Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A2 |
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A11 |
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A17 |
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A22 |
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A30 |
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B11 |
Traballo en ámbitos internacionais. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A20 A22 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B16
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Concepto, características e fontes do Dereito marítimo
|
1.1 Fontes legais
1.2 Fontes convencionais |
2.-Concepto, características do Dereito pesquero |
2.1 A pesca e o estado autonómico |
3.- Ordenación da actividade pesquera: liberdade de empresa e organización do armador pesquero. |
3.1 O naviero/ o armador pesquero
3.2 Naviero xestor
3.3 Dotación do buque
3.4 organizacións pesqueras |
4. I.-O exercicio da pesca, réxime das artes pesqueras e sostenibilidad.4.II.-Títulos administrativos para o exercicio da actividade pesquera. |
4.I.1Actividades pesqueras
4.I.2 Arrastre
4.I.3 Cerco
4.I.4 Palangre
4.I.5 Artes menores: fixos ou de deriva
4.I.6 Outras artes. |
5.-O buque. Concepto, natureza e réxime xurídico real. |
5.1 Concepto
5.2 Natureza
5.3 Réxime xurídico-real
5.4 Rexistro
5.5 Nacionalidade
5.6 Clasificación |
6.- Principais contratos de explotación do buque. |
6.1 Contrato de transporte
6.2 Contrato de fletamento
6.2.1 Contrato de fletamento por tempo
6.2.2 Contrato de fletamento por viaxe
6.3 Contrato de arrendamento |
7.- Sinistro e averias da navegación. Seguros marítimos. |
7.1 A seguridade marítima
7.2 Averias
7.3 Abordaxe
7.4 Salvamento
7.5 Seguros marítimos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A13 A14 A15 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B4 B8 |
3 |
10 |
13 |
Estudo de casos |
A2 A3 A16 A17 A20 A22 A27 A30 B6 B7 B9 B10 B16 C7 |
9 |
25 |
34 |
Presentación oral |
A4 A5 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B11 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
2 |
7 |
9 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 A31 B1 B8 C1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A11 A12 A16 A20 A22 A27 A30 A31 |
18 |
60 |
78 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A12 A33 A34 B4 |
8 |
0 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
A discusión dirixida e o estudo de casos constituen duas metodoloxias que precisan dun componente de atención personalizada por parte do docente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A3 A16 A17 A20 A22 A27 A30 B6 B7 B9 B10 B16 C7 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
10 |
Presentación oral |
A4 A5 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B11 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 A31 B1 B8 C1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
50 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A12 A33 A34 B4 |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
10 |
Discusión dirixida |
A1 A13 A14 A15 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B4 B8 |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
10 |
|
Observacións avaliación |
La prueba objetiva consistirá en un examen escrito compuesto por tres preguntas de las cuales el alumno puede elegir las dos que desa contestar. Es necesario obtener un mínimo de 3,5 puntos sobre 10 para poder sumar el resto de conceptos que integran la nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CAMPUZANO LAGUILLO, A.B. (2016). COMENTARIOS A LA LEY DE NAVEGACIÓN MARÍTIMA. EDIT. TIRANT LO BLANCH
GARCÍA-PITA Y LASTRES, J.L. (DIR.) (2012). ESTUDIOS DE DERECHO MARÍTIMO. EDIT. ARANZADI. CIZUR MENOR
MELÉNDEZ MORILLO-VELARDE, L (2002). LA DIMENSIÓN LABORAL DEL EMPRESARIO MARÍTIMO. EDIT. LABORUM, MURCIA |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|