Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa de téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional. |
A5 |
Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras. |
B2 |
Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares. |
B8 |
Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións. |
B9 |
Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións. |
B10 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórico-artística do deseño e a industria da moda, vehículo para a creatividade e a busca de solucións novas e efectivas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos da xestión de recursos humanos e habilidades de xestión en empresas de moda. |
A1 A5
|
B2 B3 B4 B8 B9 B10
|
|
Ferramentas de análise de deseño e aplicación na xestión de recursos humanos no sector da moda. |
A5
|
B5 B6 B8 B9 B10
|
C1 C2 C7 C9
|
Ser capaz de traballar en equipo, dirixir equipos de traballo, desenvolver a capacidade de analizar e sintetizar información e razoamentos críticos e mellorar as habilidades de comunicación no campo dos recursos humanos e as habilidades de xestión en empresas de moda. |
|
B3 B4 B5 B6 B8 B9
|
C1 C2 C4 C5 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción á xestión de RRHH |
Estratexias e funcións do Departamento de RRHH
Principais formas de xestionar RRHH hoxe
|
Análise de postos de traballo |
Cómo obter a información: Métodos de investigación
Utilidades do perfil en DpO e en DpC
Cómo presentar a información |
Xestión por competencias |
Versus xestión por obxetivos (diferenzas e vantaxes)
Clases de competencias: core competencias e competencias técnicas
Perfil de competencias: construcción da ferramenta e utilidades |
Planificación da carreira profesional |
Concepto de carreira profesional
Carreira profesional: planificación e xestión
Formación e desenvolvemento de recursos humanos
Programas de formación e adestramento
Tendencias actuais en formación e desenvolvemento de recursos humanos |
Recrutamento e Selección |
Concepto de recrutamento
Fases e obxectivos do proceso de recrutamento
Fontes de recrutamento: internas e externas
Métodos de recrutamento
Impacto das TIC no proceso de recrutamento
Concepto de selección
Importancia e consideracións básicas da selección
Instrumentos e ferramentas de selección
Decisión final |
Xestión da motivación |
Xestión da motivación
Liderado efectivo
Intelixencia emocional
Adestrador
Mentorización |
Recompensa e salario |
Concepto e obxectivos de recompensa
Compoñentes da recompensa
Tipos de incentivos
Xestionar un sistema de recompensas
Concepto e tipos de salario |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B10 C4 C5 C8 |
30 |
0 |
30 |
Proba de ensaio |
A1 B2 B3 B4 C1 C2 |
6 |
0 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
A19 B6 B8 B9 C7 |
2 |
6 |
8 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B2 B3 C9 |
8 |
32 |
40 |
Presentación oral |
B4 |
4 |
4 |
8 |
Estudo de casos |
B2 B5 |
5 |
35 |
40 |
Lecturas |
A3 A5 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación de conceptos e prácticas na clase |
Proba de ensaio |
Examen da parte teórica con preguntas de desenvolvemento medio ou longo |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo
Desenvolvemento de perfís de competencia |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Análise de postos de traballo |
Presentación oral |
Presentación pública na clase do seu traballo de campo e das ferramentas elaboradas para xestionar os Recursos Humanos
|
Estudo de casos |
Actividades realizadas na aula e discusión de estudos de caso |
Lecturas |
Lecturas complementarias recomendadas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Prestarase apoio a cada equipo de traballo para sentar as bases para traballar de forma eficiente.
Cada equipo tamén será tutelado individualmente no deseño dos seus traballos de campo e presentacións. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
B2 B3 C9 |
Diseño dun cuestionario ou entrevista para recoller información, traballo de campo e presentación do resultado para o seu uso.
Puntúase xunto coa aprendizaxe colaborativa. |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A19 B6 B8 B9 C7 |
Realización de casos prácticos derivados do proxecto de investigación: avaliacións de postos, perfis competenciales. |
5 |
Proba de ensaio |
A1 B2 B3 B4 C1 C2 |
Proba de resposta media ou longa a desenvolver no exame. Tamen pode misturar preguntas longas e curtas. |
70 |
Estudo de casos |
B2 B5 |
Avaliación das actividades e estudos de casos propostos e realizados individualmente.
