Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A25 |
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
interpretar datos e indicadores socioeconómicos |
A18
|
|
|
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A25
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. A INVESTIGACIÓN SOCIAL: DEFINICIÓN E CONCEPTOS.
|
- A metodoloxía científica.
- Fins e procesos da investigación social.
- Aspectos fundamentais.
|
TEMA 2. PRINCIPAIS TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN SOCIAL. |
- Pluralidade metodológica.
- Técnicas cuantitativas: a enquisa o panel e o censo
- Técnicas cualitativas:a observación participante, a entrevista, a metodoloxía biográfica, analese de documentos de vida, os grupos de discusión e a observación de documentos personais.
|
TEMA 3. FONTES DE INFORMACIÓN PARA O ESTUDO DAS RELACIONS LABORAIS
|
- Concepto.
- Tipos de fuentes e como selecionalas.
- Cómo buscar documentación científica.
|
TEMA 4. O PROCESO DE INVESTIGACIÓN: PLANIFICACIÓN DESEÑO E ELABORACIÓN DUN TRABALLO DE INVESTIGACIÓN.
|
- Aspectos esenciais: etapas.
- Tipos de presentacións.
- Estrutura dos informes.
- Analise de datos
- Uso de referencias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 |
14 |
42 |
56 |
Traballos tutelados |
A26 A31 B2 B3 B4 B9 B14 C1 C3 |
14 |
48 |
62 |
Sesión maxistral |
A18 A26 B2 B14 C6 |
14 |
14 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Lecturas críticas, comentarios, debates, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben facer no tempo programado polo profesor e subir no espazo previsto en moodle, seguindo as súas instrucións
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tutelados e contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A26 A31 B2 B3 B4 B9 B14 C1 C3 |
Os estudantes realizarán un traballo cos coñecementos adquiridos nas sesións teórico-prácticas seguindo a plantilla / modelo do TFG empregado en ERLAC. Dito traballo farase en equipo e enviarase á plataforma Moodle no prazo establecido pola profesora. Para engadir a puntuación obtida no traballo ao resto das puntuacións, deberase obter como mínimo o 50% da puntuación correspondente (2 puntos). Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2 puntos), terá que realizar un traballo similar, nesta ocasión de xeito individual, para a segunda oportunidades mes de en xullo. |
40 |
Sesión maxistral |
A18 A26 B2 B14 C6 |
Avaliación obxectiva da participación activa e positiva do alumnado nas sesións lectivas a través de diferentes ferramentas propostas pola profesora. Será necesario obter o 50% (0,5 puntos) da nota correspondente nesta metodoloxía para engadir ao resto. |
10 |
Obradoiro |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 |
Valoración de lecturas críticas, comentarios, discusións guiadas, exposicións, traballo e participación activa e positiva, que os alumnos deben facer no tempo establecido (individualmente ou en grupo) e subirse a moodle no espazo previsto, seguindo as instrucións da profesora. Cada un dos exercicios terá unha valoración segundo os criterios establecidos pola profesora, que será comunicada aos alumnos.
Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2,5 puntos), terá que realizar na segunda oportunidade en xullo, unha proba individual, na que a profesora exporá alguns casos prácticos que o estudante terá que resolver adecuadamente para poder superar esta metodoloxía.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Será imprescindible obter o 50% da nota correspondente a cada unha das
seccións a avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías para obter a
nota final. Se non se logra o mínimo requirido en calquera das metodoloxías, o
alumno non superará a materia. SEGUNDA OPORTUNIDADE Se o alumno pasa algunha das metodoloxías na primeira oportunidade,
manterase a cualificación desta / s metodoloxía/s e só terá que realizar a/as
que non pasou, na segunda oportunidade. CASOS ESPECÍFICOS Os alumnos que non poidan facer un seguimento normal da materia, por ter
recoñecida a dispensa docente, deben poñerse en contacto co profesor nos
primeiros 15 días naturais desde o inicio oficial das clases para adaptar os
prazos de entrega dos distintos. probas, enviando un correo electrónico a
maria.romani@udc.es. Aqueles estudantes que non se poñen en contacto no prazo
establecido farán un seguimento do tema como o resto dos estudantes. A adaptación curricular para estudantes con discapacidade ou con
necesidades específicas de educación rexerá a Comisión de Ensino do centro,
logo dun informe do PAT.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Ispizua, M. y Lavia, C (2016). La investigación como proceso. Planificación y desarrollo. . Madrid: Dextra
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas. |
Os dous primeiros libros da listaxe atópanse
dispoñibles na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á que podes acceder coas túas claves
no seguinte enlace:: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/ |
|