Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity |
A2 |
CE2 - Have the humanistic knowledge that allows you to have a solid culture to contextualise the acquired knowledge |
A5 |
CE5 - Master the relevant sources of information that allow you to effectively meet the demands of users for both research and business |
A6 |
CE6 - Search and retrieve information in various media to respond to the demand of information users |
A8 |
CE8 - Master the different methods of representation of data, information and knowledge that ensure efficient recovery |
A13 |
CE13 - Know and master the techniques and regulations for the creation and authentication, meeting, selection, organization, representation, preservation, recovery, access, dissemination and exchange, and evaluation of resources and information services |
A19 |
CE19 - Determine and apply methods, measures and techniques designed to order, protect, preserve and restore data, information and documents of different nature |
A20 |
CE20 - Master the bases to develop research activities using multidisciplinary methods and principles |
B1 |
CB1 - Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and / or application of ideas, often in a research context |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B5 |
CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
B8 |
CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations |
B11 |
CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society |
C1 |
CT1 - Express correctly, both orally and in writing, in the official languages ??of the autonomous community |
C2 |
CT2 - Use the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of their profession and for learning throughout their lives |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A1
|
|
|
CE2 - Ter o coñecemento humanístico que lle permita ter unha cultura sólida para contextualizar os coñecementos adquiridos |
A2
|
|
|
CE5 - Dominar as fontes de información relevantes que permitan satisfacer de forma efectiva as demandas dos usuarios tanto para a actividade investigadora como para a empresarial |
A5
|
|
|
CE6 - Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información |
A6
|
|
|
CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente |
A8
|
|
|
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A13
|
|
|
CE19 - Determinar e aplicar métodos, medidas e técnicas deseñadas para ordenar, protexer, conservar e restaurar datos, información e documentos de diferente natureza |
A19
|
|
|
CE20 - Dominar as bases para desenvolver actividades de investigación utilizando métodos e principios multidisciplinares |
A20
|
|
|
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
B1
|
|
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
B2
|
|
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
|
B5
|
|
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
|
B8
|
|
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
|
B11
|
|
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
|
|
C2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción á Codicoloxía: historia da disciplina, conceptos, métodos e tendencias actuais. |
|
2. Soportes da escritura |
Papiro
Pergameo
Papel
Outros soportes |
3. Formatos librarios ata a Idade Moderna |
Rolo
Códice
Outros formatos |
4. Descrición morfolóxica do formato códice |
Fascículos
Preparación da páxina
Escritura
Ornamentación
Encadernación |
5. Problemas e métodos da catalogación de manuscritos. |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 B2 B5 B8 C1 C2 |
12 |
18 |
30 |
Objective test |
A1 A2 A5 A8 A13 C1 |
3 |
18 |
21 |
Workbook |
A5 B5 |
0 |
37 |
37 |
Document analysis |
A1 B2 B5 B8 C1 C2 |
12 |
24 |
36 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A5 A6 A8 A13 A19 A20 B1 B11 |
24 |
0 |
24 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Estudo detallado de temas específicos relacionados coa descrición dos materiais que se estudan na materia. |
Objective test |
Exercicios individuais escritos de carácter teórico-práctico sobre as cuestións desenvolvidas durante o curso. |
Workbook |
Lectura por conta do estudiante de textos de carácter académico achegados polo profesor. Estes textos permitirán completar a formación das aulas e serán o material sobre o que se programarán actividades prácticas avaliables. |
Document analysis |
Exercicios de análise e descrición codicolóxica (sobre reproduccións dixitais) ou, en xeral, relacionados cos contidos que se tratan nos diversos temas do programa. Tamén poderán ser Son actividades avaliables de carácter individual. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición polo profesor de contidos relativos a cada un dos temas con apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital e de presentacións en powerpoint |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Case study |
|
Description |
O alumnado poderá consultar calquera tipo de dúbida ou problema coas actividades por medio de titorías presencias, correo electrónico ou, eventualmente, a través de Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A1 B2 B5 B8 C1 C2 |
Realización e entrega das actividades de cada tema propostas ao estudantado, que serán obxecto de debate nas clases prácticas. As actividades deberán entregarse por escrito nos prazos acordados. |
25 |
Case study |
A1 B2 B5 B8 C1 C2 |
Realización e entrega das actividades propostas ao estudantado en relación cos estudos de caso. Valorarase a intervención nas clases presenciais. |
25 |
Objective test |
A1 A2 A5 A8 A13 C1 |
Realizarase unha proba escrita individual de carácter fundamentalmente práctico en cada unha das convocatorias oficiais (xuño e xullo). |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Maniaci, M. (2002). Archeologia del manoscritto. Metodi, problemi, bibliografia recente. Roma: Viella
Gómez Rabal, A.-Hamesse, J.-Pavón Ramírez, M. (eds.) (2019). El lenguaje del arte. Evolución de la terminología específica de manuscritos y textos. Basel: Fédération Internationale des Instituts d'Études Médiévales (FIDEM)
Agatti, M. L. (2003). Il libro manoscritto: introduzione alla Codicologia. Roma: L'Erma
Ruiz, E. (2002). Introducción a la Codicología. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
Sánchez Mariana, M. (1995). Introducción al libro manuscrito. Madrid: Arco Libros
Lemaire, J. (1989). Introduction à la Codicologie. Louvain-La-Neuve
Clemens, R. (2007). Introduction to manuscript studies. Ithaca: Cornell U. P.
Petrucci, A. (1984). La descrizione del manoscritto: storia, problemi, modelli. Roma: Nuova Italia Scientifica
Ruiz, E. (1988). Manual de Codicología. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
Gillisen, L. (1977). Prolégomènes d'une codicologie. Recherches sur la construction des cahiers et la mise en page des manuscrits médiévaux. Gand
Muzerelle, D. (1997). Vocabulario de codicología. Madrid: Arco Libros |
|
Complementary
|
Suárez González, A. (1999). Cómo se elabora un libro en el siglo XII. El proceso de confección bibliográfica a través de los manuscritos calagurritanos . Kalakorikos 4, pp. 105-122.
Díaz y Díaz, M. C. (1988). El códice calixtino de la catedral de Santiago. Estudio codicológico y de contenido. Santiago de Compostela
Santos Paz, J. C. (2014). El humanista Georg Hummelberg y las anotaciones del códice Harley 4986 (en Codices manuscripti & impressi. Zeitschrift für Buchgeschichte 95/96).
Fernández, D. A.-Martí Martínez, C. (2017). Fragmentos de códices litúrgico-musicales en España: apuntes para una historiografía y una propuesta de descripción (en Hispania sacra, 139, vol. 69, pp. 49-60).
VV. AA. (2011). La fabbrica del codice. Materiali per la storia del libro nel tardo medioevo. Roma: Viella
Pächt, O. (1993). La miniatura medieval: una introducción. Madrid: Alianza
Szirmai, J. A. (1999). The Archaeology of Medieval Bookbinding. Ashgate
Santos Paz, J. C. (2019). «Tabulae capitulorum» de las obras profética de Hildegarde de Bingen (en: Diagnostica testuale. Le «tabulae capitulorum», pp. 223-260). Firenze: Edizioni del Galluzzo |
Outros recursos de información (repositorios dixitais de manuscritos medievais, bibliografía específica, catálogos de manuscritos, etc.) se indicarán nas aulas e na plataforma de teleformación. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|