Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A8 |
Psicoloxía do Traballo e Técnicas de negociación. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A21 |
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A24 |
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A28 |
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral. |
A14
|
|
|
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización |
A23
|
|
|
A31 Aplicar los
conocimientos a la práctica. |
A31
|
|
|
A32 Comprender la relación entre procesos sociales y la
dinámica de las relaciones laborales. |
A32
|
|
|
A34 Interrelacionar las
distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales. |
A34
|
|
|
B2 Capacidad de análisis y síntesis. |
|
B2
|
|
B4 Capacidad de gestión de la información. |
|
B4
|
|
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como
profesional. |
|
B6
|
|
B8 Razonamiento crítico. |
|
B8
|
|
B9
Trabajo en equipos. |
|
B9
|
|
B12
Motivación para la calidad. |
|
B12
|
|
B13 Adaptación a nuevas situaciones. |
|
B13
|
|
B14 Aprendizaje
autónomo. |
|
B14
|
|
B15 Creatividad. |
|
B15
|
|
B16 Liderazgo. |
|
B16
|
|
C4
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida,
democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e
implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
|
|
C4
|
C6 Valorar
críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los
problemas con los que deben enfrentarse. |
|
|
C6
|
C7 Asumir como profesional y ciudadano la
importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
|
|
C7
|
C8 Valorar la importancia que tiene la
investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y
cultural de la sociedad. |
|
|
C8
|
Saude laboral e prevención de riscos |
A3
|
|
|
Dirección y gestión de recursos humanos |
A4
|
|
|
Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Psicología del trabajo y técnicas de negociación |
A8
|
|
|
Dirigir grupos de personas |
A15
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de empero e contratación laboral |
A16
|
|
|
Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales |
A20
|
|
|
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisión en materia de estructura organizativa, organización do trabajo, estudo de métodos e estado de tempos de trabajo |
A21
|
|
|
Aplicar técnicas e tomar decisión e materia de gestión de recursos humanos (política retributiva, de selección) |
A24
|
|
|
Asesoramiento a organización sindicais e empresariais, e aos sus afiliados |
A27
|
|
|
Evaluar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado |
A28
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relación laboras no ámbito nacional e internacional |
A33
|
|
|
Analise crítico das decisión emanadas dos agentes que participan nas relación laborais |
A35
|
|
|
Resolución de problemas |
|
B1
|
|
Capacidad de organización e planificación |
|
B3
|
|
Toma de decisións |
|
B5
|
|
Habilidades mas relacións interpersonais |
|
B7
|
|
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade |
|
B10
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. INTRODUCCIÓN. ¿QUÉ É O COMPORTAMENTO ORGANIZACIONAL? |
1. A evolución histórica do Comportamento Organizacional
2. As organizaciones
3. Diseños organizativos comunes
4. Novas opciones de diseño
|
II. METODOLOXÍA E INVESTIGACIÓN NO COMPORTAMENTO ORGANIZACIONAL |
1. Aproximación histórica ao estudo das organizacións.
2. Métodos e técnicas cuantitativas.
3. Métodos e técnicas cualitativas
4. Fontes de coñecemento acerca das organizacións |
III. SOCIALIZACIÓN ORGANIZACIONAL
|
1. Concepto xenérico da socialización
2. Etapas da socialización organizacional
3. Contenidos e resultados da socialización.
4. Expectativas do individuo respecto da organización.
5. O contrato psicológico
6. Os axentes da socialización
7. Tácticas de socialización.
|
IV. OS GRUPOS NAS ORGANIZACIÓNS |
1. O concepto de grupo
2. Grupos e equipos
3. Modelo integral de formación e desarrollo de grupos.
4. As relaciones entre os grupos
5. Efectividade do grupo
6. Toma de decisións no grupo
|
V. LIDERAZGO E CULTURA ORGANIZACIONAL
|
1. Liderazgo: tipos e influencia no grupo e na organización.
2. Dirección e liderazgo.
3. Novos enfoques sobre o liderazgo.
4. Cultura e clima organizacional.
5. Evaluación da cultura organizacional.
|
VI. INNOVACIÓN, CAMBIO E DESENROLO NAS ORGANIZACIÓNS |
1. Concepto e tipos de cambio.
2. Proceso de cambio e variables relacionadas.
3. O cambio dende a perspectiva do Desenrolo Organizacional.
4. Influencia das novas tecnoloxía na dinámica organizacional |
VII. COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL |
1. Perspectivas na comunicación organizacional.
2. A comunicación como fonte de identidade social.
3. Componentes do proceso de comunicación.
4. Redes e direcciones da comunicación.
5. Comunicación interna, externa e corporativa.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A20 A21 A23 A28 A31 A35 B8 B12 B13 B15 C1 C6 |
30 |
0 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A15 A16 A24 A27 A32 A34 B6 B10 B14 B16 C3 C4 C6 C7 C8 |
30 |
0 |
30 |
Objective test |
A8 A13 B1 B2 B5 |
2 |
40 |
42 |
Supervised projects |
A14 A31 A33 A34 B3 B4 B7 B9 |
11 |
36 |
47 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Metodoloxía práctica onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto , a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Objective test |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do estudiantado, baixo a tutela da profesora e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A profesora prestará unha atención personalizada para resolver as dúbidas que lle xurdan ao alumnado nas horas de tutoría establecidas.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A8 A13 B1 B2 B5 |
A: Test con alternativas de resposta, das que unha é correcta.
