Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar. |
A8 |
Uso profesional y ético del razonamiento efectivo en todas las partes del proceso de terapia ocupacional. |
A11 |
Trabajar para facilitar entornos accesibles y adaptados y promover la justicia ocupacional. |
A15 |
Trabajar según los principios de la práctica centrada en el cliente. |
A16 |
Construir una relación terapéutica como base del proceso de la terapia ocupacional. |
A18 |
Colaborar con clientes para abogar al derecho de tener sus necesidades ocupacionales satisfechas. |
A19 |
Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación. |
A20 |
Preparar, mantener y revisar la documentación de los procesos de terapia ocupacional. |
A23 |
Practicar de manera ética, respetando a los clientes, teniendo en cuenta los códigos profesionales de conducta para terapeutas ocupacionales. |
A24 |
Demostrar seguridad, autoconocimiento, autocrítica y conocimientos de sus propias limitaciones como terapeuta ocupacional. |
A25 |
Identificar la necesidad de investigar y buscar publicaciones relacionadas con la ocupación, la terapia ocupacional y/o la ciencia ocupacional y formular preguntas de investigación relevantes. |
A34 |
Considerar los avances en salud, cuidado social, sociedad y legislación a nivel internacional, nacional y local que afecten a los servicios de terapia ocupacional. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B9 |
Capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica. |
B10 |
Conocimientos básicos de la profesión. |
B17 |
Compromiso ético. |
B28 |
Toma de decisiones. |
B29 |
Trabajo en equipo. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquisición do coñecemento do significado ético e xurídico do exercicio profesional da Terapia ocupacional |
A1 A8 A11 A15 A16 A18 A19 A20 A23 A24 A25 A34
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B6 B10 B17
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C4 C7 C8
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Comprensión e utilización dos principais conceptos éticos, deontolóxicos e xurídicos manexados pola Terapia ocupacional |
A8 A11 A15 A16 A18 A19 A20 A23 A25
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B6 B10 B17
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C7
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Adquisición de habilidades para identificar y avaliar os problemas éticos presentes na prática asistencial dos terapeutas ocupacionais |
A1 A8 A11 A15 A16 A19 A20 A23 A34
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B6 B10 B17
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Adquisición de habilidades para a xestión dos feitos, os valores e os dereitos nos procesos de toma de decisións no exercicio profesional |
A1 A8 A15 A16 A18 A19 A20 A23 A24 A25 A34
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B3 B4 B5 B6 B9 B10 B17 B28 B29
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C4 C7
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A Bioética
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Historia. Concepto. Bioética clínica e Bioética ecolóxica. Fundamentación. Metodoloxía. Bioética e razoamento prático.
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Tema 2. Dereito e bioética
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Introducción. Necesidade dun biodereito. Constitución e bioética. Bioética e dereitos fundamentais. A protección constitucional do dereito a saúde. Lexislación de desenvolvemento
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Tema 3. A relación asistencial |
Historia. Concepto. A relación asistencial como relación sociosanitaria. Modelos. Do paternalismo e a beneficencia á autonomía e os dereitos. Unha proposta.
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Tema 4. A Terapia Ocupacional no marco das profesións asistenciais |
As profesións. A terapia ocupacional como profesión. Educación, práctica profesional e investigación. A responsabilidade ética, deontolóxica e xurídica do terapeuta ocupacional. Deontoloxía e ética profesional en terapia ocupacional. Colexios profesionais e códigos deontolóxicos. Relacións profesionais: co usuario, entre terapeutas ocupacionales, con outros profesionais e coa sociedade.
