Identifying Data 2022/23
Subject (*) Creating and Managing Tourism Companies Code 662G01041d
Study programme
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
E-mail
c.rivas@udc.es
Lecturers
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
E-mail
c.rivas@udc.es
Web
General description A finalidade desta materia é a de proporcionar formación ao estudantado para que adquira o coñecemento e desenvolva as habilidades necesarias para emprender a posta en marcha dunha empresa e xestionar o desenvolvemento posterior desta.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A2 Analizar a dimensión económica do turismo
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer os conceptos de empresa e empresario turísticos, cos seus elementos e funcións, os seus distintos tipos e particularidades. A2
B1
B4
B7
C2
Saber desenvolver unha idea de negocio Turístico, analizar a súa viabilidade, elaboración do plan de negocio, forma xurídica e trámites. A2
A5
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C4
C5
C7
Saber xestionar un negocio turístico. Coñecer e aplicar conceptos e ferramentas de xestión en empresas e actividades do sector turístico. A2
A6
A11
A13
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. EMPRESA E SECTOR TURÍSTICO 1. Concepto de empresa. Elementos e Funcións.
2. Concepto de empresario.
3. Os obxectivos da empresa.
4. Tipos de empresas.
5. As empresas do sector turístico.
6. Particularidades das empresas turísticas.
7. O servizo turístico.
8. A empresa turística como sistema.
9. Os subsistemas da empresa turística.
10. A responsabilidade e ética na empresa turística.
TEMA II. O ÁMBITO DA EMPRESA TURÍSTICA 1. O concepto de ámbito e tipos de ámbito.
2. O ámbito xeral da empresa turística.
3. O ámbito específico da empresa turística.
4. O Turismo e o Turista.
5. A estrutura do mercado turístico.
6. Tendencias actuais no sector turístico.
TEMA III. SUBSISTEMA PRODUCIÓN 1. Xestión de produción e de operacións.
2. Produtividade na prestación de servizos turísticos.
3. Planificación das operacións en turismo.
TEMA IV. SUBSISTEMA COMERCIAL 1. Investigación e segmentación do mercado turístico.
2. Política comercial da empresa turística.
3. Claves da política comercial na empresa turística.
TEMA V. SUBSISTEMA FINANCIAMENTO 1. A función financeira na empresa turística.
2. Os custos na empresa turística.
3. Fontes de financiamento na empresa turística.
TEMA VI. PLANIFICACIÓN E CONTROL 1. Planificación e control na empresa turística.
2. Tipos de plans na empresa turística.
3. Os obxectivos da empresa turística.
4. A dirección por obxectivos (dpo).
5. Concepto e proceso de control.
6. Tipos de control na empresa turística.
TEMA VII. XESTIÓN ESTRATÉXICA 1. O concepto de estratexia na empresa turística.
1.1.- O punto de vista da estratexia.
1.2.- Os elementos da estratexia.
1.3.- Estratexia e competitividade.
2. Planificación estratexia e niveis da estratexia.
2.1.- Os niveis de estratexia.
2.2.- O proceso de planificación estratéxica.
3. Decisións estratéxicas a nivel corporativo.
3.1.- Estratexias segundo o ciclo de vida da empresa Turística.
3.2.- A matriz BCG ou Matriz de Crecemento-Cota de mercado.
4. Decisións estratéxicas a nivel de negocio.
4.1.- Estratexias Competitivas Xenéricas de Porter.
4.2.- Estratexias de Crecemento na Empresa Turística.
5. Competencias e habilidades na empresa turística.
TEMA VIII. XESTIÓN DAS PEMES TURÍSTICAS 1. Particularidades da peme turística.
2. A cooperación na peme turística.
3. Procesos de subcontratación (outsourcing).
4. A franquía no sector turístico.
5. A empresa turística familiar. problemas.
TEMA IX. CREACIÓN DE EMPRESAS TURÍSTICAS 1. Causas do fracaso das novas empresas turísticas.
2. Pasos para crear unha empresa turística.
3. Plan de empresa ou de negocio.
4. Trámites para a creación de empresas turísticas.
TEMA X. PARTICULARIDADES DO NEGOCIO TURÍSTICO 1. O negocio hoteleiro.
2. O negocio da restauración.
3. As Axencias de Viaxes.
4. As Empresas de Transporte.
5. Empresas de ocio.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A6 A11 A12 B5 C5 C7 C8 10 30 40
Case study A5 B1 B3 B4 C4 C6 1 33 34
Supervised projects A11 A13 B4 B6 B7 C1 C2 C3 1 37 38
Objective test A12 B1 B2 B3 2 34 36
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte del profesorado de los aspectos fundamentales de la materia. En esta exposición, se sustituirá la presencia física del profesor/a por la presencia virtual vía Microsoft Teams. Asimismo, se abrirá un foro de dudas en Moodle y se colgarán pequeños videos tutoriales en dicha plataforma y en Stream. Las exposiciones se complementarán con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas al estudiantado, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
Case study Realizaranse estudos de casos coa finalidade de ir preparando a avaliación dos coñecementos que ten o alumnado da materia, ao longo do curso. Realizaranse, a ser posible, en grupos de non máis de tre alumnos/as.
Supervised projects O alumnado deberá desenvolver o seu propio proxecto empresarial aplicando os coñecementos teóricos adquiridos durante o curso. Así, deberá buscar a través de distintas fontes (escrituras ou informatizadas) aquela información que lle permita analizar a viabilidade e desenvolver o proxecto. Manteranse reunións periódicas co profesor/a (de maneira virtual, a través da plataforma Moodle ou de correo electrónico), para o seu seguimento.
Devandito proxecto deberá ser entregado a través da plataforma Moodle e exposto a través de Teams.
Objective test Ao final do cuadrimestre celebrarase unha proba escrita presencial de contido teórico-práctico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia por parte do alumnado.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesorado, a través de correo electrónico, do campus virtual ou medios similares, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test A12 B1 B2 B3 A proba escrita de contido teórico-práctico consistirá na resolución de exercicios breves e/ou resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento. 40
Case study A5 B1 B3 B4 C4 C6 Análise, desenvolvemento e discusión de distintos casos prácticos, ao longo de todo o cuadrimestre.
30
Supervised projects A11 A13 B4 B6 B7 C1 C2 C3 Desenvolvemento dun traballo que se realizará ao longo de todo o cuadrimestre con exposición final. Terase en conta na súa valoración: a exposición (a través do Campus Virtual), a capacidade de recompilación, a capacidade de síntese, a achega persoal, o rigor e a actualización das fontes utilizadas. Tratarase de fomentar o traballo en equipo, se é posible, en grupos de non máis de tres alumnos. O prazo e o modo de entrega serán de obrigado cumprimento. 30
 
