Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A47 |
A2.1 Coñecemento dos materiais e sistemas construtivos tradicionais ou prefabricados empregados na edificación, as súas variedades e as características físicas e mecánicas que os definen. |
A48 |
A2.2 Capacidade para adecuar os materiais de construción á tipoloxía e uso do edificio, xestionar e dirixir a recepción e o control de calidade dos materiais, a súa posta en obra, o control de execución das unidades de obra e a realización de ensaios e probas finais. |
A52 |
A2.6 Coñecemento dos procedementos específicos de control da execución material da obra de edificación. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
B31 |
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B32 |
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B33 |
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B34 |
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B35 |
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B36 |
B6 Capacidade de análise e síntese. |
B37 |
B7 Capacidade de organización, planificación e traballo en equipo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Los indicados en el paso 1. competencias |
A3 A5 A19 A47 A48 A52
|
|
|
Los correspondientes indicados en paso 1. competencias |
|
B1 B3 B5 B12 B13 B16 B21 B22 B27 B30 B31 B32 B33 B34 B35 B36 B37
|
|
Los correspondientes indicadas en el paso 1: competencias |
|
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
L-1: Introdución. Requisitos Básicos |
Antecedentes históricos.
O formigón actual: Definición, Tipos e aplicacións
SE: Requisitos básicos: a resistencia e a durabilidad.
Clasificación ambiental e esixencias.
|
L-2: Os materiais compoñentes I: Os Áridos. |
Definición.
Requisitos xerais: natureza e composición.
Designación e tamaño. Limitacións de uso.
Condicións físico-químicas, condicións físico-mecánicas. Granulometría e forma do árido.
|
L-3: Os materiais compoñentes II: Cemento e Auga |
Esixencias documento SE.
Recomendacións para a súa utilización. Anexo 4 da EHE-08.
A auga:
A relación a/c
|
L-4: Os materiais compoñentes III: Os Aditivos e As Adicións. |
Os aditivos:
Definición.
Clasificación e tipos.
Funcións e efectos.
Requisitos da EHE-08.
As adicións:
Definición.
Características xerais.
Esixencias e limitacións.
Influencia no cálculo de dosificaciones
|
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. |
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. Designación e especificación do formigón.
Condicións de calidade do formigón: a docilidade
Dosificaciones de formigón. Xeneralidades. Bases de cálculo: Método de Fuller.
Amasado do formigón.
Ensaios do formigón fresco.
|
L-6: Propiedades do Formigón Fresco II e Endurecido. |
Propiedades do formigón fresco:
Trabajabilidad e consistencia.
Homoxeneidade e uniformidade.
Propiedades do formigón endurecido:
Peso específico.
Resistencia a compresión.
Durabilidad.
Permeabilidade.
A retracción durante o fraguado e endurecemento.
Ensaios do formigón endurecido.
Hormigonado en tempo frío. Hormigonado en tempo caloroso
|
L-7: Control de Calidade do Formigón I. |
Control de Consistencia.
Control de Durabilidad.
Control de Resistencia.
Ensaios Previos e Característicos.
Ensaios de Control: Xeneralidades e Criterios Básicos.
Modalidades de Control: Control 100%, Indirecto e Estatístico.
Formigóns con Distintivo de Calidade Oficialmente Recoñecido
|
L-8: Control de Calidade do Formigón II: Control Estatístico. |
Control Estatístico da resistencia do formigón durante a subministración.
Formación dos lotes de Control.
Realización dos ensaios.
Criterios de Aceptación ou Rexeitamento da resistencia do formigón.
Decisións derivadas do control.
Ensaios de Información complementaria.
|
L-9: Ensaios de Información Complementaria do Formigón. |
Ensaios de Información Complementaria do Formigón: Ensaio mediante Probetas Testemuña. Usos e aplicacións do esclerómetro e ultrasóns. |
L-10: Fabricación, Transporte e Posta en Obra do Formigón. |
Requisitos na fabricación e transporte do Formigón.
Formigón fabricado en Central. Formigón preparado.
|
L-11: Formigóns Especiais. |
Formigóns con Fibras.
Formigóns Reciclados.
Formigón Autocompactante.
Formigón de Altas Prestacións.
|
L-12: Armaduras Pasivas |
Generalidades.
