Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas |
A15
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A19
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Toma de decisións |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipo |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to Descriptive Statistics. |
- Concept and content of the Descriptive Statistics .
- Descriptive Statistics and Inductive Statistics .
- Population and Sample
- Elements and Characters: Variables and Attributes
- Censuses and Surveys
- Observing the poboación |
2. Frequency distributions Unidimendimensionales |
- The statistical reduction . tabulation
- Frequency Distributions
- Frequencies: classes
- Types of frequency distributions
- Graphic Representations |
3. Measures of position. - Concept and properties of averages |
- Arithmetic Average
- Medium and Fashion
- Other Medias
- Quantiles : quartiles , deciles and percentiles |
4. Dispersion Measures , Shape and Concentration |
- Concepts
- Typical Deviation
- Variance
- coefficient of variation
- Gini Index and Lorenz Curve
- Asymmetry and Targeting |
5. Dimensional frequency distributions |
- Concept and types
- Marginal Distributions
- Conditional Distributions |
6.-Regresión e Correlacción. |
- Criterio dos Mínimos Cadrados
- Covarianza
- Recta de Regresión
- Varianza Residual
- Coeficiente de Determinación
- Coeficiente de Correlación
- Predicción
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
33 |
33 |
66 |
Problem solving |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
30 |
30 |
60 |
Objective test |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos ás sesións presenciales. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Objective test |
Examen da materia vista na clase. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
Personalized attention to solve the problems in class, both in the classroom itself and through the tutorials will . |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
The written exam will be done on the dates set by the center at the end of the first quarter and in July, respectively.
This objective test may combine different types of questions: problem solving, multiple response, short response, and / or completion. You can also build with only one type of these questions. It will account for up to 70% of the grade.
All students who receive the continuous evaluation system will be evaluated in this test on seven points.
If you do not take the final exam and have obtained a continuous evaluation, the final mark will be the one obtained in the final exam.
The note of the continuous evaluation will be kept for the call of the month of July.
Those students with academic exemption, and who can not avail themselves of the evaluation system, will carry out this test on ten points. In no case will these students be valued for the above methodologies. They will only perform an objective test on ten points.
It is prohibited to access the exam room with any device that allows communication with the outside and / or storage of information, except those expressly authorized by the teacher. |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions to students , in order to transmit knowledge and facilitate learning .
Attendance and participation in solving different practical cases proposed by the teacher in the sessions will be assessed. 5% will note and will need to overcome the objective test to add this score. |
10 |
Problem solving |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
Technique by means of which a specific problematic situation has to be solved, based on the knowledge that was worked, that can have more than one possible solution. The resolution of exercises, practices and tests delivered by the teacher will suppose up to 25% of the grade, as long as they are delivered on the date set by the teacher. Those practices delivered after the deadline will not be evaluated. |
50 |
|
Assessment comments |
CONVOCATORIA ORDINARIA Á nota obtida
na proba obxetiva se lle sumará a das restantes metodoloxías sempre e
cando o alumno aprobe a devandita proba obxectiva. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA Aqueles alumnos que non superen a asignatura na convocatoria ordinaria, poderán gardar a nota das outras
metodoloxías para a oportunidade de xullo. DISPENSA Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal
seguemento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da sua
cualificación por medio dunha proba obxetiva final. En ningún caso
poderán realizar as demás metodoloxías.Estos alumnos deberán comunicarse coa profesora nos 15 primeiros días dende o comienzo oficial das clases . Si non o fan, considerarase que optan polo outro sistema de evaluación.
|
Sources of information |
Basic
|
Isabel Castillo. Marta Guijarro (). Estadística Descriptiva y cálculo de probabilidades. Pearson
Ernesto Casa Aruta (). 200 problemas de Estadística Descriptiva. VICENS VIVES
David S. Rubin. Richard I. Levin. (). Estadísticas para administración y Economía. Pearson
José Mª Montero Lorenzo (). Problemas resueltos de Estadística Descriptiva para Ciencias Sociales. THOMSON |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|