Assessment comments

Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación considera dúas opcións:

Opción A (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).-

1) Estudo de casos (individuais ou de grupo) 30%

2) Traballo tutelado 30%

3) Proba obxectiva 40%.
A devandita proba obxectiva, abranguerá toda a materia e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.

A planificación exposta nesta guía docente supón a aplicación dun sistema de avaliación continua, polo que a cualificación final se obterá do Estudos de casos, do traballo tutelado e da avaliación da proba obxectiva
No conxunto das tres partes (30%, 30% e 40%), o alumnado deberá obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10.
Non obstante, non se considerará superada a materia, se no Estudo de casos non se obtén un mínimo de puntuación de 1,3 puntos sobre 3 puntos totais, no Traballo tutelado un mínimo de 1 punto sobre 3 puntos totais, e na Proba Obxectiva un mínimo de 1,5 sobre 4 puntos totais

No caso de que o número de alumnos/as fose de 15 ou menos, o profesor/a poderá eliminar a Proba Obxectiva. Neste caso, o peso das distintas partes sería a siguiente:

1) Estudo de casos (individuais ou de grupo) 50%

2) Traballo tutelado 50%

No conxunto das duas partes (50%, 50%), o alumnado deberá obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10.
Non obstante, non se considerará superada a materia, se no Estudo de casos non se obtén un mínimo de puntuación de 2,5 puntos sobre 5 puntos totais e no Traballo tutelado un mínimo de 2 puntos sobre 5 puntos totais.

 

Opción B (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que non chegue ao mínimo de puntos esixido no Estudo de casos ou no Traballo tutelado

1) Proba obxectiva 100%
A devandita proba obxectiva única (100%), abranguerá toda a materia e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.

Esta proba representará o 100% da nota final. O alumnado deberá obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10.

 

Na segunda oportunidade da Primeira Convocatoria, e nas oportunidades de ulteriores convocatorias, aplicarase o sistema de avaliación por proba obxectiva única (100%).

O alumnado que non se presente á Proba Obxectiva
(independentemente da convocatoria de que se trate), será cualificado cun
"NP" (Non Presentado), aínda no caso de tener feito, presentado e
exposto traballos tutelados ou outras actividades que computen na avaliación

Implicacións do plaxio: "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".

Atención á Diversidade:
"A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva,
cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso,
deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos
oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/);
no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo".


Sources of information
Basic Veneciana, J.M. (2005). Creación de empresas. Un enfoque gerencial. Barcelona: Colección Estudios Económicos, nº 33, La Caixa, Servicios de Estudios
Martín Rojo, I. (2014). Dirección y Gestión de Empresas del Sector Turístico. Madrid: Ediciones Pirámide
Casillas, T. y Martí, J.M. (2010). Guía para la creación de empresas. Madrid: Fundación EOI
Casanueva Rocha, C. (2000). Organización y gestión de empresas turísticas. Madrid: Piramide

Complementary González, L. y Talón, P. (2002). Dirección hotelera. Operaciones y procesos. Madrid: Síntesis
Albert Piñole, I. (1999). Gestión, Productos y Servicios de las Agencias de Viajes. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Blasco Peris, A. (2002). La Empresa y el Producto Turístico. Madrid: Editorial Civitas
Mestres Soler, J. (2003). Técnicas de Gestión y Dirección Hotelera. Barcelona: Gestión 2000


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Tourism/662G01009
Business Economics/662G01010

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.