Tipos y designación de las armaduras pasivas: Barras corrugadas, mallas electrosoldadas, armaduras básicas electrosoldadas en celosía.
Control de las armaduras pasivas. Características geométricas. Adherencia. Características mecánicas. Diagramas Tensión-deformación. Control Previo al suministro. Control durante el suministro. Criterios de aceptación y rechazo.
|
La normativa de referencia será el Código Estructural 2021 |
La normativa de referencia será el Código Estructural 2021 |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A3 A19 B1 B3 B5 B12 B16 B31 B32 B33 |
28 |
20 |
48 |
Proba obxectiva |
A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B12 |
1 |
27 |
28 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B3 B5 B12 B13 B16 B21 B22 B27 B30 B31 B32 B33 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
40 |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A19 B1 B3 B12 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A3 A5 A19 B1 B3 B12 B13 B21 B22 B27 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Prácticas de laboratorio |
Se fabricará una amasada de hormigón, en el caso de que en el laboratori haya una amasadora que funcione.
En caso contrario se sustituirá por vídeos específicos |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A3 A19 B1 B3 B5 B12 B16 B31 B32 B33 |
Problemas de granulometrías + dosificacion (20%)y control (20%)
El problema de dosificación, en la convocatoria de JUNIO para los alumnos que hacen la evaluación continua, se realiazrá durante el curso y en la convocatoria del mes de Junio se realizarán el resto de las pruebas programadas |
40 |
Proba obxectiva |
A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B12 |
Preguntas test |
20 |
Proba mixta |
A3 A5 A19 B1 B3 B12 B13 B21 B22 B27 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4 preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura. |
40 |
|
Observacións avaliación |
EVALUACIÓN CONTINUA. Cada semana
se definirán unos contenidos temáticos que se desarrollarán tanto a través de
las clases expositivas cómo interactivas que podrán ser objeto de evaluación. Las clases
expositivas se dedicarán a la exposición general de los temas por parte del profesor
pero también se requerirá la participación activa del alumnado en mayor o menor medida según el tema en cuestión. La
asistencia es obligatoria y tendrá que ser superior al 80%. Las clases
interactivas serán clases participativas siempre. La asistencia es obligatoria y tendrá que
ser superior al 80%. EXAMEN PRIMERA Y SEGUNDA OPORTUNIDAD. La nota
final estará formada por las siguientes partes que tendrán los siguientes
porcentajes en la nota final, siempre que la nota en cada parte sea superior a
(5/10): Pruebas
objetivas o test: 20% Pruebas
mixtas o de desarrollo: 40% Problemas:40%
(20%+20%) CONDICIONES
ADICIONALES: 1.Cada una
de estas partes tendrán que alcanzar una nota mínima ( nota individual de cada
problemas 5/10, prueba objetiva 5/10, y preguntas
mixtas o de desarrollo 5/10) 2. La
calificación conjunta de la prueba objetiva y las preguntas mixtas o de
desarrollo será superior a un 50% de la nota final 5/10 3. La prueba
mixta o de desarrollo estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4
preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura. 4. En el
caso de que no se cumpla las condiciones anteriores la nota final de evaluación
nunca podrá ser superior a un 4/10.
5. Será
necesaria la asistencia a un mínimo del 80 % de las clases interactivas y de las expositivas,
6. Se enecesita una nota mínima de un 4/10 en cada uno de los problemas para optar al aprobado Los
alumnos que tengan dispensa académica tendrán derecho a demostrar
su conocimiento a través de un examen que estará formado por un test y una
prueba de desarrollo formada por varias partes y ejercicios de problemas. Para aprobar el examen hay que
cumplir las condiciones descritas para el examen para el resto de los alumnos. Los alumnos que no cumplan las condiciones de la evaluación continua,
podrán presentarse a examen en la convocatoria de la segunda
oportunidad, que podrá tener partes específicas a mayores de las ya comentadas para los alumnos de la evaluación continua. Para
aprobar el examen hay que cumplir las condiciones descritas para el examen
correspondiente a la evaluación continua. Ante
cualquier diferencia entre la versión en castellano y gallego, tendrá
prevalencia la guía en castellano
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais de Construción I/670G01105 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|