Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A2 |
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A22 |
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Marco normativo regulador das relacións laborais |
A1
|
|
|
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A2
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral |
A3
|
|
|
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais |
A5
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A14
|
|
|
Resolución de problemas. |
A22
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
A31
|
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B1
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
B2
|
|
Traballo en equipos. |
|
B3
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B9
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
B12
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- Economía da prevención. |
Estadísticas de siniestralidade. Xustificación da prevención. Custo dos accidentes e clasificacion. Métodos de análise de custos. |
TEMA 2.- Seguridade no traballo. |
Requisitos mínimos do lugar de traballo. Orde e limpeza. Material e locais de primeiros auxilios. Normas de seguridade. Sinalización de seguridade. Normativa legal. |
TEMA 3.- Hixiene industrial I. |
A enfermidade profesional. Protocolos médicos. A hixiene do traballo. Axentes químicos e biolóxicos. Metodoloxía de actuación. |
TEMA 4.- Hixiene Industrial II. |
Ruido. Vibracións. Ambiente termohigrométrico. Radiacións. Características xerais. Avaliación e normativa legal. Métodos de control do risco. |
TEMA 5.- Ergonomía I. |
Concepto de ergonomía. Análise e diseño dos postos de traballo. Carga de traballo. Metodoloxías operativas. Confort térmico. Iluminación. |
TEMA 6.- Ergonomía II. |
Manipulación manual de cargas. Pantallas de visualización de datos. Posturas forzadas. Movementos repetitivos. Normativa legal. |
TEMA 7.- Psicosocioloxía aplicada. |
Risco psicosocial. Factores e repercusións sobre a saúde. Estrés laboral. Mobbing. Metodoloxías preventivas. |
TEMA 8.- O sistema de xestión de prevención. |
Documentación. Manual e Procedementos. Rexistros e arquivos. Control de actuacións: auditorias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A14 B9 |
21 |
35 |
56 |
Estudo de casos |
A3 A22 A31 B1 B2 B12 |
21 |
42 |
63 |
Proba obxectiva |
A5 B3 B6 C7 |
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas con apoio de medios audiovisuais e intervención directa do alumnado. Poderán complementarse con actividades semellantes como a asistencia a Congresos, conferencias do ISSGA, seminarios organizados polo centro ou outras actividades indicadas polo profesor.
|
Estudo de casos |
Análise de casos (supostos prácticos, test, etc) como complemento dos contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais, con inclusión de casuísticas actuais relacionadas cos riscos laborais. Os traballos se realizarán exclusivamente de xeito individual para proceder á súa avaliación. |
Proba obxectiva |
Exame final onde o alumno reflicte os coñecementos adquiridos na materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Nas sesións maxistrais exporanse situacións concretas sobre a prevención dos riscos laborais, incitando ao debate activo e dinámico das distintas propostas que os alumnos vaian expoñendo, co obxectivo de alcanzar conclusións sobre as cuestións expostas. A exposición dos contidos realizarase con aplicación de medios audiovisuais.
Durante as clases analizaranse aspectos normativos sobre a lexislación laboral en materia de prevención de riscos para conseguir que o alumno estableza os seus propios criterios de valoración e interpretación da normativa. Tras as sesións maxistrais, celebraranse asemade tutorías personalizadas para aqueles alumnos que o requiran.
