Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A6 |
CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais |
A7 |
CE7 – Coñecer o marco xurídico e as institucións que regulan a protección e conservación do patrimonio cultural e bibliográfico-documental |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A9 |
CE9 – Ter capacidade como xestor cultural e patrimonial |
A10 |
CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais |
A11 |
CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial |
A12 |
CE12 – Coñecer os museos, arquivos e bibliotecas desde un punto de vista diacrónico |
A14 |
CE14 – Contribuír ao deseño e mellora de dontenedores e de proxectos culturais e patrimoniais |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexión sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro |
B9 |
CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B11 |
CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C2 |
CT2 – Capacidade de resolución de problemas |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C4 |
CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica |
C5 |
CT5 – Capacidade de innovar |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
C7 |
CT7 – Traballar de forma autónoma e con iniciativa |
C8 |
CT8 – Traballar de forma colaborativa |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento da formación e desenvolvemento das coleccións patrimoniais nas bibliotecas
|
AJ3 AJ7 AJ11 AJ15
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ10 BJ11
|
CJ1 CJ6
|
Desenvolvemento de habilidades no acrecentamento de fondos patrimoniais, métodos de adquisición, fontes alternativas de financiamento e provedores |
AJ8 AJ9 AJ10 AJ11
|
BJ2 BJ5 BJ7
|
CJ1 CJ3 CJ5 CJ6 CJ7 CJ9
|
Coñecemento e adquisición de habilidades na organización e posta en servicio das coleccións patrimoniais nas bibliotecas |
AJ8 AJ9 AJ10 AJ15
|
BJ10 BJ11
|
CJ1 CJ2 CJ6 CJ8
|
Coñecemento da organización dos arquivos históricos |
AJ2 AJ5 AJ6 AJ9 AJ12 AJ14
|
BJ1 BJ9
|
CJ4 CJ9 CJ10
|
Desenvolvemento de habilidades na descrición dos documentos e fondos documentais dos arquivos históricos |
AJ8 AJ15
|
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ7
|
Coñecemento do sistema español de arquivos e dos principais arquivos históricos de España |
AJ1
|
BJ5
|
CJ3 CJ9 CJ10
|
Coñecemento dos principais arquivos históricos de Galicia |
AJ1
|
BJ5
|
CJ3 CJ9 CJ10
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Módulo de organización e xestión de arquivos históricos |
Tema 1. Arquivos históricos do Estado español: tipos e características básicas
Tema 2. O documento de arquivo e a súa descrición
Tema 3. Institucións produtoras de documentos históricos
Tema 4. Fondos e tipoloxías documentais nun arquivo histórico
|
Módulo de organización e xestión de bibliotecas |
Tema 5. Panorama xeral da formación e tipos de coleccións patrimoniais
Tema 6. Adquisición de coleccións patrimoniais: Depósito Legal, compra, doazóns e depósitos
Tema 7. Organización e posta en valor das coleccións patrimoniais en bibliotecas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A1 A3 A7 A10 A15 B3 B5 B7 B9 B10 B11 C3 C4 C9 |
4 |
8 |
12 |
Supervised projects |
A7 A10 A15 B4 B6 C1 C5 C7 C8 |
0 |
23 |
23 |
Multiple-choice questions |
A7 A8 A9 A15 B3 C1 C2 C6 |
2 |
15 |
17 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 B1 B2 B10 B11 C10 |
21 |
0 |
21 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Textos propostos polo profesorado que complementan os contidos da sesión maxistral |
Supervised projects |
Traballo individual de aprendizaxe independente do alumnado orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento do profesorado. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas |
Multiple-choice questions |
Cuestionario dos contidos teóricos e prácticos para a avaliación dos coñecementos adquiridos |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesorado, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte do profesorado |
Personalized attention |
Methodologies
|
Multiple-choice questions |
Workbook |
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden ao alumnado na súa aprendizaxe. Motivación á participación. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos/as alumnos/as.
Este tipo de atención terá especial peso no traballo tutelado, para o cal o profesorado irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aquel alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A7 A8 A9 A15 B3 C1 C2 C6 |
Valorarase a resolución do cuestionario respecto do coñecemento dos contidos expostos na sesión maxistral e o coñecemento dos contidos do material proporcionado. O alumnado non poderá utilizar ningún material adicional. |
50 |
Supervised projects |
A7 A10 A15 B4 B6 C1 C5 C7 C8 |
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema proposto, o contido, con especial interese nas achegas do alumnado respecto ás fontes e á bibliografía utilizada, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. Valoración, polo tanto, de contidos, achegas innovadoras, sentido crítico e argumentación.
