Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos. |
A3 |
Comprender a morfoloxía e a fisioloxía dos microorganismos e os parasitos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1.- Que os estudantes demostraran posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parta da base da educación secundaria xeral, e sólese atopar a un nivel que, si ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda dun campo de estudo. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Describrir a estructura, orixe e función dos compoñentes celulares, tanto nas células eucarioticas como procarioticas. |
A2
|
B1
|
C1 C9
|
Reconocer e diferenciar a organización, estructura e función dos tecidos que constituen os distintos órganos humanos. |
A2
|
B1 B8
|
C1
|
Comprender a organización, transmisión, expresión e mutacións do material xenético. |
A2
|
B1
|
C1 C9
|
Identificar os elementos que caracterizan o sistema ecolóxico do home, valorando a indidencia destes factores no ciclo saúde-enfermidade. |
A2 A3
|
B1 B3 B8 B20
|
C1 C3
|
Adquirir os coñecementos básicos sobre a bioloxía no seus aspectos metabólicos, xenéticos, ecolóxicos, taxonómicos, evolutivos e aplicados
|
A3
|
B1 B2 B8
|
C1 C6
|
Coñecer e aplicar correctamente o vocabulário e a terminoloxía específica da microbioloxía |
A3
|
B1 B8
|
C1 C3
|
Identificar os microorganismos como productores de enfermidade, recoñecer os mecanismos de transmisión das enfermidades infecciosas, explicar as resistencias naturais do corpo ante os axentes infecciosos. |
A3
|
B1 B8
|
C1 C6
|
Identificar as enfermidades infecciosas e parasitosis mais comunes, os seus axentes etiolóxicos, sintomatoloxía , tratamento e epidemioloxía. |
A3
|
B8 B11
|
C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIDADE I: INTRODUCCIÓN XERAL Á BIOLOXÍA CELULAR E MOLECULAR. EVOLUCIÓN.
|
TEMA 1.- Definición da Bioloxía, o método científico e as ciencias subsidiarias.
TEMA 2.- Definición e orixe da vida.
TEMA 3.- Historia do planeta .
TEMA 4.- Introducción a Paleontoloxía.
TEMA 5.- Charles Darwin e o darwinismo.
TEMA 6.- Introducción á taxonomía
|
UNIDADE II: INTRODUCCIÓN Á CITOLOXÍA.
|
TEMA 1.- Teoría celular.
TEMA 2.- As membranas celulares.
TEMA 3.- O núcleo: eucariotas e procariotas.
TEMA 4.- Endosembiose, Mitocondrias e Cloroplastos.
TEMA 5.- Arquitectura e cinética celular.
TEMA 6.- Mitose e Meiose
|
UNIDADE III: INTRODUCCIÓN Á BIOQUÍMICA.
|
TEMA 1.- Principios inmediatos.
TEMA 2.- Vitaminas, encimas e hormonas.
TEMA 3.- Reguladores e menxaseiros celulares.
TEMA 4.- Os ciclos fundamentais do metabolismo.
|
UNIDADE IV: INTRODUCCIÓN Á XENÉTICA. MECANISMOS XENÉTICOS BÁSICOS. REPRODUCCIÓN E TRANSMISIÓN DA HERENCIA. XENÉTICA BACTERIANA
|
TEMA 1.- Os ácidos nucleicos.
TEMA 2.- A síntese proteica.
TEMA 3.- Xenética mendeliana.
TEMA 4.- Xenética molecular.
TEMA 5 .-Neodarwinismo e evolucionismo contemporáneo
TEMA 6.-Genética del desarrollo
|
UNIDADE V: INTRODUCCIÓN Á HISTOLOXÍA. CONCEPTO DE TECIDO.TECIDOS ANIMAIS: EPITELIAL, CONECTIVO, MUSCULAR E NERVOSO |
TEMA 1. A diferenciación celular.
TEMA 2. Descripción dos tecidos.
|
UNIDADE VI: INTRODUCCIÓN Á ECOLOXÍA |
TEMA 1. Biodiversidade.
TEMA 2. Bioloxía e ecoloxía humana.
|
UNIDADE VII: INTRODUCCIÓN Á PALEOANTROPOLOXIA |
TEMA 1. Fitos en Paleoantropoloxía
TEMA 2. A familia Hominidae e o xénero Homo |
UNIDADE VIII: MORFOLOXÍA E FiSIOLOXÍA DOS MICROORGANISMOS, CRECIMIENTO BACTERIANO E O SEU CONTROL. INFECCIÓN E RESISTENCIA Á INFECCIÓN. MICROORGANISMOS E PARÁSITOS MÁIS FRECUENTES NO HOME |
TEMA 1. As bacterias.
