Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A17 |
CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A1
|
|
|
CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades |
A17
|
|
|
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
B1
|
|
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
B2
|
|
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
|
B3
|
|
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
|
B4
|
|
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
|
B5
|
|
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
|
B6
|
|
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
|
B7
|
|
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
|
B8
|
|
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
|
B9
|
|
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
|
B10
|
|
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
|
B11
|
|
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
|
|
C2
|
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
|
|
C3
|
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
|
|
C4
|
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
|
|
C6
|
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C7
|
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Cultura, patrimonio cultural e industria cultural.
|
Concepto de cultura, patrimonio cultural e industrial cultural. Características. |
Etapas na xestión cultural.
|
A xestión cultural.
O proceso de xestión e as súas etapas. Planificación e avaliación. |
Axentes e sector cultural.
|
Sector editorial, da informática, audiovisual, do patrimonio, das artes escénicas. |
Turismo e cultura.
|
Turismo e turismo cultural. Patrimonio cultural. |
Industrias culturais e creativas.
|
Tipos de industrias culturais: editorial, periodística, televisiva, radiofónica e cinematográfica.
Industrias creativas. Cultura de calle. |
Xestión cultural e tecnoloxías. |
Influencia das tecnoloxías nas organizacións culturais.
Xestión cultural dixital. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B6 B10 B11 C2 C6 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 |
10 |
43 |
53 |
Lecturas |
B4 B9 |
7 |
10 |
17 |
Presentación oral |
C1 C3 |
3 |
6 |
9 |
Proba obxectiva |
B1 B2 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
A1 B1 B3 C4 C7 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolveranse clases prácticas para a recolección e análise de datos sobre o obxecto investigado.
|
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo orientado á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento do docente. Os traballos elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas. |
Lecturas |
Lectura individualizada dos textos propostos polo docente e debate colectivo na aula no que se fundamenta a discusión crítica sobre os seus contidos. |
Presentación oral |
Procurarase a interación entre o alumnado e o docente de xeito ordenado, propoñendo cuestións reflexionando sobre os temas propostos ou plantexando dúbidas de forma constructiva.
Os estudantes terán que realizar exposicións orais na clase. |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais que compoñen o contido da materia, así como das cuestións teórico-prácticas necesarias |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Atención personalizada, orientación e resolución de posibles dúbidas que poidan xurdir.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
B6 B10 B11 C2 C6 |
Valorarase o grao de competencia adquirido na realización das prácticas.
|
30 |
Traballos tutelados |
A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas, o contido, a coherencia da estructura, a redacción, a presentación e as fontes e bibliografía empregada. Considerarase o compoñente crítico-reflexivo.
|
20 |
Proba obxectiva |
B1 B2 |
Proba dirixida a avaliar o grao de coñecemento acadado polos estudantes en relación cos contidos da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación.
Non se avaliarán os traballos presentados fora de prazo, que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados.
SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade únicamente os estudantes que no superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade.
Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas.
Estudantes con adicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia Os estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán avaliados nas dúas oportunidades como o resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tono Martínez, José. (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Madrid: Ministerio de Cultura
Lasuen, J. y Aranzadi, J. (2002). El crecimiento económico y las artes. Madrid: Fundación Autor
Zafra, Remedios. (2017). El entusiasmo: precariedad y trabajo creativo en la era digital. Barcelona: Anagrama
Bonet, Lluís, Castañer, Xavier y Font, Josep (eds.) (2007). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Barcelona: Ariel
Ballart Hernández, José y Juan I Tresserras, Jordi (2001). Gestión del patrimonio cultural. Barcelona: Ariel
Bustamente, E. (coord.). (2003). Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Barcelona: Gedisa
Bolaño, César (2013). Industria cultural, información y capitalismo. Barcelona: Gedisa
Schwanitz, Dietrich. (2016). La cultura: todo lo que hay que saber. Barcelona: Taurus
García Gracia, M. I (2007). La dimensión económica de la industria de la cultura y el ocio en España. Madrid: McGraw-Hill
Bernárdez López, Jorge (2003). La profesión de la gestión cultural: definiciones y retos. Tenerife: Portal Iberoamericano de gestión cultural
Castrol Higueras, Antonio (2017). Las industrias culturales y creativas, y su índice de potencialidad. Salamanca: Comunicación Social
Suárez, Mario. (2011). Los nombres esenciales del arte urbano y del graffiti español. Madrid: Fundación Autor
Pimentel, M. (2007). Manual del editor: Cómo funciona la moderna industria editorial. Córdoba: Berenice
Orihuela, Antonio. (2013). Pop, poesía y contracultura en España. Córdoba: Berenice |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|