Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o funcionamento dos destinos, estructuras turísticas e os seus sectores empresariais no ameto mundial. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Identificar e xestionar espacios e destinos turísticos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Avaliar os potenciais turísticos e análise propspectiva da súa explotación |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Geografía y Turismo
|
Os espazos turísticos
Os movementos da Terra
O clima |
Contexto histórico
|
Os gustos e costumes
As Infraestruturas
Os grandes centros turísticos tradicionais
Sistemas de información turística |
O Turismo na Escala Mundial |
Centros emisores
Centros receptores
Fluxos
Prospectiva |
Europa:
|
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo |
América |
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo |
Oriente Medio |
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo |
Asia - Pacífico |
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidado
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo |
África |
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A5 A8 A13 A18 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 |
6 |
18 |
24 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A19 A27 A30 A32 A34 A35 |
22 |
8 |
30 |
Seminario |
A5 A7 A9 A13 A27 A31 B1 B6 B7 |
8 |
32 |
40 |
Análise de fontes documentais |
A8 A18 A27 B1 B3 B6 |
6 |
18 |
24 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A13 A27 A30 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
24 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Modalidade online: Ao longo do curso o alumno terá que realizar un traballo sobre un destino onde se analizará a realidade xeográfica e turística do mesmo . Farase un seguimento e control do traballo tutelado. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia
Modalidade online: Facilitaránse os contidos dos temas en formato pdf a través da aplicación de Moodle. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico
Modalidade online: As dúbidas que xurdan nesta parte serán resoltas nas titorías e no foro. |
Proba obxectiva |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Seminario |
|
Descrición |
Para levar adiante calquera destas metodoloxías é necesario é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A8 A13 A18 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Cada alumno fará unha presentación oral sobre un país do mundo de acordo con un esquema obrigatorio que se presentará no seminario.l
Modalidade online: Ao longo do curso o alumno terá que realizar un traballo sobre un destino onde se analizará a realidade xeográfica e turística do mesmo . Farase seguimento e control do traballo tutelado. A porcentaxe será do 20%. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A13 A27 A30 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
Proba escrita na que se busca responder preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Farase un minínomo de unha proba ao remate do curso.
Modalidade online: A porcentaxe será do 60%. |
40 |
Análise de fontes documentais |
A8 A18 A27 B1 B3 B6 |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico
Modalidade online: As dúbidas que xurdan nesta parte serán resoltas nas titorías e no foro. A porcentaxe será do 20% |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para poder presentarse á proba obxectiva, é obrigatorio superar as probas de mapas. Para que as pocentaxes entren en funcionamento e necesario ter obtido cando menos un cinco (5) en cada unha das partes.
En todos os exames farase unha proba de mapas. Un fallo na dita proba
supón a pérdida de un punto no global do examen.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, solicitada ofialmente facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facerlos
chegar ao profesor para a súa avaliación, estes alumnos terán que facer o
examen dun 80% sempre que chegen a un mínimo dun 4 na parte práctica.
No caso de non aprobar os traballos, o exame será sobre a cualificación
dun 100%.
A avaliación será similar na primeira e na segunda oportunidade En convocatoria adiantada, a proba obxectiva supoñerá o 100% da cualificación O alumnado que non se presente á Proba Obxectiva (independentemente da convocatoria de que se trate), será cualificado cun " NP" (Non Presentado), aínda no caso de tener feito, presentado e exposto traballos tutelados ou outras actividades que computen na avaliación. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Turismo A detección de plaxio ou falsidade será penalizada cun 0 na materia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
