Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A4 |
CE4 - Dominar os fundamentos do comportamento dos individuos na busca, recuperación e uso da información, tomando como punto de referencia os aspectos de motivación, contorna e contexto |
A5 |
CE5 - Dominar as fontes de información relevantes que permitan satisfacer de forma efectiva as demandas dos usuarios tanto para a actividade investigadora como para a empresarial |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A16 |
CE16 - Dominar e utilizar criterios e indicadores para a avaliación de produtos e servizos de información incluíndo métricas e estudos cualitativos |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C5 |
CT5 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver estratexias eficaces de procura de información dixital.
· Desenvolver estratexias eficaces de uso e avaliación da información dixital.
· Coñecer e saber empregar adecuadamente as principais fontes e recursos dixitais de
información: catálogos, bases de datos, bibliotecas virtuais, etc.
· Comprender a importancia do movemento Open Access no actual panorama da
Información e Documentación.
· Coñecer e saber aplicar as tres vías de implementación do acceso aberto: roteiro verde, roteiro
dourada e roteiro diamante.
· Coñecer as características e funcionamento de repositorios e recolectores.
· Saber identificar os dereitos de explotación e políticas editoriais de publicacións e recursos
especializados mediante o emprego de ferramentas dixitais.
|
A1 A4 A5 A13 A16
|
|
|
Aplicar os coñecementos á contorna |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
|
Manter unha actitude universitaria comprometida coa sociedade
|
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidad I. Fundamentos |
1.1. Concepto de información, documento e fontes de información. 1.2 Clasificación das fontes de información. 1.3. Recursos dixitais e novas fontes de información. |
Unidad 2. As fontes de información tradicionais |
2.1. Definición. 2.2. Tipoloxías. 1.3. Criterios de avaliación. |
Unidad 3. As fontes e recursos de información na contorna dixital |
3.1. O movemento Open Access e Open Data. 3.2. Tipoloxías. 3.3. Criterios de avaliación. |
Unidad 4. A búsqueda e representación da información |
4.1. Buscadores, bibliotecas virtuais e outros recursos. 4.2 A bases de datos bibliográficas. 4.3. A bibliografía e as súas normas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A13 A16 B2 |
21 |
20 |
41 |
Análise de fontes documentais |
B3 B4 |
0 |
37 |
37 |
Foro virtual |
B5 B6 B7 B11 |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe servizo |
B1 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
25 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A13 B6 B9 B11 |
19 |
0 |
19 |
Actividades iniciais |
A1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explícanse os contidos teóricos, as bases e fundamentos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Estúdanse e analizan os documentos para profundar os contidos aprendidos na sesión maxistral e para ter unha base para o desenvolvemento de todas as metodoloxías. |
Foro virtual |
Debátense temas de interese da materia. O mesmo realízase no espazo da plataforma virtual de aprendizaxe. |
Aprendizaxe servizo |
Realizaráse un proxecto baseado nas necesidades reais dando servizo á comunidade e poñendo en práctica o aprendido na materia. |
Prácticas a través de TIC |
Realízanse prácticas en clases utilizando de computadores para o manexo de fontes de información, procura documental, etc. |
Actividades iniciais |
Actividade que serve como introdución á disciplina. De carácter práctico.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Foro virtual |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
A atención personalizada é necesaria para aclarar dúbidas sobre contidos e métodos de traballo. Poden ser utilizadas diversas vías: presencial, correo electrónico, telefónica Teams, Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Foro virtual |
B5 B6 B7 B11 |
Os foros requiren que o estudante participe preparando un primeiro texto onde exprese o seu punto de vista sobre o tema tratado sempre utilizando bibliografía, O debate realizarase sobre esta base. Avaliarase este primeiro test e a calidade das intervencións. As indicacións publicaranse en Moodle ao comezo do cuadrimestre. |
30 |
Aprendizaxe servizo |
B1 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Metodoloxía que combina procesos de aprendizaxe e de servizo á comunidade nun só proxecto ben articulado onde os participantes aprenden ao traballar en necesidades reais da contorna coa finalidade de melloralo
|
70 |
|
Observacións avaliación |
Na convocatoria extraordinaria se presentará un único traballo que se avaliará sobre 7.
Os/as estudantes con matricula parcial, dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados co mesmo sistema, deben poñerse en contacto coa docente na primeira semana de clases do segundo cuadrimestre para organizar un plan de traballo.
As orientacións dos foros, aprendizaxe- servizo e convocatoria extraordinaria se publican no Moodle.
Os traballos e actividades deben ser orixinais. Débese observar o sistema de citas e referencia.
O plaxio será motivo de suspenso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos
documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYEAN, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000).Manual de fuentes de información. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio (2010). Las nuevas fuentes de información:información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid:Pirámide
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUEROPULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental.Madrid: Pirámide
DELGADO CASADO, Juan (2005). Introducción a la bibliografía: los repertoriosbibliográficos y su elaboración. . Madrid: Arco/Libros FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-
MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación dela información. Barcelona: UOC
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La informaciónespecializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de InvestigacionesCientíficas
MERLO VEGA, José Antonio (2009). Información y referencia en entornosdigitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia:Universidad de Murcia
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización dela información. Gijón: Trea
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (coord.) (1998). Las fuentes de información: estudiosteórico-prácticos. Madrid: Síntesis TORRES RAMÍREZ, Isabel de (1996). Qué es la bibliografía: introducción paraestudiantes de Biblioteconomía y Documentación . Granada: Universidad deGranada
López Carreño, Rosana (2018). FUENTES DE INFORMACIÓN. GUÍA BÁSICA Y NUEVACLASIFICACIÓN. Barcelona: EPI
Otlet, Paul (2007). Tratado de Documentación( Ayuso García, María Dolorestrad.). Murcia: Universidad de Murcia
|
Bibliografía complementaria
|
|
La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Taller de Habilidades Informacionais e Dixitais: Avaliación, Análise e Calidade da Información/710G04047 | Edición de Contidos Dixitais/710G04033 | Recuperación de Información/710G04031 |
|
Observacións |
Os/as estudiantes Erasmus ou de programas de mobilidade internacional deberán poñerse en contacto coa docente na primeira semana de clases del segundo cuatrimestre. |
|