No estudo de caso avaliarase a coherencia e adecuación das respostas, a presentación formal e a expresión escrita, a consulta das fontes bibliográficas adecuadas, etc. |
10 |
|
Observacións avaliación |
1. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación aplicaranse tanto á primeira como á segunda oportunidade, incluídos os estudantes Erasmus e de intercambio. 2. Convocatoria anticipada: na primeira convocatoria de decembro aplicarase un criterio de avaliación diferente á primeira e segunda oportunidades. A nota media desta convocatoria será a nota final do exame (100%). 3. Nota de non presentación: a nota de non presentación só se outorgará aos alumnos que só participaron en menos do 20% das actividades do curso. 4. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: os estudantes con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia" terán as seguintes ponderacións: o 70% procederá do exame, o 20% procederá da realización do proxecto en equipo e o 10% procederá da realización de casos prácticos e outras actividades requiridas nas clases. Neste caso, a asistencia ás clases non será un requisito, pero estes alumnos deberán entregar as actividades realizadas na aula e a súa nota será a mesma que a do resto de estudantes. 5. Outras observacións de avaliación: CUALIFICACIÓN MÍNIMA: Os estudantes deben obter unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 na proba de ensaio/desenvolvemento (exame final); doutro xeito, a nota final será "Suspenso" (tendo como nota da materia a obtida no exame final), aínda cando a nota media dea unha puntuación igual ou superior a 5 puntos. As cualificacións obtidas polos estudantes na avaliación continua só serán válidas durante o curso académico en cuestión. Está prohibido o acceso ás salas de exames con calquera dispositivo de transmisión e/ou almacenamento de datos (teléfonos móbiles, reloxos intelixentes, etc.). Un comportamento fraudulento (trampas nos exames, plaxio en traballos, etc.) nalgunha das seccións sometidas a avaliación dará como resultado a cualificación de "Suspenso (0)" na avaliación final. O profesorado pode sancionar este tipo de comportamentos en futuras convocatorias con ata 1 punto da nota global da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sandford, G (2011). Cambridge English for Human Resources. Cambridge Profesional English
Hay Group (). Core Competencies Projetc: Competency Dictionary. . Hay Group
Arengo, E (2019). Future of Fashion. Worker-Led Strategies for corporate accountability in the global apparel industry. International Labor Rights Forum
Lado, A. A., & Wilson, M. C (1994). Human Resource Systems and Sustained Competitive Advantage: A Competency-based Perspective.. Academy of Management Review, 19(4),
Dunford, B. B., Snell, S. A. & Wright, P. M (2001). Human resources and the resource based view of the firm . CAHRS Working Paper 01-03
Keeley, T.D. (2001). International Human Resource Management in Japanese Firms. Palgrave Mac Millan.
Kasahara, Tamiko (). Issues of IHRM in japanese multinational corporations: from a perspective of HRM system reform. IFEAMA SPSCP vol 2
Soleas, E. (2020). Leader strategies for motivating innovation in individuals: a systematic review. Journal of innovation and entrepreneurship, 9 (1)
Sumetzberger, W (2005). Managing human resources in a multinational context. Journal of European Industrial Training, Vol. 29 No. 8
Barney, J. B. & Wright, P. M. (1997). On becoming a strategic partner: The role of human resources in gaining competitive advantage. CAHRS Working Paper 97-09
Goleman, D. Boyatzis, R and McKee, A. (2004). Primal lidership: learning to lead with emotional intelligence. Harvard Bussiness school press
Preece, D. Iles, P. and Chuai Xin (2010). Talent management as a management fashion in HRD: Towards a research agenda.. Human Resource Developmen , Vol 13, No, 2
Marcus Adam (2018). The Role of Human Resources Management (HRM) for the implementation of Sustainable Product- Service System (PSS) – An análisis of Fashion Retailers. Sustainability, 10
Vuletich, C. (2011). We are disruptive: New practices for textile/ fashion designers in the supply chain. 10th European Academy of Design Conference - Crafting the future |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004 | Ética e Deontoloxía Profesional da Industria da Moda/710G03011 | Antropoloxía da Moda/710G03007 | Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Internacionalización da Empresa de Moda/710G03025 | Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa/710G03026 | Planificación e Control de Xestión en Empresas de Moda/710G03022 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticas Externas/710G03037 | Traballo Fin de Grao/710G03038 | Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030 | Taller 1: Plan de Empresa de Moda/710G03032 |
|
Observacións |
Recoméndase revisar e supervisar o curso da materia no campus virtual, onde se informará das actividades a realizar. Tamén se recomenda levar un portátil ou tableta electrónica ás sesións interactivas. Os traballos da materia entregaranse a través do campus virtual, en formato dixital, a non ser que se solicite expresamente en formato papel. |
|