Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B20 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Conocer los procesos basicos de lecto-escritura |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A21 A22 A30
|
B1 B2 B3 B8 B9 B10
|
C7
|
Evaluar los procesos de lecto-escritura |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B18 B20 B21
|
|
Detectar las principales dificultades en el aprendizaje y desarrollo de la lectura |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13 A21 A22
|
|
|
Diseñar tareas de intervención funcional de los procesos de lecto-escritura |
A4 A5 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A21 A22 A30
|
B1 B2 B3 B8 B9 B10 B13 B18 B20 B21
|
C3 C4 C6 C7
|
Conocer los principales programas de intervención en dificultades de lecto-escritura |
A11 A12 A13
|
B13
|
C3 C4 C6 C7
|
Conocer las principales dificultades en la adquiisción del cálculo matemático |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A21 A22 A30
|
|
|
Evaluar las distintas dificultades de aprendizaje en operaciones matemáticas |
A8 A9 A12
|
|
|
Diseñar pautas de intervención en sujetos con discalculia |
A15 A21
|
B8 B9 B10 B13 B20 B21
|
|
Uso y conocimiento de las TIC en DAL y DAE |
|
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
T1 PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA |
PERECEPTIVOS
LÉXICOS
MO, |
T2. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN LECTURA |
DISLEXIA
RETRASO LECTOR |
T3. COMPRENSIÓN LECTORA |
ESTRATEXIAS
DIFICULTADES |
T4. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN ESCRITURA |
ESCRITURA REPRODUCTIVA
ESCRITURA PRODUCTIVA |
T5. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN ESCRITURA |
DISGRAFÍA
RETRASO ESCRITOR |
T6. DISCALCULIA |
DIFICULTADES NO CÁLCULO
DIF. NA COMPRENSIÓN DE ENUNICIADOS MATEMÁTICOS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A4 A5 A8 A9 A13 A15 A30 B2 B3 B9 |
21 |
20 |
41 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A8 A9 B1 B8 C3 C6 |
21 |
10 |
31 |
Presentación oral |
A14 B2 B3 B8 B9 B18 B20 B21 C4 C7 |
5 |
10 |
15 |
Discusión dirixida |
B8 B9 |
20 |
0 |
20 |
Lecturas |
A4 A5 A8 |
7.5 |
0 |
7.5 |
Proba mixta |
A15 B1 B2 B8 B9 B10 B13 C3 C4 C6 |
3 |
0 |
3 |
Portafolios do alumno |
A11 A12 A13 A21 A22 B10 B13 C3 C4 C6 |
21 |
10 |
31 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
PRUEBA TIPO TEST CUATRO ALTERNATIVAS (PENALIZACIÓN RESPUESTA INCORRECTA -0,33). |
Sesión maxistral |
PRESENTACIÓN DOS CONTIDOS.
APOYARASE CON POWER POINT |
Presentación oral |
PRESENTACIÓN ORAL DE UNA PROPUESTA DE INTERVENCIÓN |
Discusión dirixida |
PARTICIPACIÓN/DISCUSIÓN CLASES INTERACTIVAS |
Lecturas |
LECTURA DE LA BIBLIOGRAFÍA APORTADA EN LAS CLASES ECXPOSITIVAS |
Proba mixta |
PRUEBA TIPO GTEST 4 ALTERNATIVAS |
Portafolios do alumno |
EL ALUMNO PRESENTARÁ UN PORTAFOLIOS CON LAS ACTIVIDADES REALIZADAS EN LAS CLASES INTERCATIVAS DE MODO GRUPAL |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
LOS PROFESORES GUIARÁN Y SUPERVISARÁ EL TRABAJO INDIVIDUAL Y GRUPAL DE LOS ALUMNOS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A14 B2 B3 B8 B9 B18 B20 B21 C4 C7 |
PRESENTACIÓN ORAL DE UNA PROPUESTA DE INTERVENCIÓN |
10 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A8 A9 B1 B8 C3 C6 |
ASISTENCIA A LAS CLASES |
5 |
Portafolios do alumno |
A11 A12 A13 A21 A22 B10 B13 C3 C4 C6 |
Portafolios coas actividades prácticas realizadas nas clases interactivas |
15 |
Proba mixta |
A15 B1 B2 B8 B9 B10 B13 C3 C4 C6 |
EXAMEN TIPO TEST 4 ALTERNATIVAS (PENALIZACIÓN -.33 POR ERROR) |
70 |
|
Observacións avaliación |
Será obrigatoria, salvo excepciones xustificadas, a asistencia ás clases interactivas para a admisión dos traballos prácticos avaliables.
O alumnado con dispensa académica e de segunda convocatoria enadiante avalairase so coa proba obxetiva que suporá o 100% da cualificación. Os criterios de avaliación son os mesmos a primeira e segunda convocatoria do curso 22-23 Para superar a materia hai que aproba a proba obxetiva (5 en base 10 ou 3,5 en base 7)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pozo, J. I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid: Aula XXI/Santillana
Cabanach, R. G., González-Pienda, J. A., Rodríguez, S., Núñez, J. C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid: Pearson
González-Pienda, J. A., Cabanach, R. G., Núñez, J. C. y Valle, A. (Coords.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid: Pirámide
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín, Lieven Verschaffel, Javier Ros (2014). o Processing of situational information in story Problem texts An Analysis from On-Line Measures: an analysis from on-line measures. The Spanish journal of psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, María Fernández, Laura Matilla (2012). o Resolución de problemas aritméticos: conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas. Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 23-32
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓ Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. APRENDIZAJE VISOR
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (20004). Psicología de la Lectura. PEARSON
VIEIRO, P. (2007). Psicopedagogía de la Escritura. PIRÁMIDE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002 | Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe/652G04007 | Intervención logopédica nos trastornos da linguaxe/652G04034 | Desenvolvemento cognitivo. social e da personalidade/652G04031 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Materia English Friendly |
|