NELSON, V. (2021). An introduction to the geography of tourism (3rd edition). Rowman & Littlefield
VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (2011). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Valencia, Tirant lo Blanch
ALONSO FERNANDEZ y otros (2011). Geografía de los recursos turísticos.. CEURA, Ramón Areces
ALONSO FERNÁNDEZ, J. (2008). Geografía de los recursos y actividades turísticas.. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
Alain Mespelier y Pierre Bloc - Duraffour (2000). Geografía del turismo en el mundo. Madrid, Síntesis
BARRADO, D.A. y CALBUIG, J. (2001). Geografía mundial del turismo. Madrid, Síntesis
ALONSO FERNANDEZ, J., PARDO ABAD,C.J. E.M. (2009). GEOGRAFIA TURISTICA MUNDIAL. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2008). Geografía turística: Europa y resto del mundo. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
CAMINO PONS, V., MARTÍNEZ EDO, X. y SÁNCHEZ RUIZ, F. (2003). Manual de geografía turística de Europa.. Madrid, Ed. Universitaria Ramón Areces
MARTIN-RODA, E.M. y NIETO CODIMA, A. (2018). Territorio y Turismo Mundial: análisis geográfico.. Madrid, CEURA Y UNED |
Guías Turísticas: Michelín, Lonely Planet, El Pais Aguilar, Anaya, Trotamundos, etc Tendencias y resultados del Turismo publicados por la Organización Mundial del Turismo de Naciones Unidas (OMT) WEBS :
www.unwto.org,
|
Bibliografía complementaria
|
DE LA CALLE, M. (2002). La ciudad histórica como destino turístico. Barcelona, Ariel Turismo
GONZÁLEZ REVERTÉ, F. y ANTÓN CLAVÉ, S. (2010). A propósito del Turismo. Barcelona, UOC
VERA REBOLLO, F. y OTROS (1997). Análisis territorial del Turismo. Barcelona, Ariel
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a Geografía del Turismo. Madrid, Síntesis
DURAND, M; COPINSCHI, PH; MARTIN, M; PLACIDI, D. (2008). Atlas De la globalización. Comprender el espacio mundial contemporáneo.. Universidad de Valencia
MARTI?NEZ, B. y ROJO, R. (2019). Destinos Turi?sticos. Madrid, Paraninfo
DAILEY, DONNA (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. AMÉRICA DEL NORTE . Editorial : EVERGREEN
GERRARD, MIKE (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. EUROPA. Editorial : EVERGREEN
GARRIDO-CUMBRERA M.; DIAZ-CUEVAS P.; BRAÇE, O. (2016). El Turismo en el Mundo Actual. Desafíos de la globalización. Sevilla, Iris-Copy
AZCÁRATE, M.V. y SÁNCHEZ, J. (2013). Geografía de Europa. Madrid, UNED
LÓPEZ PALOMEQUE, F. y PLAZA GUTIÉRREZ, J.I. (eds. y coords.) (2019). Geografía de Europa. Estructuras, Procesos y Dinámicas territoriales. Valencia, Tirant lo Blanch
DÍAZ ÁLVAREZ, José Ramón (1999). Geografía del Turismo. Madrid, Síntesis
FERNÁNDEZ FUSTER, I. (1991). Geografía general del turismo de masas. . Alianza Editorial
NIJMAN, J., SHIN, M. & O. MULLER, P. (2020). Geography. Realms, regions and concepts (18th edition). John Willey and Son
NEWSOME, D. y KINGSTON DOWLING, R. (2010). Global Geotourism Perspectives. Goodfellow Publishers Limited
AZCÁRATE LUXÁN, B; AZCÁRATE LUXÁN, V; SÁCHEZ SANCHEZ, J. (2008). Grandes espacios geográficos subdesarrollo y países emergentes. . Madrid, UNED
AZCÁRATE, B., AZCÁRATE M.V. y SÁNCHEZ, J. (2016). Grandes regiones de la Tierra. Naturaleza y sociedades.. Madrid, UNED
CRESPI, M. y PLANELLS, M. (2014). Los principales destinos turi?sticos en Espan?a y en el mundo. Madrid, Síntesis
GONZÁLEZ REVERTÉ, F. y ANTÓN CLAVÉ, S. (2012). Planificación territorial del turismo. Barcelona, UOC
Cohen, E. . (2005). Principales tendencias en el turismo contemporáneo. Política y Sociedad, 42(1), 11.
GOMEZ MARTIN, B. y LOPEZ PALOMEQUE, F. (2002). Regionalizacio?n turi?stica del mundo. Universidad de Barcelona
LÓPEZ PALOMEQUE, F.; Cànoves Valiente, G. (Eds.) (2014). Turismo y territorio. Innovación, renovación y desafíos. Valencia, Tirant lo Blanch
HAMMITT, W. COLE, D.N. & MONZ, C.A. (2015). Wildland Recreation. Ecology and Management. John Wiley & Sons.
LEW A.A.; HALL C.M.; TIMOTHY D. J. (2008). World Geography of Travel and Tourism. A regional approach. Elsevier
JOHNSON, D.L., HAARMANN, V. & JOHNSON, M.L. (2021). World Regional Geography. A Development Approach, 11th edition. Pearson
BONIFACE, B. & COOPER, C. (2021). Worldwide destinations. The geography of travel and tourism. Routledge |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
Recursos Territoriais Turísticos/662G01018 | Itinerarios Turísticos do Mundo e Información Turística/662G01044 |
|
|