No estudo de casos prácticos analizaranse supostos prácticos como complemento dos contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais. Durante as prácticas o profesor atenderá persoalmente as dúbidas dos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A3 A22 A31 B1 B2 B12 |
Valoración das achegas individuais dos estudantes tras a realización dos casos prácticos propostos. |
40 |
Proba obxectiva |
A5 B3 B6 C7 |
Proba escrita individual sobre o coñecemento adquirido polo alumno dos contidos da materia, tanto na modalidade tipo test como nas preguntas a desenrolar. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A parte práctica da asignatura ("Estudo de casos") supón o 40% da nota final, mentres que a parte teórica ("Proba obxectiva") supón o 60% da nota final. Para que se sumen as diferentes metodoloxías, de cara a obter unha nota media final, será imprescindible obter o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados a avaliar ("Estudo de casos" e "Proba obxectiva"). Respecto á parte práctica da asignatura ("Estudo de casos"), compre indicar que os alumnos de avaliación continua que acaden o 50% da cualificación correspondente quedarán exentos de examinarse de dita parte na proba obxectiva correspondente á convocatoria ordinaria. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías ao término da convocatoria ordinaria, o alumno non superará a materia. Neste caso, a avaliación constará suspensa, podendo volver a examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación consistirá nunha única proba obxectiva (dividida en duas partes, "Proba obxectiva" e "Estudo de casos") cun valor total do 100 % da cualificación final. Aqueles alumnos que non poida facer un normal seguimiento da asignatura, por ter recoñecida a Dispensa de Docencia, poderán optar por examinarse do 100% da súa cualificación por medio dunha proba obxectiva final durante os periodos de avaliación oficialmente establecidos. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva (dividida en duas partes, "Proba obxectiva" e "Estudo de casos") por valor do 100% da cualificación. Se solicitan dispensa, todos os alumnos farán constar ao profesor mediante email ou de forma visible na súa ficha de alumno e se ésta se lles concedeu, debendo consignar nese caso se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou PROBA OBXECTIVA FINAL. O alumnado non poderá ser avaliado simultáneamente por avaliación continua e por proba obxectiva final. De non constar expresamente, ou non entregar a ficha nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase que optan pola PROBA OBXECTIVA FINAL. A elección é definitiva e irreversible para a convocatoria en curso. As adaptacións curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do servizo de orientación e prácticas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Isabel Mª MARTÍNEZ MARTÍNEZ, Antonio CARDONA LLORENS, Raúl CHILET PÉREZ, Guillermo GARCÍA GONZÁLEZ (2013). Casos prácticos de prevención de riesgos laborales. Tirant Lo Blanch
LÓPEZ GANDÍA, Juan; BLASCO LAHOZ, Jose Francisco (2015). Curso de Prevención de Riesgos Laborales. Tirant Lo Blanch
José Luis LLORCA RUBIO, Yolanda LOZANO CÁDIZ, Antonio MORENO MARTÍNEZ, Mª Carmen SALCEDO BELTRÁN (2012). Prevención de riesgos laborales: Instrumentos de aplicación. Tirant Lo Blanch
Sonia CIENFUEGOS GAYO, Yolanda MILLAS ALONSO (2019). Seguridad y salud en el trabajo para PYMES según la Norma ISO 45001. AENOR |
A bibliografía anterior se atopa dispoñible na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á que podes acceder coas túas claves no seguinte enlace: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/ |
Bibliografía complementaria
|
|
Cortés Díaz, José María. 2012. Técnicas de prevención de riesgos laborales. Ed. Tebar. Espeso Santiago, José Avelino. 2009. Manual para la formación de técnicos en prevención de riesgos laborales. Ed. Lex Nova. García Segura, Vicente. 2015. Ergonomía y psicosociología aplicada. IC Editorial. Gutiérrez, Juan M. 2001. Ergonomía y psicosociología en la empresa. Ed. Cis Praxis, S.A. Llaneza Álvarez, Francisco J. 2016. Ergonomía y psicosociología aplicada. Editorial Lex Nova. Menéndez Díaz, Faustino.2009. Higiene Industrial:manual para la formación del especialista. Ed. Lex Nova. Monereo Pérez, José L. 2015. Tratado de prevención de riesgos laborales. Ed. Tecnos. Webgrafía
B.O.E. Legislación sobre seguridad y salud en el trabajo. http://boe.es/legislacion/codigos/codigo.php?id=037_Prevencion_de_riesgos_laborales&modo=1
Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo. www.insst.es. Ministerio de Empleo y Seguridad Social. www.empleo.gob.es.
Instituto Galego de Seguridade e Saúde Laboral. www.issga.es.
Agencia Europea de Seguridad y Salud en el Trabajo. www.osha.europa.eu.
Comisión Europea. http://ec.europa.eu/index_es.htm
Organización Internacional del Trabajo. www.ilo.org
Organización Mundial de la Salud. www.who.int |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito do Traballo I/660G01011 | Dereito da Seguridade Social I/660G01021 | Prevención e Xestión de Riscos Laborais I/660G01023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito do Traballo II/660G01012 | Dereito da Seguridade Social II/660G01022 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A lexislación en materia de prevención de riscos laborais é moi cambiante, polo que a avaliación da asignatura farase dacordo coa normativa legal
vixente en cada momento. |
|