperactividade (TDAH) 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 4. Avaliación do Mutismo selectivo e inhibicións da linguaxe. 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 5. Avaliación das Alteracións da linguaxe nol envelleceimento, trastornos dexenerativos e enfermedades mentales. 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A9 A10 A12 B7 C7 23 23 46
Oral presentation A8 A9 A10 A12 B7 C7 9 9 18
Case study A8 A9 A10 A11 A12 A21 A26 B7 C7 9 9 18
Objective test A8 A9 A10 B7 1 58 59
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións de exposición dos contidos básicos do programa.
Oral presentation Sesións interactivas nas que se exporá contido complementario e resolveranse dúbidas sobre o exposto nas sesións maxistrais.
Case study Sesións interactivas nas que terá lugar a presentación de casos prácticos e posterior análise e discusión dos mesmos.
Objective test Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para evaluar os coñecementos do alumnado sobre os contidos básicos e complementarios presentados nas sesións maxistrais e nas sesións de presentación oral

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Orientación no traballo individual de análise dos casos prácticos plantexados na aula.



Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test A8 A9 A10 B7 Realizarase un exame final da materia consistente nunha proba obxectiva sobre os contidos do programa impartidos nas sesions maxistrais e nas sesións de presentación oral. 80
Case study A8 A9 A10 A11 A12 A21 A26 B7 C7 Valorarase a análise dos casos prácticos. 20
 
Assessment comments

Para superar a materia será REQUISITO IMPRESCINDIBLE:

obter unha CUALIFICACIÓN MÍNIMA DE 5 PUNTOS (nunha escala 0 - 10) no EXAME FINAL DA MATERIA

En aplicación da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC", na avaliación dos alumnos aos que se recoñeceu a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, só terase en conta a nota obtida no exame final, cuxo peso na avaliación será do 100%), podendo así obter a cualificación máxima sen asistir á analise e discusión dos casos prácticos.

Avaliación 2ª Oportunidade: seguiranse a mesma metodoloxía e criterios que na primeira, mantendo a nota obtida na análise de casos prácticos.


Sources of information
Basic Caballo, V.E. y Simón, M.A. (2002). Manual de Psicología Clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide
Vallejo, M.A. (2012). Manual de Terapia de Conducta. Madrid: Dykinson
American Psychiatric Association (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales DSM-5. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Caballo, V.E. (2005). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide
Salgado, A. (2005). Manual práctico de tartamudez. Madrid: Síntesis
González, M.T. (2011). Psicología Clínica en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
Macià, D. (2012). TDAH en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
López, C. y Romero, A. (2013). TDAH y trastornos del comportamiento en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
Mendoza, E. (2016). Trastorno Específico del Lenguaje. Madrid: Pirámide
Olivares, J., Rosa, A.I. y Olovares, P.J. (2007). Tratamiento psicológico del mutismo selectivo. Madrid: Pirámide

Complementary
<

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Foundations of Assessment and Diagnosis/652G04010
Behavioural Disorders/652G04014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.