Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A4 |
Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B8 |
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective. |
C5 |
Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos e estudio dos rocesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3 A4 A5
|
B2 B3 B8 B12 B13 B30
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Desenvolverse para o exercicio culto y crítico capaz de analizar a realidade do Patrimonio Cultural, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A3 A4 A5
|
B2 B3 B8 B12 B13 B30
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Sensibilidade de cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural, arquitectónico e etnográfico. |
A3 A4 A5
|
B2 B3 B8 B12 B13 B30
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 01. “O ESPACIO GEOGRÁFICO E OS TERRITORIOS DE GALICIA” |
- Medio humano e asentamentos de poboación. Arquitectura culta Vs arquitectura popular. Construcións tradicionais e vernáculas. |
Tema 02. “A CASA-VIVENDA E AS SÚAS CONSTRUCIONES ADXETIVAS” |
- Tipos de construcións. Elementos arquitectónicos e constructivos singulares. Distribuciones interiores e mobiliario. |
Tema 03. “AS CONSTRUCIÓNS DE ALMACENAMIENTO DE PRODUTOS” |
- Hórreos, Sequeiros Alpendres, Alboios, Pendellos, Palleiras, Adegas, Cabazos, Ouriceiras, Eiras, e Neveiros ou Pozos de neve.
|
Tema 04. “AS CONSTRUCIÓNS DE TRANSFORMACIÓN DE PRODUTOS” |
- Secadeiros de peixe, Eiras térreas ou empedrdas, e Fornos de pan. |
Tema 05. “AS CONSTRUCCIÓNS PARA A CRÍA E MANIPULACIÓN DE ANIMAIS DOMÉSTICOS” |
- Cortes, Cortellos, Poleiros, Pombais, Pombeiros, Cortíns, Alvares, Alvarizas, Abellarizas, Apiarios, Colmeas, Trobos, Chozos e Curros.
|
TEMA 06. “APROVEITAMENTO DE RECURSOS NATURAIS E COMERCIALIZACIÓN DE PRODUTOS” |
- Foxos de lobo, Armadas, Raposeiras, Pesqueiras, Etacadas, Cetáreas, Recintos de feira e Mercados.
|
TEMA 07. “AS CONSTRUCIÓNS DESTINADAS A EQUIPAMENTO COMUNITARIO” |
- De aproveitamento doméstico da auga (Pozos, Fontes e Lavadoiros), e de lecer (Palcos de música).
|
TEMA 08. “AS CONSTRUCIÓS PARA PRODUCCIÓN ARTESANAL E PREINDUSTRIAL” |
- Muiños, Oleirias, Telleiras, Caleiras, Batans, Fábricas de curtidos, Adegas, Lagares, Mazos, Ferrerías, Secadeiros, Carpinterías de ribeira, Armacens de salga, Peiraos e Varadoiros. |
TEMA 09. “AS CONSTRUCIÓNS DE USO RELIXIOSO” |
- Capelas, Cemiterios, Petos de ánimas, Cruceiros, Calvarios e Baldaquinos. |
Tema 10. “AS CONSTRUCIÓNS DO TERRITORIO” |
- Camiños, Pontes, Pontigos, Pasales, Vados e Barcas de río. |
Tema 11. "AS CONTRUCIÓNS AGROPECUARIAS E FORESTAIS" |
- Valados, Socalcos, Regas. Tipos de fincas e medidas agrarias. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
40 |
40 |
80 |
Supervised projects |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Objective test |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
20 |
40 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir os coñecementos necesarios e facilitar a aprendizaxe. A participación activa nestas sesións valorarase favorablemente para as cualificacións de todas as probas. |
Supervised projects |
Os alumnos realizarán, ao longo do curso, exercicios propostos en clase, que deberán solucionar individualmente e presentar para a súa avaliación posterior. É obrigatorio realizar estes traballos segundo as normas de presentación e entrega que se facilitarán en clases e que estarán expostos na plataforma virtual moodle.
Como norma de honestidad académica esixible, o profesorado desta materia, no que aprobas de avaliación refírese non admitirá conduta fraudulenta algunha nin tampouco a presentación de traballos fraudulentos, entendendo por tal cousa o seguinte:
«Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores das fontes».
