Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A15 |
Traballar en inglés como lingua estranxeira. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A22 |
Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A25 |
Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A29 |
Traballar en medios socioculturais diferentes. |
A30 |
Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural. |
A31 |
Comprender as características da xestión do patrimonio cultural. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recordar os conceptos teóricos relacionados co patrimonio e os recursos no ámbito turístico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A13 A14 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
A1 A4 A6 A7 A10 A12 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 A31 A33 A34
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C5 C7
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A29 A31 A32 A33 A34
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C5 C7 C8
|
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
A1 A3 A4 A8 A10 A11 A12 A13 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A29 A30 A32
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A29 A31 A33 A34
|
B1 B2 B3 B5 B6
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A23 A24 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34
|
B1 B2 B4
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Coñecer os principais axentes e instrumentos de organización e xestión do turismo no eido do patrimonio natural e cultural. Analizar as súas competencias e as características da xestión.
|
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A14 A18 A19 A22 A24 A25 A26 A28 A29 A30 A31 A33 A34 A35
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C4 C5 C7 C8
|
Estudar e comprender o marco legal no que se insire esta actividade |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A14 A18 A19 A23 A25 A26 A27 A29 A30 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C3 C5 C6 C7 C8
|
Familiarizarse cos distintos tipos de productos turísticos relacionados co patrimonio e coñecer as distintas fases na súa creación e comercialización |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A12 A13 A18 A19 A22 A24 A25 A27 A29 A30 A31 A33 A35
|
B1 B2 B3 B5 B6
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Aproximarse dun xeito real a algúns deses productos polo contacto directo cos axentes que os desenvolven |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A22 A24 A25 A27 A28 A29 A30 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Profundizar na difusión do patrimonio, tanto na súa vertente didáctica como de promoción |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A10 A11 A14 A18 A19 A22 A23 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7
|
Poñer en relación a materia cos coñecementos xa adquiridos ao longo dos estudios do Grao en Turismo |
A1 A3 A4 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A15 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A28 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Ser capaces de desenvolver un proxecto de investigación e proposta de xestión a partires dun recurso real |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A18 A19 A22 A23 A25 A26 A28 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cultura, natureza e patrimonio.
|
1.1. Conceptos básicos
1.2. Recursos patrimoniais
1.3. Bens de interese cultural e natural
1.4. Patrimonio, turismo e xestión
1.5. Modelos de valor patrimonial |
2. Do obxecto patrimonial ao produto turístico
|
2.1. Memoria colectiva, cultura e patrimonio: tres eixes do cambio social.
2.2. Recursos e produtos en turismo cultural
2.3. O turismo cultural como fenómeno socioeconómico
2.4. Políticas do patrimonio e planificación turística
2.5 Planificación, xestión e eficacia social |
3. A Interpretación do Patrimonio |
3.1. Historia e significado da interpretación do patrimonio.
3.2 Os principios da interpretación.
3.3. Interpretación e turismo
3.4. Interpretación como instrumento de xestión
3.5. Interpretación e comunicación
3.6. Medios interpretativos
3.7. Planificación interpretativa
3.8. Avaliación da interpretación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A12 A14 A18 A19 A23 A24 A26 A30 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
33 |
45 |
Lecturas |
A1 A2 A4 A7 A8 A11 A13 A14 A15 A18 A22 A23 A25 A27 A28 A29 A30 A31 B4 B6 |
5 |
15 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A8 A19 A22 A23 A25 A30 A31 A33 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Pódese realizar de xeito presencial ou utilizando as novas tecnoloxías da información e as comunicacións.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Tanto os alumnos presenciais coma os no presenciais desenvolverán este tipo de traballo. |
Lecturas |
Lecturas que debe realizar o estudante a proposta dos textos sinalados polos profesores. Implica un incremento do coñecemento da materia e a formación do espíritu crítico preciso. Considérase imprescindible no contexto en que se desenvolve esta formación.
Establécense uhnas lecturas obrigatorias tanto para os alumnos presenciais como para os non presenciais, tal como se especifica na avaliación. Engádense moitos documentos de lectura na plataforma Moodle, para que estean a disposición do alumnado, pero a súa lectura non é obrigatoria |
Sesión maxistral |
No MODO PRESENCIAL consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecementos teóricos / prácticos.
Na MODALIDADE ON-LINE trátase de diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos de a materia a disposición dos estudantes para a lectura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados co tema a través de foros / debates en liña e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecemento teórico / práctico. Las clases maxistrais sustitúense polas presentacións en power point detalladas sobre os contidos, con consultas a través do correo electrónico ou explicacións con grabacións ou por skype. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-line como para abordar temas relacionados co traballo.
mario.crecente@udc.es
As clases impartiranse de forma presencial e atenderase aos alumnos on line.
Resolveranse dúbidas cando sexa preciso, mesmo despois desas datas.
O ensino desta materia combinará os seguintes métodos:
Modalidade presencial
- Clases expositivas por parte dos profesores nas que se tratará de fomentar a participación do alumnado
- Exercicios prácticos para desenvolver de xeito individual ou en grupo na clase
- Lectura e análise de textos
- Estudio de casos
- Saída de campo
- Incremento das horas de dedicación ao alumno para asesoralo nos puntos anteriores.
