Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity |
A17 |
CE17 - Adopt an orientation to the market and the users of information creating valuable services and products for organizations and entities |
B1 |
CB1 - Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and / or application of ideas, often in a research context |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B3 |
CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments |
B4 |
CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way |
B5 |
CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
B6 |
CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning |
B7 |
CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning |
B8 |
CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations |
B9 |
CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making |
B10 |
CG5 - Ability to work in an international and global context |
B11 |
CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society |
C1 |
CT1 - Express correctly, both orally and in writing, in the official languages ??of the autonomous community |
C2 |
CT2 - Use the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of their profession and for learning throughout their lives |
C3 |
CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective |
C4 |
CT4 - Understand the importance of the entrepreneurial culture and know the means available to entrepreneurs |
C6 |
CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development |
C7 |
CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society |
C8 |
CT8 - Have the ability to manage time and resources: develop plans, prioritize activities, identify criticisms, establish deadlines and comply with them |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A1
|
|
|
CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades |
A17
|
|
|
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
B1
|
|
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
B2
|
|
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
|
B3
|
|
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
|
B4
|
|
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
|
B5
|
|
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
|
B6
|
|
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
|
B7
|
|
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
|
B8
|
|
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
|
B9
|
|
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
|
B10
|
|
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
|
B11
|
|
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
|
|
C2
|
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
|
|
C3
|
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
|
|
C4
|
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
|
|
C6
|
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C7
|
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Cultura, patrimonio cultural e industria cultural.
|
Concepto de cultura, patrimonio cultural e industrial cultural. Características. |
Etapas na xestión cultural.
|
A xestión cultural.
O proceso de xestión e as súas etapas. Planificación e avaliación. |
Axentes e sector cultural.
|
Sector editorial, da informática, audiovisual, do patrimonio, das artes escénicas. |
Turismo e cultura.
|
Turismo e turismo cultural. Patrimonio cultural. |
Industrias culturais e creativas.
|
Tipos de industrias culturais: editorial, periodística, televisiva, radiofónica e cinematográfica.
Industrias creativas. Cultura de calle. |
Xestión cultural e tecnoloxías. |
Influencia das tecnoloxías nas organizacións culturais.
Xestión cultural dixital. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
B6 B10 B11 C2 C6 |
10 |
0 |
10 |
Supervised projects |
A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 |
10 |
43 |
53 |
Workbook |
B4 B9 |
7 |
10 |
17 |
Oral presentation |
C1 C3 |
3 |
6 |
9 |
Objective test |
B1 B2 |
2 |
15 |
17 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B1 B3 C4 C7 |
21 |
21 |
42 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Desenvolveranse clases prácticas para a recolección e análise de datos sobre o obxecto investigado.
|
Supervised projects |
Realizarase un traballo orientado á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento do docente. Os traballos elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas. |
Workbook |
Lectura individualizada dos textos propostos polo docente e debate colectivo na aula no que se fundamenta a discusión crítica sobre os seus contidos. |
Oral presentation |
Procurarase a interación entre o alumnado e o docente de xeito ordenado, propoñendo cuestións reflexionando sobre os temas propostos ou plantexando dúbidas de forma constructiva.
Os estudantes terán que realizar exposicións orais na clase. |
Objective test |
Proba obxectiva dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado. |
Guest lecture / keynote speech |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais que compoñen o contido da materia, así como das cuestións teórico-prácticas necesarias |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Supervised projects |
|
Description |
Atención personalizada, orientación e resolución de posibles dúbidas que poidan xurdir.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
B6 B10 B11 C2 C6 |
Valorarase o grao de competencia adquirido na realización das prácticas.
|
30 |
Supervised projects |
A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas, o contido, a coherencia da estructura, a redacción, a presentación e as fontes e bibliografía empregada. Considerarase o compoñente crítico-reflexivo.
|
20 |
Objective test |
B1 B2 |
Proba dirixida a avaliar o grao de coñecemento acadado polos estudantes en relación cos contidos da materia. |
50 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación.
Non se avaliarán os traballos presentados fora de prazo, que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados.
SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade únicamente os estudantes que no superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade.
Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas.
Estudantes con adicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia Os estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán avaliados nas dúas oportunidades como o resto do alumnado.
|
Sources of information |
Basic
|
Tono Martínez, José. (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Madrid: Ministerio de Cultura
Lasuen, J. y Aranzadi, J. (2002). El crecimiento económico y las artes. Madrid: Fundación Autor
Zafra, Remedios. (2017). El entusiasmo: precariedad y trabajo creativo en la era digital. Barcelona: Anagrama
Bonet, Lluís, Castañer, Xavier y Font, Josep (eds.) (2007). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Barcelona: Ariel
Ballart Hernández, José y Juan I Tresserras, Jordi (2001). Gestión del patrimonio cultural. Barcelona: Ariel
Bustamente, E. (coord.). (2003). Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Barcelona: Gedisa
Bolaño, César (2013). Industria cultural, información y capitalismo. Barcelona: Gedisa
Schwanitz, Dietrich. (2016). La cultura: todo lo que hay que saber. Barcelona: Taurus
García Gracia, M. I (2007). La dimensión económica de la industria de la cultura y el ocio en España. Madrid: McGraw-Hill
Bernárdez López, Jorge (2003). La profesión de la gestión cultural: definiciones y retos. Tenerife: Portal Iberoamericano de gestión cultural
Castrol Higueras, Antonio (2017). Las industrias culturales y creativas, y su índice de potencialidad. Salamanca: Comunicación Social
Suárez, Mario. (2011). Los nombres esenciales del arte urbano y del graffiti español. Madrid: Fundación Autor
Pimentel, M. (2007). Manual del editor: Cómo funciona la moderna industria editorial. Córdoba: Berenice
Orihuela, Antonio. (2013). Pop, poesía y contracultura en España. Córdoba: Berenice |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|