E, ademais, establécense as consecuencias de tentar realizar probas de avaliación de forma fraudulenta nesta materia:
«A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba exixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor».
É dicir, que no caso de que un estudante presente un traballo plagiado:
«Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da Internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso», siempre sin perjuicio de las responsabilidades disciplinarias que se pudiesen derivar».
|
Objective test |
Realizarase a final de curso unha proba obxectiva de conxunto. O acceso a esta proba será exclusivamente para os alumnos que asistisen como mínimo ao 80% das clases presenciais (tanto expositivas como interactivas) e que aprobasen os exercicios propostos ao longo do curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Objective test |
|
Description |
Trátase do tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación coa materia.
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender ás necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de forma non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a intervención proactiva do alumno en clase, téndose en conta a exposición oral de traballos, a participación en debates, así como o interese mostrado en xeral.
Constituirá ata un máximo do 10% da calificación final da materia. |
10 |
Supervised projects |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os alumnos realizarán, ao longo do curso, exercicios propostos en clase, que deberán solucionar individualmente e presentar para a súa avaliación posterior. Ademáis valorarase a presentación e formato dos traballos, así como os contidos técnicos e a correcta exposición dos mesmos.
Constituirá ata un máximo do 30% da calificación final da materia. |
30 |
Objective test |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Da materia do programa realizarase unha proba obxectiva de conxunto á finalización do curso. Poderán acceder ás probas todos aqueles alumnos que asistisen polo menos ao 80 % das clases (Tanto expositivas como iteractivas) así como aprobados todos os exercicios propostos ao longo do curso.
O contido das probas será teórico e práctico e para a súa avaliación terase en conta a presentación, a orde, claridade na exposición das materias e a correcta exposición dos aspectos técnicos requiridos na proba.
Constituirá ata un máximo do 60% da calificación final da materia. |
60 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
TORRES BÚA, Manuel (2007). A arquitectura en Galiza. Aproximación á realidade arquitectónica xeral da Galiza dende a Prehistoria ata os nosos días. Edicións Nigra Trea, Vigo
CAAMAÑO SUÁREZ, Manuel (2003). As construcións da arquitectura popular. Patrimonio etnográfico de Galicia. Ed. Consello Galego de Colexios de Aparelladores e Arquitectos Técnicos, Santiago de Compostela
ROMERO MASIÁ, Ana e ARIAS VILAS, Felipe (1995). Diccionario de termos de arquitectura e prehistoria. Ir Indo Edicións, Vigo
CASELLA, Gabriella (2003). Gramáticas de pedra. Levantamento de tipologias de construçao murária. Ed. Centro Regional de Artes Tradicionais, Porto (Portugal)
CAAMAÑO SUÁREZ, Manuel (2000). Las Construcciones de la Arquitectura Popular. Patrimonio etnográfico de Galicia. Editorial Hércules, A Coruña
VIDAL ROMANÍ, Juan Ramón (1991). Paisaxes de Galicia. Ed. Xunta de Galicia-Consellería de Ordenación do Territorio e Obras Públicas, Santiago de Compostel
SERRA HAMILTON, Alberto (1997). Términos ilustrados de arquitectura, construcción y otras artes y oficios. Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid, Madrid |
|
Complementary
|
(). http://www.codigotecnico.org/web/. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Materials I [Extinct]/670G01003 | Architectural Graphic Expression I [Extinct]/670G01008 | Construction I [Extinct]/670G01009 | Construction II [In extinction]/670G01011 | Materials II [In extinction]/670G01012 | Geometry of Illustrations [In extinction]/670G01018 | Pathology and Rehabilitation [In extinction] /670G01029 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
NOTA IMPORTANTE:
Como norma de honestidad académica esixible, o profesorado desta materia, no que a probas de avaliación refírese non admitirá conduta fraudulenta algunha nin tampouco a presentación de traballos fraudulentos, entendendo por tal cousa o seguinte:
«Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores dás fontes».
E, ademais, establécense as consecuencias de tentar realizar probas de avaliación de forma fraudulenta nesta materia:
«A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba exixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra ou alumno infractor».
É dicir, que no caso de que un estudante presente un traballo plagiado:
«Na realización de traballos, ou plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través dá Internet, sen indicación expresa dá súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso», sempre sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que se puidesen derivar».
|
|