Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Buscar datos do sector turístico e utilizar ferramenta informática para a realización dos cálculos necesarios para analizar devandita información |
A5
|
B4 B6 B7
|
C3 C5
|
Elaborar e presentar un informe de resultados da análise da información |
A2 A23
|
B2 B3 B4 B5
|
C4
|
Familiarizarse coas técnicas e métodos estatísticos adecuados para a captación e tratamento da información dispoñible |
A1
|
B1
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Elaboración de tablas de datos estatísticos
|
1.1 Datos estatísticos
1.2 Elaboración de tablas estatísticas unidimensionais
1.2.1 Tablas de distribucións de frecuencias con datos sen agrupar
1.2.2 Tablas de distribucións de frecuencias con datos agrupados
1.3 Representacións gráficas
|
Tema 2. Análise de datos estatísticos |
2.1 Introdución
2.2 Medidas de posición de tendencia centrais e non centrais
2.3 Medidas de dispersión absolutas e relativas
2.4 Medidas de forma
2.5 Medidas de concentración |
Tema 3. Números índices |
3.1 Introdución
3.2 Números índices simples e complexos
3.3 Cambio de base e enlace de series
3.4 Índices de precios. Deflactación |
Tema 4. Series temporais |
4.1 Definición e representación gráfica
4.2 Componentes dunha serie de tempo
4.3 Análise da tendencia mediante o método das medias móviles
4.4 Análise das variacións estacionais mediante o método da razón á media móvil. Desestacionalización
4.5 Análise da evolución temporal dunha serie. Tasa de variación
|
Tema 5. Distribucións bidimensionais |
5.1 Tablas de correlación e continxencia
5.2 Distribucións marxinais
5.3 Distribucións condicionadas
5.4 Covariación
5.5 Correlación
|
Tema 6. Análise da regresión |
6.1 Introdución
6.2 O axuste mínimo cuadrático ordinario
6.3 Propiedades do axuste
6.4 O coeficiente de determinación
6.5 O modelo múltiple
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
21 |
44 |
65 |
Multiple-choice questions |
A1 B5 B6 |
1 |
7 |
8 |
ICT practicals |
A5 B7 C3 |
4 |
4 |
8 |
Problem solving |
B3 B4 B7 |
14 |
36 |
50 |
Objective test |
A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
15 |
17 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición da materia teórica da asignatura por parte da profesora |
Multiple-choice questions |
Proba tipo test con 10 preguntas con varias respostas posibles, soamente unha correcta |
ICT practicals |
Cálculo de resultados, a partir duns datos concretos, en soporte informático. Orientarase ao alumnado para a obtención dos datos e a realización dos cálculos. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se resolverá unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. Formularanse problemas, relativos a cada tema, que o alumnado terá que resolver. |
Objective test |
Proba consistente en resolución de problemas como os vistos na clase. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
|
Description |
Formularanse as dúbidas e ideas para a realización do exercicio en soporte informático |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame final, de tipo práctico, consistente na resolución de problemas similares aos vistos na clase. |
60 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Asistencia e participación na clase. |
10 |
ICT practicals |
A5 B7 C3 |
Evaluarase o traballo do alumnado nas clases prácticas informatizadas. |
10 |
Problem solving |
B3 B4 B7 |
Evaluarase o traballo do alumnado, e a súa participación, nas clases prácticas dedicadas á resolución de problemas. |
10 |
Multiple-choice questions |
A1 B5 B6 |
Test de 10 preguntas teóricas, con varias posibles respostas cada unha. |
10 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a asignatura hai que obter unha nota mínima de 5, cun mínimo de 4 (sobre 10) no exame práctico final.
Os alumnos e alumnas que non acudan ao exame final terán a calificación de NON PRESENTADO
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Proba de resposta múltiple (15%), Prácticas a través de TIC (15%), entrega de exercicios propostos (10%) e proba obxectiva (60%).
Na convocatoria de 2ª oportunidade a nota será a do exame práctico (60%) , proba de resposta múltiple (20%) e prácticas a través de TIC (20%), para todo o alumnado que non superase a asignatura na primeira oportunidade.
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo.
|
Sources of information |
Basic
|
|
REY GRAÑA, C; RAMIL DÍAZ, M, 2007, Introducción a la Estadística Descriptiva, Ed. Netbiblo. |
Complementary
|
|
PEÑA, D. e ROMO, J., 2003, Introducción a la Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. McGraw-Hill. CASAS, J.M.; DOMINGUEZ, J.; GARCÍA, C.; MARTOS, E.I.; RIVERA, L.F. y ZAMORA, A.I., 2010, Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. Universitaria Ramón Areces. CASAS, J.M.; GARCÍA, C.; RIVERA, L.F. e ZAMORA, A.I., 2006, Ejercicios de Estadística Descriptiva y Probabilidad, Ed. Pirámide. URIEL, E. y MUÑIZ M., 1988, Estadística económica y empresarial, Ed. A. C. MARTÍN-PLIEGO, F. J., 2007, Introducción a la Estadística económica y empresarial. Teoría y práctica, Ed. Thomson. MARTÍN-GUZMÁN, P. e outros, 2006. Manual de Estadística descriptiva. Ed. Civitas |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
<p>Requírense coñecementos de matemáticas (álxebra e cálculo). É indispensable o uso da calculadora</p> |
|