Modalidade a distancia:
- Presentacións da materia en Power Point, acompañados de arquivos de voz ou vídeos
- Lectura de textos recomendados. Estudo de casos
- Resolución de dúbidas on line
- Foros de discusión
- Contacto a través do correo electrónico e Skype
As pautas para os traballos na modalidade on line daranse a través da plataforma moodle. A atención ao alumnado farase a través da plataforma ou do correo electrónico dos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A2 A4 A7 A8 A11 A13 A14 A15 A18 A22 A23 A25 A27 A28 A29 A30 A31 B4 B6 |
Lectura dos textos indicados polos profesores e, se é o caso, realización de comentarios críticos a partir das lecturas propostas polo profesor (en moodle e na aula). |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A12 A14 A18 A19 A23 A24 A26 A30 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Análise pormenorizada dun lugar no que se empregue a Interpretación do Patrimonio como ferramenta de xestión. Seguiranse as pautas propostas polo Profesor (plataforma Moodle). Extensión máxima: 10 páxinas
Este traballo será correxido polos profesor
|
70 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A8 A19 A22 A23 A25 A30 A31 A33 |
Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo online). |
10 |
|
Observacións avaliación |
Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... . A data límite para a entrega dos traballos ou as
participacións no foro (1) é arredor dun mes despois da etapa de docencia. Especificarase dun xeito máis concreto 15 días antes do comezo da materia. (1) Prégase que as intervencións se fagan dun xeito progresivo a medida que se van consultando os materiais.
O alumnado presencial que non poda asistir ás clases por causa xustificada, terá que comunicarse cos profesores para tratar de substituir a docencia perdida.
O Alumnado con dedicación a tempo parcial e exacción de asistencia poderá presentar os traballos obrigados e logo participar no exame
A non participación no exame, independentemente da oportunidade equivale a non presentado "A materia poderá ser
adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio
á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou
relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos
disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos
oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade
de Turismo".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
CRECENTE M. M, GONZALEZ S. S (2016). 2000 años del balneario de Lugo. Balneario de Lugo termas Romanas
LEIRA, J ((2003)). Cultura proyectual y turismo emergente". En: Sociología del Turismo, Rubio Gil, A. (Coord.), Editorial Arie
MIRÓ, M. ((2000)). El patrimonio en busca de su lugar en el mundo. Una reflexión sobre los modelos de puesta en valor del patrimonio en España". En: O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario.Leira, J. y Méndez, R. (coords.).Depu
CRECENTE ASOCIADOS (2015). El Turismo Termal en España. EOI Madrid
LAREDO V XL (1997). Galicia Enteira. Edicións Xerais
OTERO P R. (). Guia de Galicia. Galaxia edicions
PADRÓ, J. ((2000)). La gestión del patrimonio. Una perspectiva territorial". O patrimonio e a cultura proxectual.Un diálogo necesario.Leira y Méndez. Deputación da Coruña
TILDEN, F. ((2006)). La interpretación de nuestro patrimonio. Asociación para la Interpretación del Patrimonio, Sevilla.
LEIRA, J. ((1999)). Memoria colectiva, cultural y patrimonio.Tres ejes del cambio social". En: Historia Regional e Local (III). Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal)
CRECENTE MASEDA y otros (2015). O Turismo na Praia das Catedrais. IBADER Lugo
CRECENTE, M (2015). Quince. Crecente asociados A Coruña |
|
Bibliografía complementaria
|
LEIRA , J. ((2001)). "El turismo cultural como sistema dinamizador. Eficacia y planificación social". En: Desenvolvemento e planificación municipal do turismo. Álvarez Sousa, , A. (Coord.). Ariel, Madr
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2012)). El Camino de San Andrés de Teixido: Una experiencia turística auténtica, emocional e integral". En: Actas del I Congreso Internacional EJTHR, Destination Branding, Heritage an Authenticity.ISBN 97
MORALES, J. ((2008)). El sentido y metodología de la interpretación del patrimonio". En: La comunicación global del patrimonio cultural. MATEOS RUSILLO, S.M. (coord.). Ediciones trea,
HAM, S. ((1992)). Environmental Interpretation. A practical guide for people with Big Ideas and Small Budgets. Fulcrum Publishing, Colorado.
LEIRA , J. ((2007)). Europa: As raíces da construcción de novas identidades. Claves reflexivas para un debate". En: Aulas no Camiño. Diálogos nun Camiño da Cultura Europea. Leira, X. (ed.). Servizo de publicació
MORALES, J. ((1998)). Guía práctica para la Interpretación del Patrimonio. Instituto Andaluz del Patrimonio, Sevilla
GONZÁLEZ, M., LEZCANO, M:E. y SERANTES, A. ((2014)). Interpretación do patrimonio artístico: guía para profesionáis do turismo. CEIDA (Centro de Extensión UNiversitara e Educación Ambiental de Galicia, Oleiros, A Coruña
HAM, S. ((2015)). Interpretación: para marcar la diferencia intencionadamente. Asociación para la Interpretación del Patrimonio (AIP; Valladolid
VEVERKA, J. ((1998)). Interpretive master planning. Accorn Naturalists
LEIRA , J. ((2011)). La interpretación necesaria en el Turismo Cultural. De los principios de Tilden a los procesos actuales". En: Teoría sociológica y turismo. Álvarez Sousa, A., (Ed.). Netbiblo, Oleiros (A Coruña. •
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((1999)). Novas tendencias en Museoloxía: A Interpretación do patrimonio". En: Actas do congreso Desenvolvemento Municipal do Turismo, Universidade da Coruña, A Coruña.
PRENTICE, R. ((1993)). Tourism and heritage atractions. Routledge, London. |
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Trátase dunha listaxe de lecturas recomendadas (servirán de consulta para os traballos), non son de obrigada lectura:
Na plataforma Moodle, inclúense unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senón de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Na plataforma Moodle, inclúense un resume de cada c tema con bibliografia. Ademais unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senón de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro.</b> |
|