Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender e aplicar conceptos e ferramentas básicas de dirección estratéxica para o funcionamento das empresas do turismo e ocio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A28 A33 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de planificación |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A23 A28 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprender o entorno turístico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A23 A28 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de traballo en equipo |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A28 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 - Concepto de Estratexia |
1.1 - Introdución
1.2 - Orixes da estratexia
1.3 - Concepto de estratexia na empresa turística |
2 - Concepto da dirección estratéxica |
2.1 - Introdución
2.2 - Natureza da dirección estratéxica
2.3 - Niveis da estratexia na empresa turística
2.4 - Fases da dirección estratéxica |
3 - Análise da contorna da empresa turística |
3.1 - Introdución
3.2 - Natureza da contorna
3.3 - Ferramentas do contorna |
4 - Estratexias xenéricas e vantaxes competitivas na empresa turística |
4.1 - Introdución
4.2 - Concepto, creación e mantemento das vantaxes competitivas
4.3 - Estratexias de liderado en custos
4.4 - Estratexias de diferenciación
4.5 - Estratexias de focalización |
5 - Estratexias de crecimento na empresa turística |
5.1 - Introdución
5.2 - Expansión e diversificación
5.3 - Estratexias de consolidación
5.4 - Estratexias de desenvolvemento de produtos/servizos
5.5 - Estratexias de desenvolvemento de mercados
5.6 - Estratexias de diversificación |
6 - Formulación estratéxica |
6.1 - Introdución
6.2 - Formulación
6.3 - Retos e alternativas estratéxicas
6.4 - A priorización e seleción da estratexia |
7 - Planificación e implementación |
7.1 - Introdución
7.2 - A planificación e a implementación no proceso de dirección estratéxica
7.3 - A planificación da estratexia e a xestión do cambio |
8 - Proceso de control estratéxico |
8.1 - Introdución
8.2 - Seguimento e control
8.3 - Indicadores |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
24 |
36 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
15 |
19 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
12 |
48 |
60 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Realizaranse ao longo do curso distintos casos, para comprender o visto nas clases maxistrais dunha forma práctica |
Traballos tutelados |
Nas titorías planificarase o traballo que debe presentar o alumnado a final de curso. Nesa etapa traballarase coa metodoloxía COIL para intercambio online entre o alumnado da materia con alumnado de outras universidades.
|
Proba mixta |
Realizarase unha proba final, de tipo teórico, que será unha parte importante da nota final do alumnado
|
Seminario |
Nos seminarios formularanse diversos casos e a solución que o alumnado crea máis conveniente. Intentarase buscar algunha empresa do sector para que veña a contar a súa experiencia.
|
Sesión maxistral |
Ao longo da sesións maxistrais, achegaráselle ao alumnado os coñecementos suficientes para comprender a importancia da Dirección Estratéxica na empresa turística. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Proba mixta |
Seminario |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo directo co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
O xeito e o momento no que se desenvolverá será indicado en relación a cada actividade, ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Traballo que o alumnado desenvolverá ao longo do cuadrimestre e que presentará a final de curso. |
30 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Asistencia a clase para poder obter os coñecementos suficientes. |
5 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Formularanse casos prácticos ao longo do cuadrimestre que o alumnado debe resolver. |
10 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Proba escrita obrigatoria para poder aprobar a materia. |
50 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Asistencia obrigatoria para poder analizar e valorar os casos prácticos desenvolvidos. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Nota Final da Material: Sumatorio de todas as puntuacións. Observación de Primeira oportunidade: é necesario aprobar a Proba mixta con 50% da valoración total desta parte para superar a materia. En Segunda oportunidade, gardarase a nota obtida nos estudos de caso, seminarios, sesiones maxistrais e traballos tutelados realizados polo alumnado ao longo do cuatrimestre. A esta nota sumarase a nota obtida na proba mixta de segunda oportunidade, que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliado unicamente coa Proba mixta, que suporá o 100% da calificación. A proba terá o mesmo contido que para o alumnado con dedicación a tempo completo. O alumnado que non se presente a Proba mixta, aínda que teña participado activamente das outras actividades, será calificado como NON PRESENTADO. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rivas García, Jesús (2007). Dirección de empresas tursísticas. Septem
Garrigós Simón, Fernando José · Cruz Ros, Sonia · Narangajavana Kaosiri, Yeamduan (2017). Dirección estratégica de empresas turísticas (e-book). Síntesis
Alonso almeida, Mª Mar (2009). Dirección estratégica en el sector turistico. sintesis
Guerras Martín, L.A (2007). La dirección estratégica de la empresa. Thompson-Civitas |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos e Técnicas de Investigación no Turismo/662G01024 | Comercialización de Produtos Turísticos/662G01031 | Creación e Xestión de Empresas Turísticas/662G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ao alumnado traballar de xeito continuado nos contidos da materia ao longo de todo o curso. Tamén se recomenda que manteña unha comunicación aberta co profesor a través das titorías persoais. Recoméndase que antes de cada clase teórica o alumnado lea e prepare o tema que será presentado, empregando o manual básico da materia. Finalmente, é recomendable que o alumnado utilice o horario establecido de titoría para realizar consultas e esclarecer dúbidas da materia. |
|