TEMA 2. Os virus
TEMA 3. Micoloxía
TEMA 4. Parasitoloxía
TEMA 5. Os microorganismos e a súa relación co ser humano
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 B3 B8 B11 C1 |
2 |
31 |
33 |
Oral presentation |
A2 A3 B2 B3 C1 C3 |
1 |
10 |
11 |
Supervised projects |
B1 B20 C1 C3 C9 |
5 |
18 |
23 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 B3 B11 B20 C6 C8 C9 |
28 |
28 |
56 |
Case study |
B1 B2 B3 B8 B11 B20 C1 C3 C6 C8 C9 |
10 |
15 |
25 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita con pregunta curta e tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Oral presentation |
Actividade na que o estudantado expoñe verbalmente o contido/ resultados dos traballos tutelados. |
Supervised projects |
Actividade na que o estudantado de forma autónoma profundiza ou relaciona coñecementos expostos polo profesor. |
Guest lecture / keynote speech |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos. |
Case study |
Actividade na que o estudantado analiza um suposto dentro das seguintes modalidaes: resolución de problemas ou comprensión |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizado relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Faráse de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar ao estudantado na realización dos traballos. O seguimento faráse de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 B3 B8 B11 C1 |
A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudio de casos e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
70 |
Supervised projects |
B1 B20 C1 C3 C9 |
A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
. Descripción e sintese da información dos contidos ou temas relativos ós traballos
. Utilización de léxico específico.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
30 |
|
Assessment comments |
Poderase realizar una avaliación parcial madiante una proba mixta das mesmas características cás descritas na avaliación. De realizarse, concertarase a data segundo o desenvolvemebto do programa. Na segunda oportunidade conservaráse a avaliación dos traballos tutelados acadada na primeira. Adianto de oportunidade e estudantado con matricula parcial: proba mixta 100% da cualificación.
|
Sources of information |
Basic
|
PANIAGUA, R.; NISTAL, M.; SESMA, P.; ALVAREZ-URIA, M.; FRAILE, B.; ANADON, R.; SAEZ; F.J. (2003). Biología Celular. 2ª ed. Ed. McGraw-Hill – Interamericana. Madrid.
MADIGAN, M. T., J. M. MARTINKO & J. PARKER. (2003. ). Biología de los Microorganismos. . 10ª ed. Prentice Hall
FOJON POLANCO, S. (2019). Biología Humana. Ingebook
FOJON POLANCO, S. (2019). Biología Humana. Biblos CLube de lectores
CURTIS, H.; BARNES, N.S.; SCHNEK, A.; MASSARINI A. (2008). Curtis Biología. . 7ª ed. Ed. Panamericana, Buenos Aires.
MARGULIS, L. ( 1986). El Origen de la Célula.. Ed. Reverté, Barcelona.
ALBERTS, B.; JOHNSON, A.; LEWIS,J.; RAFF,M.; ROBERTS,K.; (). Introducción a la Biología Molecular de la célula. . . 4ª ed. Ed. Omega, Barcelona.
COOPER, G.M.; HAUSMAN, R.E. ( 2004 ). La Célula. . 3ª ed. Ed. Marbán. Madrid.
NELSON, D.L.; COX, M.M.; CUCHILLO, C.M. (2005). Lehninger Principios de Bioquímica. 4ª ed. Omega, Barcelona.
MANUEL DE LA ROSA, JOSÉ PRIETO (2003). Microbiologia em Ciências de La Salud. Concepto y aplicaciones,. 2ª Ed Elsevier
PRESCOTT, L. M., J. P. HARLEY, & D. A. KLEIN. (2004). Microbiología. . 5ª Ed. McGraw-Hill-Interamericana de España, S.A.U. |
Recursos internet
http://www.microbiol.org/vl_micro
www.seimc.org
www.cdc.org |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Anatomy/661G01001 | Physiology/661G01105 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Community Nursing I/661G01014 | Clinical Nursing III/661G01017 | Clinical Placement I/661G01025 | Clinical Nursing I/661G01034 | Clinical Nursing II/661G01035 |
|
Other comments |
Esta materia ten en conta as
recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE
XENERO: - A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. NO CASO DE QUE A ENTREGA dos
traballos, fose en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase, preferentemente, papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores. - Na realización dos traballos
tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel
obtido a través de Internet, sen indicación expresa da sua procedencia e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación
de suspenso na actividade. - Teranse en conta os principios
éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais
e profesionais. - Atendendo ás distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase
en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha
linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas
actividades clínicas realizadas co alumnado. - Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico,
influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. - Prestará especial atención en
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. -
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo,
igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|