Identifying Data 2022/23
Subject (*) Knowledge Organization and Management Code 710G04003
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Maseda Seco, Diego
E-mail
d.maseda@udc.es
Lecturers
Maseda Seco, Diego
E-mail
d.maseda@udc.es
Web http://http://pdi.udc.es/es/File/Pdi/PB79E
General description A materia ten como obxectivos que os/as estudiantes dominen os principios, fundamentos, técnicas e ferramentas da organización do coñecemento e da xestión do coñecemento, e que valoren o seu papel e importancia nas organizacións e na sociedade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity
A3 CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information
A7 CE7 - Plan and design an information management system, including information flows, both in an institutional and business context
B2 CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study
B3 CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B10 CG5 - Ability to work in an international and global context
B11 CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society
C3 CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective
C6 CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development
C7 CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos fundamentos teóricos e metodolóxicos para a organización e xestión do coñecemento. A1
B6
B7
B9
B10
C6
C7
Coñecemento de instrumentos e ferramentas para a organización e xestión de coñecemento A7
B3
B8
Coñecemento e aplicación de técnicas e estratexias para a organización e xestión do coñecemento en organizacións e sistemas de información A3
B2
B4
B5
B11
C3

Contents
Topic Sub-topic
Unidad I. Principios e fundamentos 1.1. A sociedade da información como contexto
1.2. Organización do coñecemento: conceptos
1.3. Xestión da información e organizacións
1.4. A xestión do coñecemento: alcance e definición
Unidad II. Organización do coñecemento 2.1. Organización e representación do coñecemento
2.2. Linguaxes documentais
2.3. Linguaxes, modelos e estándares de organización na era dixital
2.4. Metodoloxía para a organización do coñecemento
Unidad III. Xestión do coñecemento 4.1. Cultura organizacional
4.2. Modelos e estratexias para a xestión do coñecemento.
4.3 creación e implementación de procesos para a xestión do coñecemento
4.4. A intelixencia competitiva e a vixilancia tecnolóxica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A7 B1 21 20 41
ICT practicals B2 B3 B11 19 0 19
Document analysis A1 B2 B3 B4 B9 0 32 32
Practical test: B5 B6 0 30 30
Introductory activities B7 2 0 2
Online forum B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 0 20 20
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explícanse os contidos teóricos, as bases e fundamentos da materia.
ICT practicals Realízanse prácticas en clases utilizando de computadores para o manexo de fontes de información, procura documental, etc.
Document analysis Estúdanse e analizan os documentos para profundar os contidos aprendidos na sesión maxistral e para ter unha base para o desenvolvemento de todas as metodoloxías.
Practical test: Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente fixese durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida.
Introductory activities Actividade que serve como introdución á disciplina. De carácter práctico.
Online forum Debátense temas de interese da materia. O mesmo realízase no espazo da plataforma virtual de aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Practical test:
Online forum
Guest lecture / keynote speech
Description
A atención personalizada é necesaria para aclarar dúbidas sobre contidos e métodos de traballo.Poden ser utilizadas diversas vías: presencial, correo electrónico, telefónica Teams, Moodle.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Practical test: B5 B6 Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. 60
Online forum B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7
Calculará a adaptación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, as fontes e a bibliografía empregada.
40
 
Assessment comments

Na convocatoria extraordinaria se  presentará un único traballo que se avaliará sobre 7. Os/as estudantes con matricula parcial, dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados co mesmo sistema, deben poñerse en contacto coa docente na primeira semana de clases do segundo cuadrimestre para organizar un plan de traballo. As orientacións dos foros, proba práctica e a convocatoria extraordinaria se publican no Moodle.

Os traballos e actividades deben ser orixinais. Débese observar o sistema de citas e referencia. O plaxio será motivo de suspenso. 


Sources of information
Basic

Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9.

Al-Hawamdeh, S. (2002). Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. Information research, 8(1), paper no. 143.http://InformationR.net/ir/8-1/paper143.html Accessed 15 May 2018.

Bates, M.J. (2005). Information and knowledge: an evolutionary framework for information science. Information Research, 10(4), paper 239. Available at http://InformationR.net/ir/10-4/paper239.htmlAccessed 15 May 2018.

Bouthillier, F., & Shearer, K. (2002). Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. Information research, 8(1), 8-1. Available at:http://InformationR.net/ir/8-1/paper141.html Accessed 13 August 2018.

Davenport, T. H., & Marchand, D. (1999). Is KM just good information management? The Financial Times Mastering Series: Mastering Information Management, 2-3.

Prabha Singh, S. (2007). What are we managing–knowledge or information?. Vine, 37(2), 169-179.

Risso, V. G. (2012). Aproximación teórica a la relación entre los términos gestión documental, gestión de información y gestión del conocimiento. Revista Española de Documentación Científica,35(4), 531.

Rowley, J. (2007). The wisdom hierarchy: representations of the DIKW hierarchy. Journal of information science, 33(2), 163-180.

Schlögl, C. (2005). Information and knowledge management: dimensions and approaches. Information Research, 10(4) paper 235. http://InformationR.net/ir/10-4/paper235.html Accessed 15 May 2018.

?wigo?, M. (2013). Personal knowledge and information management–conception and exemplification. Journal of Information Science, 39(6), 832-845.

Complementary

La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentals of Information and Documentation/710G04001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Digital Information Description Languages/710G04034
Website Design and Management/710G04028
Digital Representation and Recovery of Information I/710G04007
Information Technology for the Treatment and Management of Information/710G04024

Other comments

Os/as  estudantes Erasmus ou, de mobilidade nacional ou internacional deberán poñerse en contacto coa docente na primeira semana de clases do segundo cuadrimestre.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.