Las respuestas incorrectas penalizarán.
B: 2-3 preguntas cortas |
40 |
Case study |
A20 A21 A23 A28 A31 A35 B8 B12 B13 B15 C1 C6 |
Metodoloxía práctica onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto , a través dun proceso de discusión.
Se non se asistiu a clase o día que se realice a práctica correspondente, o alumno poderá entregada como máximo á semán siguiente |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A15 A16 A24 A27 A32 A34 B6 B10 B14 B16 C3 C4 C6 C7 C8 |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións presenciais |
10 |
Supervised projects |
A14 A31 A33 A34 B3 B4 B7 B9 |
Realización dun traballo relacionado con a materia e presentación oral do mesmo.
A profesora presentará ao principio do cuatrimestres diferentes temáticas a elexir |
20 |
|
Assessment comments |
CONVOCATORIA ORDINARIA A nota final será a suma de todas as metodoloxías arriba indicadas. Será necesario aprobar a proba obxectiva (a lo menos un 2 sobre 4) para superar a asignatura. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA Aquelas persoas que non aprobasen na convocatoria de xuño poderán gardar a nota das outras metodoloxías para a portunidade de xullo, sempre e cando teñan dita parte superada. Se considerará superada cando se acade, a lo menos a metade da nota máxima para dita parte Aquelas persoas que non se presentasen ou non superasen ás metodoloxías: estudo de casos, sesión maxistral e traballos tutelados deberán realizar unha única proba que computará o 100% da nota, pudendo consistir dita proba en preguntas tipo test, preguntas curtas e/o casos prácticos. NO ASISTENCIA A CLASE/DISPENSA Aquelas persoas que por causas debidamente xustificadas, no poidan asistir a clase, deberán poñerse en contacto con a profesora o inicio do cuatrimestre para optar a modalidade de avaliación continua (onde non computará a metodoloxía de sesión maxistral, pudiendo obtener unha nota máxima de 9 sobre 10) ou presentarse a un único examen que computará o 100% da nota En segunda y sucesivas matrículas no computarán las calificaciones de la parte interactiva de los cursos anteriores. La calificación de No Presentado se otorgará en el caso de que no se presente a la prueba obxectiva.
|
Sources of information |
Basic
|
Robbins, S. y Judge, T. (2017). Comportamiento Organizacional. New Jersey: Pearson
Arévalo Martínez, R. (2019). Comunicación integral para las organizaciones: liderazgo y creación de valor. Salamanca:Comunicación social ediciones y publicaciones
Paul M. Muchinsky (2007). Psicología aplicada al trabajo. México ; Madrid [etc.] : Thomson,
Palací, F. J. (coord.) (2004). Psicología de la Organización. Madrid: Pearson Prentice-Hall |
Bibliografía complementaria Alcover . C.M. (2002). El contrato Psicológico.El Componente implícito de las relaciones laborales. Málaga. Ed. Aljibe Baron, R. ; Byrne, D. (2005): Psicología Social. Madrid. Pearson. Prentice Hall. Fernández- Ríos, M. y Sánchez, J. C. , 1997, Eficacia organizacional. , Madrid: Díaz de Santos. Furnham, A. (2009). Psicología Organizacional. El comportamiento de individuo en las organizaciones. Mexico. Oxford University Press. Gil Rodríguez, F. y Alcover, C. M. , 2004, Técnicas grupales en contextos organizacionales. , Madrid: Pirámide. Goleman, D. (2013). Liderazgo. El poder de la inteligencia emocional. Barcelona. Ediciones B. Ivancevich, J.M, Konopaske, R. y Matteson, M.T., 2006, Comportamiento Organizacional. ,Méjico: McGraw-Hill. Luthans, F., 2008, Comportamiento Organizacional., Méjico: McGraw-Hill. Myers, D. (2004). Exploraciones de Psicología Social. Madrid. Ed. Mac GrawHill. Peiró, J. M y González Romá, V. , 1993, Círculos de calidad. , Madrid: Eudema. Peiró, J. M. , 1990, Organizaciones: nuevas perspectivas psicosociológicas. , Barcelona: PPU. Ramió, C. y Ballart, X. (eds.) , 1993, Lecturas de Teoría de la Organización. , Madrid: Ministerio de Administraciones Públicas. Robbins, S.P y Judge, T.A. (2006). Fundamentos de Comportamiento Organizacional. México: Pearson. Pretince Hall Romay Martínez, J. (2007). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI. Madrid: Biblioteca Nueva. Romay Martínez, J. y otros. (2005). Psicología de las Organizaciones, del Trabajo y Recursos Humanos y de la Salud. Madrid: Biblioteca Nueva. Sánchez, J. C. , 2002, Psicología de los grupos. , Madrid: Mc Graw-Hill. Schein, E. H. , 1998, La cultura empresarial y el liderazgo. , Barcelona: Plaza y Janés. Yukl, G. , 2008, Liderazgo en las organizaciones. , Madrid. Pearson Prentice – Hall. |
|
Complementary
|
(). . |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Occupational Psychology/660G01004 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Human Resources Management I /660G01015 | Human Resources Management II/660G01016 | Negotiation Techniques /660G01029 | Strategic Management/660G01030 | Business Communication Skills and Techniques/660G01038 |
|
|