Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar a dimensión económica do turismo.
Convertir un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
Analizar, sintetizar e resumir críticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
Capacidade de análise e síntese.
Resolución de problemas.
Razoamento crítico.
Compromiso ético.
Aprendizaxe autónomo.
Adaptación a novas situacións.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverase para o exercicio dunha ciudadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñocemiento e orientadas ao ben común.
Valorar críticamente o coñocemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse. |
A2 A5 A9 A10 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCCION Á CONTABILIDADE DE CUSTOS |
1.1. CONCEPTO, OBXECTIVOS E EVOLUCIÓN
1.2. DIFERENCIAS ENTRE GASTO, CUSTO, PAGAMENTO E INVESTIMENTO
1.3. CLASIFICACIÓN DOS CUSTOS
|
TEMA 2. CUSTOS PARCIAIS |
2.1. EMPRESAS UNIPRODUCTO
2.2. CUSTOS DIRECTOS E CUSTOS VARIABLES
2.3. O PUNTO DE EQUILIBRIO |
TEMA 3. CUSTOS POR PEDIDO |
3.1. A ORDE DE TRABALLO
3.2. TRATAMENTO DOS PEDIDOS
3.3. VALORACIÓN DE PEDIDOS EN CURSO |
TEMA 4. CUSTOS COMPLETOS |
4.1. CUSTOS COMPLETOS POR PROCESO
4.2. VALORACIÓN DE PRODUCTOS EN CURSO
4.3. CUSTOS COMPLETOS POR SECCIÓNS |
TEMA 5. CUSTOS POR ACTIVIDADES (ABC) |
5.1. O MODELO ABC
5.2. INDUCTORES DE CUSTO
5.3. VANTAXES E INCONVENIENTES |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
3 |
4 |
Resumo |
A2 A5 A9 A10 A12 |
10 |
20 |
30 |
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
45 |
60 |
Sesión maxistral |
A2 A9 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 |
15 |
35 |
50 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada.Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder coa resolución de operacións sinxelas. Realizarase ó longo do cuatrimestre. |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. O alumno terá que expoñer. os temas traballados na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Sesión maxistral |
Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se baraxarán contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia contable. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Resumo |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada que descrÍbese en relación a estas metodoloxías se conciben como momentos de traballo presencial có profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicaránse en relación a cada actividade, ao longo do curso, según o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se valorará la resolución de varias situaciones problemáticas concretas a partir de los conocimientos trabajados en las sesiones magistrales. |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Consistirá nunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes á temas desenvolvidos ao longo da materia. |
90 |
|
Observacións avaliación |
Ao longo do semestre intentarase facer unha proba co tema
dado ata a data. No caso de realizar esta proba, terá unha avaliación do 30% da
nota final. Se aprobas esta proba, irás ao exame final coa materia restante
(cuxo valor sería do 60%); en caso de non superar esta proba, o alumno deberá
ir ao exame final con toda a materia (cuxo valor sería do 90%). O 10% restante
é asistencia e participación na clase. No caso de non realizarse a proba a mediados do semestre e
realizar un único exame, terá un valor do 90%. Se a materia non se aproba na primeira convocatoria,
realizarase un exame na segunda convocatoria, cuxo valor será do 100%. Modo en liña Ao longo do semestre, proporanse diferentes exercicios aos
estudantes para que poidan elaborar, o que suporá o 20% da nota final. Darase un exame final aos estudantes cuxo valor será o 80%
da nota final. En caso de non superar este exame, irían á segunda
convocatoria cun exame que tería un valor do 100%. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade ; no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Amparo Ayuso, Mercedes Barrachina, Rosa Garrigos, Carmen Tamarit, Ana Urquidi (2010). CASOS PRÁCTICOS RESUELTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
María Concepción Álvarez-Dardet Espejo, Fernando Gutiérrez Idalgo (2010). CONTABILIDAD DE GESTIÓN. PROFUNDIZACIÓN EN EL CÁLCULO DEL COSTE Y PROCESO DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. PIRÁMIDE
VERA RÍOS, SIMÓN; REQUENA, JOSÉ MARÍA (2008). CONTABILIDAD INTERNA. ARIEL
AMAT, ORIOL; SOLDEVILA, PILAR (2011). CONTABILIDAD Y GESTIÓN DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
Catalina Vacas Guerrero, María Jesús Bonilla Priego, Mónica Santos Cebrián, Carmen Avilés Palacios (2009). FUNDAMENTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES Y DE GESTIÓN. UNA VISIÓN PRÁCTICA. DELTA PUBLICACIONES |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financiera/662G01011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|