Entregarase na data indicada polo profesorado.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
50 |
|
Assessment comments |
Requisitos imprescindibles: -Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un/unha alumno/a non supera o traballo tutelado non se lle avaliará a proba de resposta múltiple e viceversa. -Para superar o traballo tutelado é preciso entregalo na data indicada. -O alumnado que non entregue ou non supere o traballo tutelado e o cuestionario de avaliación, xunto co alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados nos exames oficiais (primeira e segunda oportunidade) dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 50%), non podendo utilizar ningún material adicional e debendo entregar de xeito obrigatorio nesa data o traballo tutelado (cualificación: 50%). -A realización fraudulenta do cuestionario ou do traballo implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na oportunidade correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación.
|
Sources of information |
Basic
|
García, Idalia (2006). Acceso y disfrute de libros antiguos y documentos históricos como un derecho cultural en México, en Anales de Documentación, 9 (2006), 53-67. Murcia
Barbadillo, J. (2014). Apuntes sobre ISAD(G) y la descripción archivística normalizada. Gran Canaria: Anroart
Marcetteau-Paul, A., Mouren, R., Syren, A-P. (2010). Constituer, conserver, acceder au patrimoine, en ABF: Le métier de bibliothècaire. Paris
Ruthven, Ian (2015). Cultural Heritage Information Access and Management. London, Facet
Overholt, John H. (2013). Five theses on the future of special collections, RMB: A Journal of Rare Books, Manuscripts, and Cultural Heritage 14(1): 15-20. Harvard
López Gómez, P. (2005). Fuentes para la historia local en el Archivo del Reino de Galicia: la administración y los ayuntamientos gallegos, en Anuario Brigantino, 28: 277-302.
Association of College and Research Libraries (2012). Guidelines for Interlibrary and Exhibition Loan of Special Collections Materials.
INDICATE Project (2012). Handbook of virtual exhibitions and virtual performances.
Bonal, J.L. (2001). La descripción archivística normalizada: origen, fundamentos, principios y técnicas. Gijón: Trea
López Gómez, P. (2002). La evaluación de los estudios de Archivística en el último cuarto de siglo, en Documentación de las Ciencias de la Información, 25:129-146.
Herrera Morillas, José Luis (2013). La gestió de les col·leccions de fons antic en les biblioteques universitàries espanyoles : anàlisi dels textos normatius. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, juny, núm. 30
Latorre, R. (2004). La ISAD(G) y la gestión documental, en La descripción multinivel en los archivos municipales, 245-258. Madrid: Consejería de Cultura y Deportes
Varela-Orol, Concha (2014). Las colecciones patrimoniales en las bibliotecas españolas: dialéctica entre legislación y prácticas. Revista Española de Documentación Científica, 37(3):e054. Madrid
Oddos, Jean Paul, dir. (1995). Le patrimoine: histoire, pratiques et perspectives. Paris
Cruz Mundet, J.R. (2010). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
Mouren, Raphaële, dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque. Paris
Abdelaziz Abid (1998). Memoria del Mundo: conservando nuestro patrimonio documental. México
Bourgeaux, Laure (2009). Musées et bibliothèques sur Internet : le patrimoine au défi du numérique. Paris
Varela-Orol, Concha (2011). Museos, arquivos e bibliotecas, patrimonio común. Santiago de Compostela
Núñez, E. (2009). Organización y gestión de archivos. Gijón: Trea
Berger, Sidney E. (2014). Rare books and special collections. London, Facet
Consello da Cultura Galega (2012). Recomendacións para o acceso ao patrimonio moble de Galicia. Santiago de Compostela
Unesco (2016). The UNESCO/PERSIST Guidelines for the selection of digital heritage for long-term preservation.
Ameneiros Rodríguez, Rocío, Varela-Orol, Concha (2018). ¿Dominio público o copyfraude de copias digitales? Prácticas en bibliotecas patrimoniales españolas, en Anales de Documentación, vol. 21, nº 1, pp. 1-15. Murcia |
O profesorado proporcionará nas clases e no material de traballo bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|