Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A28 |
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado. |
A29 |
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Políticas sociolaborais
|
A5 A12 A13 A18 A19 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B12 B13 B14 B15
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A5
|
B9 B14
|
C5
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
|
A5
|
B12 B13
|
C5
|
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito regrado e non regrado.
|
A5
|
B14
|
C3
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
|
A5
|
B9 B14
|
C8
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
|
A5 A12
|
|
|
Análise crítica das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais
|
A5
|
B2
|
|
Toma de decisións.
|
A5
|
B1 B9
|
|
Motivación para a calidade.
|
A5
|
B12
|
|
Liderazgo. |
A5
|
B9 B14 B16
|
C8
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
A5
|
|
C4
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
A5
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
A5
|
|
C3
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
|
A5
|
B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Aproximación o Estado do Benestar |
O Estado do Benestar: definición.
O Estado do Benestar: visións e interpretacións.
|
2. As Políticas públicas que definen o Estado do Benestar |
Estado do Benestar e Política.
Políticas Públicas.
Políticas Sociolaborais.
As políticas sociolaborais dende o local |
3. Políticas activas e pasivas emprego |
Políticas Activas de Emprego.
Políticas Pasivas de Emprego.
Avaliación das políticas de Emprego.
Políticas destinadas a colectivos especiais.
|
4. Políticas de Autoemprego |
Emprendemento mercantil e social.
Políticas de fomento do autoemprego.
Avaliación das políticas de autoemprego. |
5. As políticas de inclusión social |
Colectivos en risco de exclusión.
Políticas de inclusión social.
Avaliación das políticas de inclusión social.
Protección social e dependencia. |
6. Igualdade e conciliación |
Políticas de Igualdade.
Políticas de Conciliación.
Avaliación das políticas de igualdade e conciliación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A5 A12 A13 A18 B16 |
13 |
13 |
26 |
Presentación oral |
A5 A13 A18 A19 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
5 |
7 |
Proba obxectiva |
A19 C1 C7 |
3 |
40 |
43 |
Sesión maxistral |
A27 A28 A29 A31 B2 B3 B13 B14 C2 C3 C4 C5 |
21 |
10 |
31 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A18 A19 A27 A28 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 |
5 |
37 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
As clases prácticas se formulan como talleres de debate entre todos os estudantes tratando sobre os temas das clases expositivas cun funcionamento simple:
O día da exposición teórica se colgarán en moodle diversos materiais curtos, que serán obxecto de debate nas clases prácticas da semana seguinte.
Os estudantes teñen que ler todos os textos e 6 persoas elixidas aleatoriamente farán unha exposicón de cinco minutos o que seguirá un debate entre toda a clase.
|
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na
exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios
de forma dinámica.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo
distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non
correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente,
que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento,
aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Sesión maxistral |
As sesión maxistrais serán impartidas polos profesores responsables da asignatura e persoas relevantes de cada unha das materias convidadas para elo.
As sesións maxistrais consistirán exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é
tamén coñecida como ?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección
maxistral?. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección
impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido
que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da
palabra como vía de transmisión da información á audiencia
En su caso se realizarán por videoconferencia.
|
Traballos tutelados |
O alumnado ten que elaborar en expoñer en clase dous traballos sobre diferentes temas da materia preelixidos. O traballo se realizará en grupo de cinco persoas ós que se lle asignará un tema a cada un de xeito aleatorio.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Discusión dirixida
Presentación oral
Traballos tutelados
Os docentes da materia estarán dispoñibles para tutorías e seguemento de actividades relativas aos traballos tutelados, presentacións oráis e discusións dirixidas preferentemente.
Este seguemento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos por ERLAC.
Os horarios de tutoría aparecen nos horarios do centro e pódese solicitar tutoría fora de horario a través do correo electrónico a susana.soneira@udc.es
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A5 A12 A13 A18 B16 |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
|
15 |
Presentación oral |
A5 A13 A18 A19 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
|
10 |
Proba obxectiva |
A19 C1 C7 |
Todo o alumnado debe facer a proba obxectiva. Os alumnos que NON opten pola evaluación contínua, realizarán a proba obxectiva ao rematar o curso, na data establecida para o examen da asignatura. A nota desta proba será a da asignatura, e se valorará entre 0 e 10. No caso dos estudantes da avaliación continúa a nota da proba obxectiva se puntuará de 0 a 10 e acadará ata un máximo do 40% da nota final.
Obter a metade dos puntos é condición necesaria para aprobar a asignatura.
O exame consistirá nunha serie de pregunta sobre os materiais expostos na clase que deberán ser desenvoltas polos estudantes |
40 |
Sesión maxistral |
A27 A28 A29 A31 B2 B3 B13 B14 C2 C3 C4 C5 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de motivarlles nas accións de localización e discriminación da información útil e necesaria para adquirir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como
?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección maxistral?. Esta última modalidade adóitase
reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais,
cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo
da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
15 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A18 A19 A27 A28 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo
a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida
prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada
na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente
dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos utilizarán a ferramenta Moodle para poder desenvolver as metodoloxías didácticas que o profesor da materia considere oportunas. ALUMNADO XERAL (SIN DISPENSA DE DOCENCIA) Tanto na primeira como na segunda convocatoria a cualificación do alumnado é o resultado da suma da cualificación obtida na súa avaliación continua (60%) e a cualificación da proba obxectiva (40%), sendo necesario acadar un mínimo do 50% na proba obxectiva para superar a materia. De non conseguir o 50% do total na proba obxectiva, a avaliación constará suspensa na convocatoria correspondente. O alumnado sen despensa de docencia conservará a súa cualificación de parte de avaliación continua (60%): sesión maxistral, traballos tutelados, presentación oral e discusión dirixida, para a segunda convocatoria. ALUMNADO CON DISPENSA DE DOCENCIA O alumnado con dispensa de docencia concedida de forma EXPRESA deberá comunicalo ao profesorado mediante correo electrónico no momento no que a dispensa lle sexa concedida, e deberá confirmar co persoal docente que este está ao corrente da situación de dispensa. Neste caso a cualificación acadarase, tanto na primeira como na segunda oportunidade, por medio dunha proba obxectiva que terá un valor do 100% da materia, esta proba basearase nos contidos tanto teóricos como prácticos da materia, e será preciso acadar un mínimo do 50% do valor da proba para obter a calificación de APTO. De non conseguir o 50% do total na proba obxectiva, a avaliación constará suspensa na convocatoria correspondente.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Social e Política contemporánea/660G01009 | Economía do Traballo/660G01027 | Estrutura Social/660G01036 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Estrutura Social/660G01036 |
|
Observacións |
Dedicar todos os días como mínimo, dúas horas diarias ao estudo teórico-práctico da materia. Traballar en equipo no estudo e resolución dos traballos prácticos propostos polo profesor. Facer uso da titorías personalizadas para resolver dúbidas. Utilizar a bibliografía recomendada polo profesorado |
|