Identifying Data 2022/23
Subject (*) Employment Politics Code 660G01033
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Soneira Lema, María Susana
LAGO PEÑAS, JOSE MANUEL
E-mail
susana.soneira@udc.es
jose.manuel.lago1@col.udc.es
Lecturers
LAGO PEÑAS, JOSE MANUEL
Soneira Lema, María Susana
E-mail
jose.manuel.lago1@col.udc.es
susana.soneira@udc.es
Web http://www.erlac.es
General description A materia ten por obxecto o estudo das chamadas Políticas Sociolaborais, tales como aquelas que se centran no emprego, a seguridade e saúde laborais, e os colectivos con especial dificultade de acceso ó emprego. O estudo alcanza asimesmo á política de igualdade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Políticas sociolaborais.
A12 Historia das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A28 Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Políticas sociolaborais A5
A12
A13
A18
A19
A27
A28
A29
A31
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B12
B13
B14
B15
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A5
B9
B14
C5
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A5
B12
B13
C5
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito regrado e non regrado. A5
B14
C3
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A5
B9
B14
C8
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A5
A12
Análise crítica das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais A5
B2
Toma de decisións. A5
B1
B9
Motivación para a calidade. A5
B12
Liderazgo. A5
B9
B14
B16
C8
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. A5
C4
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A5
C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. A5
C3
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. A5
B6

Contents
Topic Sub-topic
1. Aproximación o Estado do Benestar O Estado do Benestar: definición.
O Estado do Benestar: visións e interpretacións.
2. As Políticas públicas que definen o Estado do Benestar Estado do Benestar e Política.
Políticas Públicas.
Políticas Sociolaborais.
As políticas sociolaborais dende o local
3. Políticas activas e pasivas emprego Políticas Activas de Emprego.
Políticas Pasivas de Emprego.
Avaliación das políticas de Emprego.
Políticas destinadas a colectivos especiais.
4. Políticas de Autoemprego Emprendemento mercantil e social.
Políticas de fomento do autoemprego.
Avaliación das políticas de autoemprego.
5. As políticas de inclusión social Colectivos en risco de exclusión.
Políticas de inclusión social.
Avaliación das políticas de inclusión social.
Protección social e dependencia.
6. Igualdade e conciliación Políticas de Igualdade.
Políticas de Conciliación.
Avaliación das políticas de igualdade e conciliación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A5 A12 A13 A18 B16 13 13 26
Oral presentation A5 A13 A18 A19 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 5 7
Objective test A19 C1 C7 3 40 43
Guest lecture / keynote speech A27 A28 A29 A31 B2 B3 B13 B14 C2 C3 C4 C5 21 10 31
Supervised projects A12 A13 A18 A19 A27 A28 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 5 37 42
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion As clases prácticas se formulan como talleres de debate entre todos os estudantes tratando sobre os temas das clases expositivas cun funcionamento simple:

O día da exposición teórica se colgarán en moodle diversos materiais curtos, que serán obxecto de debate nas clases prácticas da semana seguinte.
Os estudantes teñen que ler todos os textos e 6 persoas elixidas aleatoriamente farán unha exposicón de cinco minutos o que seguirá un debate entre toda a clase.

Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na
exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios
de forma dinámica.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo
distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non
correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente,
que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento,
aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
Guest lecture / keynote speech As sesión maxistrais serán impartidas polos profesores responsables da asignatura e persoas relevantes de cada unha das materias convidadas para elo.

As sesións maxistrais consistirán exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é
tamén coñecida como ?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección
maxistral?. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección
impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido
que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da
palabra como vía de transmisión da información á audiencia

En su caso se realizarán por videoconferencia.
Supervised projects O alumnado ten que elaborar en expoñer en clase dous traballos sobre diferentes temas da materia preelixidos. O traballo se realizará en grupo de cinco persoas ós que se lle asignará un tema a cada un de xeito aleatorio.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Oral presentation
Supervised projects
Description
Guided discussion
Oral presentation
Tutorial work

The professors of the subject will be available for tutorials and follow-up of activities related to the tutored assignments, oral presentations and guided discussions preferably.


This follow-up will be carried out preferably on an individual basis through the communication spaces established by ERLAC.

Tutoring schedules appear in the center's timetable and out-of-hours tutoring can be requested by e-mail to susana.soneira@udc.es.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A5 A12 A13 A18 B16 Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
15
Oral presentation A5 A13 A18 A19 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
10
Objective test A19 C1 C7 Todo o alumnado debe facer a proba obxectiva. Os alumnos que NON opten pola evaluación contínua, realizarán a proba obxectiva ao rematar o curso, na data establecida para o examen da asignatura. A nota desta proba será a da asignatura, e se valorará entre 0 e 10. No caso dos estudantes da avaliación continúa a nota da proba obxectiva se puntuará de 0 a 10 e acadará ata un máximo do 40% da nota final.

Obter a metade dos puntos é condición necesaria para aprobar a asignatura.

O exame consistirá nunha serie de pregunta sobre os materiais expostos na clase que deberán ser desenvoltas polos estudantes
40
Guest lecture / keynote speech A27 A28 A29 A31 B2 B3 B13 B14 C2 C3 C4 C5 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de motivarlles nas accións de localización e discriminación da información útil e necesaria para adquirir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como
?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección maxistral?. Esta última modalidade adóitase
reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais,

cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo
da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
15
Supervised projects A12 A13 A18 A19 A27 A28 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo
a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida
prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada
na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente
dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
20
 
Assessment comments

Students will use the Moodle tool to develop teaching methodologies deemed appropriate by the subject teacher.

GENERAL STUDENT (WITHOUT TEACHING)

In both the first and second call, the student's grade is the result of the sum of the grade obtained in his continuous evaluation (60%) and the grade of the objective test (40%), being necessary to achieve a minimum of 50% in the objective test to pass the subject In case of not obtaining 50% of the total in the objective test, the evaluation will be suspended in the corresponding call.

Students without a teaching dispensation will retain their grade as part of a continuous evaluation (60%): master session, supervised work, oral presentation and guided discussion, for the second convocation.

STUDENT WITH TEACHING WAIVERS 

Students with an expressly granted teaching waiver must notify the faculty by email at the time the waiver is granted, and must confirm with the faculty that they are aware of the waiver status.

In this case, the grade will be obtained, both in the first and second opportunity, through an objective test that will have a value of 100% of the subject, this test will be based on the theoretical and practical contents of the subject and must reach a minimum of 50% of the value of the test to obtain the grade APTO. In case of not obtaining 50% of the total in the objective test, the evaluation will be suspended in the corresponding call.


Sources of information
Basic SAMPERE NAVARRO, AV; CANO GALAN, Y; CHARRO BAENA,P; SAN MARTIN MAZZUCCONI,C. (). Polïticas Sociolaborales. Tecnos
CABEZA PEREIRO JAIME (2014). POLITICAS SOCIOLABORALES. ARANZADI.MADRID
RUÍZ VIÑALS (2004). Políticas Sociolaborales. Un enfoque multicisciplinar. UOC

Os manuais de referencia atópanse na biblioteca virtual do centro.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Contemporary Social and Political History /660G01009
Labour Economics /660G01027
Social Structure /660G01036

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Social Structure /660G01036

Other comments

Dedicate at least two hours daily to the theoretical and practical study of the subject. Work as a team in the study and resolution of the practical problems proposed by the teacher. To make use of personalized tutorials to solve doubts. To use the bibliography recommended by the professor.

 

 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.