Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A1 |
Conocimiento de las producciones culturales de la Humanidad (Arte, Pensamiento, Literatura e Instituciones). |
A3 |
Conocimiento del espacio y del territorio. |
A5 |
Conocimiento de estrategias de desarrollo cultural y medioambiental. |
A6 |
Conocimiento del comportamiento humano individual y social. |
A7 |
Conocimiento sincrónico y diacrónico de diversas realidades culturales actuales. |
A8 |
Conocimiento básico de la realidad socio-política contemporánea. |
A11 |
Conocimiento de técnicas y métodos de trabajo y análisis de las ciencias humanas y sociales. |
A15 |
Evaluación de impactos medioambientales y patrimoniales. |
A17 |
Innovación en la presentación y difusión de la cultura. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B10 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B12 |
Capacidad de integración en equipos multidisciplinares. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas.. |
A1 A3 A5 A6 A7 A11 A15 A17
|
B3 B5 B6 B10 B12
|
C4 C7 C8
|
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17
|
B3 B5 B6 B10 B12
|
C4 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. O modelo hexemónico no que vivimos. |
1.1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos.
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas. |
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. |
2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante.
2.5. Unipolaridade vs miltipolaridade. |
3. Os límites do Desenvolvemento. |
3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar. |
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. |
4.1. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. |
5. Migracións internas. |
5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo. |
6. Migracións externas. |
6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas. |
7. Desenvolvemento e problema ambiental. |
7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas. |
8. Saúde e Educación no mundo global. |
8.1. Problemas, dificultades, prospectivas. |
9. Desigualdades de xénero |
9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero. |
10. A fenda dixital |
10.1. A fenda dixital como problema no mundo actual. |
11. A desigualdade social como problema. |
11.1. Dimensións do problema.
11.2. Alternativas |
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. |
12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. A guerra "proxy"
12.4. O caso de Oriente Medio.
12.5. O caso dos conflitos na Europa.
12.6. Do conflito social ao conflicto relixioso.
12.7. O factor étnico nos conflitos.
12.8. Nacionalismo e conflito.
12.9. Pobreza e conflito.
12.10. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos
conflitos bélicos.
12.11. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio.
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Seminario |
A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
6 |
30 |
36 |
Prueba objetiva |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
2 |
40 |
42 |
Sesión magistral |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
6 |
60 |
66 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Seminario |
Dinámicas de discusión y participación en torno a temas, ideas, conceptos con el objetivo de una mayor comprensión de los mismos. |
Prueba objetiva |
Presentación y defensa oral de un trabajo definido y ejecutado por cada alumn@.
Se valorará la aplicación correcta e inclusión de conceptos aportados por la disciplina en la defensa del contenido expuesto.
Se valorará una exposición apoyada en herramientas TICs con apoyo documental.
|
Sesión magistral |
Exposición oral con apoyo de lecturas, documentos gráficos, documentales etnográficos, etc. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Sesión magistral |
Seminario |
Prueba objetiva |
|
Descripción |
Seguimiento personalizado do traballo do alumno/a en sesións específicas de traballo dirixido. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Sesión magistral |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
Asistencia a clase e participación activa do alumnado. |
20 |
Seminario |
A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
Grao de participación.
Calidade de participación. |
10 |
Prueba objetiva |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
Exposición e defensa dun tema elixido polo alumno. Valoraranse os seguintes aspectos:
Viabilidade da proposta temática.
Grao de motivación que dá lugar á elección dun tema particular.
Definición clara dos obxectivos.
Pertinencia e coherencia do esquema resultante.
Justiicación da metodoloxía empregada.
Grao de sistematización da información tratada.
Conclusións e a súa xustificación
Manexo de conceptos e termos antropolóxicos na exposición do tema. |
70 |
|
Observaciones evaluación |
Aqueles/as alumnos/as que teñan algunha clase
de excepcionalidade para asistir a clase legalmente concedida, que falen
co/a profesor/á comezos do curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes. A penalización por plaxio debidamente probado é suspenso A avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que a primeira
|
Fuentes de información |
Básica
|
Arturo Escobar (). "Antropología y desarrollo". RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. . Alianza Editorial
Ana de Miguel (2015). Ana de Miguel, Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Cátedra, Madrid
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. Paidós.
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. Paidós
David Harvey (2007). Breve historia del neoliberalismo. Akal. Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo..
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. Editorial Universidad del Cauca. Colombia, |
|
Complementária
|
Ember & Ember (). Antropología. Prentice Hall, Madrid.
Kottak, C. (1996). Antropología. Una exploración de la diversidad humana.. McGraw Hill. Madrid |
Recoméndanse dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para determinados aspectos específicos: - KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana. Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996. - EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid. |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|