Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer los mecanismos de recuperación y evaluacion de información más usuales y su modo de aplicación |
A2 A3 A5
|
B6 B7
|
C1 C2 C4 C6 C8 C9 C10 C11 C12
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción a la recuperación de información y los SRI
2. Modelos de Recuperación de la Información
3. Evaluación de la Recuperación de Información
4. Casos prácticos de Recuperación de Información
Técnicas de navegación en Internet |
1.1 Definiciones
1.2 Sistemas de Recuperación de Información
2.1 Recuperación de información en web
2.2 Motores de búsqueda
2.3 Robots
3.1 Relevancia vs. Pertinencia
3.2 Medidas tradicionales: precisión y exhaustividad
3.3 Medidas alternativas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A5 C2 C9 C12 |
10 |
20 |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 B4 C1 |
2 |
20 |
22 |
Supervised projects |
B6 B7 C4 C6 C8 C10 C11 |
5 |
45 |
50 |
Guest lecture / keynote speech |
C1 C4 C6 |
21 |
21 |
42 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Búsqueda y análisis de información. Uso de herramientas informáticas para validación de los contenidos expuestos en las sesiones magistrales |
Mixed objective/subjective test |
Se realizará un examen que podrá incluir preguntas tipo test y preguntas de desarrollo breve, cuyo objetivo es comprobar que el alumno ha asimilado los conceptos correctamente. El examen tipo test se compondrá de un conjunto de preguntas con varias respuestas posibles, de las que sólo una es correcta. Las preguntas no contestadas no puntúan, y las contestadas erróneamente puntúan negativamente. |
Supervised projects |
Trabajos en los que el alumno, a propuesta propia o del profesor, profundizará en alguno de los aspectos vistos en la materia. Los trabajos serán expuestos al resto de alumnos y su contenido formará parte del material a evaluar en la materia. |
Guest lecture / keynote speech |
Clases impartidas por el profesor mediante la proyección de transparencias. Las clases explicarán los conceptos teóricos de la materia, intentando el uso el uso de ejemplos sencillos y casos de estudio. Las transparencias y el resto de materiales empleados estarán disponibles a través de la Web de docencia de la universidad. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Supervised projects |
|
Description |
Se realizarán varias sesiones para explicar aspectos específicos a las prácticas y/o trabajos tutelados. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
C1 C4 C6 |
Participación ACTIVA en la clase |
10 |
ICT practicals |
A5 C2 C9 C12 |
Desarrollo ejercicios y/o tareas en las clases interactivas |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 B4 C1 |
Examen tipo test y/o preguntas breves |
40 |
Supervised projects |
B6 B7 C4 C6 C8 C10 C11 |
Evaluación del trabajo realizado, incluyendo la exposición del mismo al resto de alumnos |
30 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación mínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar as calificaciòns da proba obxectiva e as prácticas de laboratorio. Para poder facer a media entre as dúas notas o alumno deberá obter unha nota mínima de 3,5 na proba obxectiva. Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba obxectiva. Criterios particulares de evaluación e asistencia para alumnos con matrícula a tiempo parcial: A asistencia a prácticas de laboratorio é obrigatoria. En caso de non poder asistir de forma xustificada debe falar co profesor de prácticas para levar a cabo traballo sustitutivo da clase de prácticas e facer unha evaluación dese traballo. Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas Prácticas, Traballo tutelado e Sesión Maxistral, non podendo volver a obter nota xa que resulta da evaluación continua do traballo durante os créditos de práctica da materia. O alumno pode voltar a facer o exame da Proba mixta, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste apartado.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Raquel Gómez Díaz. La evaluación en recuperación de la información [en linea]. "Hipertext.net", núm. 1, 2003. <http://www.hipertext.net> C.A. Hert. Understading information retrieval interaction: theoretical and practical implications. Greenwich: Ablex Publishing Corporation, 1997. F. J. Martínez. Recuperación de Información: Modelos, sistemas y evaluación. 2011. <http://http://eprints.rclis.org/16262/> |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|