Identifying Data 2022/23
Subject (*) Pharmacotherapy Code 661G01024
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department
Coordinador
Souto Fernández, Estela
E-mail
estela.souto@udc.es
Lecturers
Souto Fernández, Estela
E-mail
estela.souto@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/
General description O propósito desta materia é capacitar a/o estudante para a indicación, uso e autorización de dispensación de medicamentos e produtos sanitarios, conforme á norma reguladora que autoriza dita dispensación as enfermeiras/os co fin de satisfacer as necesidades de coidado da persoa, apoiado no xuizo clínico enfermeiro.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría.
A5 Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos.
A6 Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo.
A38 Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C10 CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C12 CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To identify and to value the use and indication of drugs and sanitary products with independent prescription. A4
A5
A6
A38
B2
B4
B5
C1
C4
C7
C10
C12
To describe the use and indication of drugs and sanitary products with individualized collaborative prescription. A4
A5
A6
A38
B2
B4
B5
C1
C4
C7
C10
C12
To describe the use and indication of drugs and sanitary products with standardized collaborative prescription. A4
A5
A6
A38
B2
B4
B5
C1
C4
C7
C10
C12

Contents
Topic Sub-topic
INDEPENDENT PRESCRIPTION Analgesics: NSAID
Local analgesics for cures and wound sutures
Skin and oral disinfectants and antiseptics
Saponifiers to remove ear cerumen
Drugs for pediculosis
Topical products for cures
INDIVIDUALIZED COLLABORATIVE PRESCRIPTION Oral Antidiabetic Drugs
Fluidotherapy
Insulin
Enteral nutrition and nutritional supplements
Inhalers, nebulizers
STANDARDIZED COLLABORATIVE PRESCRIPTION Folic acid
Alkalinizers
Analgesics
Local analgesics
Antiarrhythmics
Emergency oral contraception
Antithermics

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities C1 C4 C7 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A38 B2 B4 B5 C4 C10 C12 21 21 42
Document analysis A4 A5 A6 A38 B2 C1 C4 C7 C10 C12 3 15 18
Collaborative learning A4 A5 A6 A38 B2 B4 B5 C1 C4 C7 C10 C12 14 42 56
Multiple-choice questions A4 A5 A6 A38 B2 B4 C4 C7 C10 C12 2 30 32
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos do alumnado.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral on line a través de Teams, actividad síncrona, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Multiple-choice questions Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e
varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.



Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Document analysis
Multiple-choice questions
Description
During the course, the professor of the matter it will dedicate time to personalized attention of the student for follow-up, consultations and orientation of the study and elaboration of the works. The space of communication can be with eyewitness tutorship and/or in a non eyewitness way through the e-mail.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A4 A5 A6 A38 B2 B4 C4 C7 C10 C12 A written test will be carried out in the official date of the subject exam. These tests will consist of short test questions, related to theoretical contents, readings, study of cases and tutored works. This test will be marked between 0 and 10. It will represent the 65% of the final qualification. 70
Collaborative learning A4 A5 A6 A38 B2 B4 B5 C1 C4 C7 C10 C12 Realizarase en grupos de 5 persoas ou menos. Cada grupo deberá solucionar as tarefas propostas pola docente. Para a avaliación empregarase unha rúbrica específica onde se valorará:
- Presentación (escrita e oral): 2 puntos
- Estrutura: 2 puntos
- Contidos: 4 puntos
- Fontes consultadas: 2 puntos
A asistencia e participación nesta actividade, a través dos grupos de traballo é obrigatoria. O alumnado deberá seguir as indicacións para levar a cabo as tarefas, subindo semanalmente o traballo desenvolto ao Moodle para o seu seguimento e avaliación final.
30
 
Assessment comments

Second opportunity: They will carry themselves out a written test. The test will consist of short questions and test type, related to theoretician contents. It will count on a minimum of 0 and a maximum of point 10.The cutpoint to reach the pass will be situated by 65% of correct answers.


Sources of information
Basic Zabalegui A (2020). Administración de medicamentos y cálculo de dosis. Barcelona: Elsevier
(2021). Catálogo de produtos farmacéuticos para indicación, uso e autorización da dispensación por parte da enfermaría. https://www.sergas.es/Asistencia-sanitaria/Catalogo-de-Medicamentos-enfermeria
Castells S, Hernández Pérez M (2012). Farmacología en Enfermería. Barcelona: Elsevier
Somoza B, Cano MV, Guerra P (2020). Farmacología en enfermería: teoría y casos prácticos. Madrid: Panamericana
(2018). RD 954/2015. Indicación, uso y autorización de dispensación de medicamentos y productos sanitarios de uso humano por parte de los enfermeros. https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2015-14028
(2020). Resolución. Guía para la indicación, uso y autorización de dispensación de medicamentos sujetos a prescripción médica por parte de las/los enfermeras/os de: Heridas. https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2020-13190
(2022). Resolución. Guía para la indicación, uso y autorización de dispensación de medicamentos sujetos a prescripción médica por parte de las/os enfermeras/os: Quemaduras. https://www.boe.es/boe/dias/2022/07/18/pdfs/BOE-A-2022-11945.pdf
(2022). Resolución. Guías para la indicación, uso y autorización de dispensación de medicamentos sujetos a prescripción médica por parte de las/los enfermeras/os de: Hipertensión / Diabetes mellitus 1 y 2. https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2022-11127

 

Complementary Lorenzo P (2012). Velázquez: Manual de farmacología básica y clínica. Madrid: Panamericana
(). Agencia española del medicamentos y productos sanitarios. https://www.aemps.gob.es/?lang=gl
Rang HP (2008). Farmacología. Madrid: Elsevier
Florez J (2014). Farmacología humana. Barcelona: Elsevier
Adams MP (2009). Farmacología para enfermería: un enfoque fisiopatológico. Madrid: Pearson Prentice Hall
Ruiz M (2013). Fundamentos de farmacología básica y clínica. Madrid: Panamericana


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Biology/661G01002
Fisioloxía I/661G01005
Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006
Physiology II/661G01010
Pharmacology/661G01011
Professional Ethics, Legal Framework and Philosophy of Care/661G01016
Clinical Placement I/661G01025
Clinical Placement II/661G01026
Clinical Nursing I/661G01034
Clinical Nursing II/661G01035

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Clinical Nursing III/661G01017
Nursery Nursing/661G01018
Community Nursing II/661G01019
Gerontological Nursing/661G01020
Management of Nursing Services/661G01021
Clinical Placement III/661G01027

Subjects that continue the syllabus
Clinical Placement IV/661G01028
Clinical Placement V/661G01029
Clinical Placement VI/661G01030
Clinical Placement VII/661G01031
Practicum/661G01032

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.