Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais. |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A5 |
CE5 - Comprender e analizar os procesos globalizadores, as dinámicas de deslocalización e estratexias alternativas. |
A7 |
CE7 - Analizar a realidade global nas súas diferentes dimensións, en particular a xeográfica, a política, a social, a económica e a xurídica. |
A9 |
CE9 - Analizar e avaliar problemas ambientais e patrimoniais nas relacións internacionais. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas. |
A2 A3 A5 A7 A9 A10
|
B2 B3 B7
|
C8
|
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. |
A2 A3 A5 A7 A9 A10
|
B2 B3 B7
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos. |
1.1. Dimensións básicas
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas.
1.4. Unipolaridade vs miltipolaridade |
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. |
2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante. |
3. Os límites do Desenvolvemento. |
3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar. |
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. |
4.4. Posturas e debates. |
5. Migracións internas |
5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo |
6. Migracións externas. |
6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas. |
7. Desenvolvemento e problema ambiental. |
7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas. |
8. Saúde e Educación no mundo global. |
8.1. Problemas, dificultades, prospectivas.
8.2. Xénero, Sáude e Educación. |
9. Desigualdades de xénero |
9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero.
9.4. Xénero e desenvolvemento. |
10. A fenda dixital |
10.1. Dimensións do problema no mundo actual |
11. A desigualdade social |
11.1. Dimensións do problema
11.2. Alternativas |
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. |
12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos. Máis aló da xeopolítica e das súas limitacións.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. Guerra híbrida e guerra proxy.
12.4. Nova guerra fría e quiebra da unipolaridade
12.5. O caso de Oriente Medio.
12.6. Guerra e conlito na Europa.
12.7. Do conflito social ao conflito relixioso.
12.8. O factor étnico nos conflitos.
12.9. Nacionalismo e conflito.
12.10 Pobreza e conflito.
12.11. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos conflitos bélicos.
12.12. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio. |
13. Antropoloxía e resolución de conflitos. |
13.1. O papel da Antropoloxía na resolución de conflitos.
13.2. O antropólogo como mediador. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
B2 B3 B7 C8 |
4 |
36 |
40 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
2 |
36 |
38 |
Debate virtual |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
0 |
16 |
16 |
Estudo de casos |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
0 |
24 |
24 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 |
16 |
16 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas con vistas a realizar un traballo sobre as mesmas |
Proba obxectiva |
Exame de 2 horas |
Debate virtual |
Participación foros Moodle |
Estudo de casos |
Lecturas curtas sobre casos para debater en grupo |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos básicos na aula por parte do profesorado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Proba obxectiva |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas a través de Moodle e titorías |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
B2 B3 B7 C8 |
Traballos sobre lecturas |
25 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
Sobre contidos leccións maxistrais e lecturas |
40 |
Debate virtual |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
Foros de debate en Moodle. Participación |
10 |
Estudo de casos |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
A partir de lecturas cortas que se debatirán en el aula |
25 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación
Deberá aprobarse ambas as partes (proba obxetiva e lecturas e estudos de caso) para superar a materia.
De non superar unha parte da materia esta parte non se sumará ás restantes.
Aqueles/as
alumnos/as que teñan algunha clase de excepcionalidade para asistir
a clase legalmente concedida, que falen co/a profesor/á comezos do
curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación
correspondentes.
A
penalización por plaxio debidamente probado é suspenso
A
avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que
a primeira
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Arturo Escobar (). "Antropología y desarrollo".. RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. . Paidós.
David Harvey (). Breve historia del neoliberalismo. . Akal. Madrid.
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. Alianza Editorial, Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo.
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. . Editorial Universidad del Cauca. Colombia,
Ana de Miguel (). Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Madrid, Cátedra |
|
Bibliografía complementaria
|
Ember & Ember (). Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid
Kottak, C. (). Antropología. Una exploración de la diversidad humana. . McGraw Hill. Madrid |
Recoméndanse
dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para
determinados aspectos específicos: -
KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana.
Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996. -
EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice
Hall, 10ª edición. Madrid. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|