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Tema 5. Toma de decisións. O consentimento informado |
O consentimento Informado. Concepto, orixe e evolución. Información e comunicación. Dinámica do consentimento informado. A planificación anticipada da atención. As instrucións previas. Límites ao consentimento informado. O consentimento informado en terapia ocupacional. |
Tema 6. Capacidade, incapacidade e discapacidade. Decisións de representación |
Capacidade, incapacidade e discapacidade. A discapacidade: modelos de atención á discapacidade: prescindencia, médico-rehabilitador, modelo social, modelo da diversidad funcional, modelo do benestar. Capacidade, incapacidade e decisións de representación. A avaliación da capacidade. Os supostos de minoría de idade e das persoas con discapacidade. As decisións de representación. Funcións e límites. Criterios para a tóma de decisións. |
Tema 7. Información, documentación e confidencialidade |
Información e documentación clínica. Intimidade, confidencialidad e segredo profesional. Os datos de saúde. A historia clínica. |
Tema 8. Xustiza e recursos socio-sanitarios. |
Xustiza e recursos socio-sanitarios. Criterios de distribución dos recursos socio-sanitarios: idade, enfermidade, discapacidade, dependencia. Saúde, ocupación e xustiza. A xustiza ocupacional. |
Tema 9. Os comités de ética. |
Os comités de ética. Comités de ética asistencial. Comités de ética da investigación. Os comités internacionais, nacionais e autonómicos. O Comité de Bioética de España. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A8 A11 A19 A20 A23 A24 A25 A34 B3 B6 B9 B10 B17 B28 C4 C7 C8 |
20 |
18 |
38 |
Discusión dirixida |
A19 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B17 B28 B29 C4 C7 C8 |
20 |
18 |
38 |
Traballos tutelados |
A8 A15 A19 A20 A23 A24 A25 A34 B3 B4 B5 B6 B9 B17 B28 B29 C4 C7 C8 |
2 |
22 |
24 |
Presentación oral |
A8 A15 A16 A18 A20 A23 A24 A25 A34 |
1 |
18.5 |
19.5 |
Proba de ensaio |
A1 A8 A24 A34 B3 B4 B6 B9 B10 C7 C8 |
2 |
18.5 |
20.5 |
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Atención personalizada |
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10 |
0 |
10 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora dos contidos temáticos recolleitos na Guía Docente da materia. Formularanse preguntas ás/as alumnas/vos que faciliten a aprendizaxe e estimulen a atención. |
Discusión dirixida |
Durante as clases prácticas abordarase o estudo de casos reais conectados cos temas teóricos que se estean explicando nas clases maxistrais. Estes abordaranse seguindo as metodoloxías máis recoñecidas en materia de ética biomédica. Terase tamén en conta o enfoque narrativo a través dunha actividade de cinefórum e o comentario dun texto literario.
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Traballos tutelados |
O obxectivo desta actividade é fomentar a aprendizaxe autónoma por parte do estudante, fóra do ámbito das aulas. As/os alumnas/organizaranse en grupos. Cada grupo analizará, discutirá e presentará oralmente e por escrito os documentos asignados pola profesora. |
Presentación oral |
Os alumnas/os presentarán en grupo, diante do resto da aula o resultado dos traballos tutelados. |
Proba de ensaio |
O exame constará dunha serie de preguntas que se corresponderán cos contidos do programa. A duración do exame será de 2 horas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
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Descrición |
A atención ao alumnado poderá ter lugar mediante tutorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Discusión dirixida |
A19 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B17 B28 B29 C4 C7 C8 |
Participación en clase e comentario do seminario-Cineforum e doutros materiais faciltados en función de criterios cuantitativos (frecuencia na participación) e cualitativos (pertinencia, madurez, coherencia e calidade expositiva). |
20 |
Traballos tutelados |
A8 A15 A19 A20 A23 A24 A25 A34 B3 B4 B5 B6 B9 B17 B28 B29 C4 C7 C8 |
Terase en conta a capacidade de análise e de síntese, así como o grao de aplicación da teoría á práctica. Estes traballos poderán ser grupales e consistir na análise de casos. A unidade, a coherencia e a reflexión persoal ou colectiva serán os elementos a considerar de face a distinguir os mellores traballos. |
30 |
Proba de ensaio |
A1 A8 A24 A34 B3 B4 B6 B9 B10 C7 C8 |
No exame valorarase o nivel de coñecemento dos contidos do programa. O profesor indicará os materiais necesarios para contestar ás preguntas. Salvo que o profesor dispoña outra cousa, será preciso aprobar a proba de ensaio para poder efectuar o promedio coas outras partes. |
50 |
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Observacións avaliación |
O/a estudante que conte con algunha clase de dispensa académica deberá contactar canto antes co profesor responsable da materia para a asignación de tarefas individuais. De non ser entregadas as tarefas individuais no prazo establecido, só poderá optar a un máximo de 50 puntos sobre 100 pola realización da proba escrita na convocatoria ordinaria ou extraordinaria. No caso de que se suspenda na convocatoria ordinaria, conservarase a nota dos traballos tutelados ata a oportunidade de xullo. Nesta convocatoria manteranse os mesmos porcentaxes de cualificación. No caso de que un estudante incorra en plaxio nalgunha dos exercicios, devandito exercicio será cualificado cun cero.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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de decembro do Estatuto marco do personal estatutario dos servizos de saúde. |
Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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