Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
CB06 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
CB08 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G01 Capacidade para resolver problemas complexos e para tomar decisións con responsabilidade sobre a base dos coñecementos científicos e tecnolóxicos adquiridos en materias básicas e tecnolóxicas aplicables na enxeñaría naval e oceánica, e en métodos de xestión. |
C2 |
C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue |
C3 |
ABET (a) An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C7 |
ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C12 |
ABET (j) A knowledge of contemporary issues. |
C13 |
ABET (k) An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de implementación de metodos numéricos aplicados a medios continuos. |
|
BM1 BM3 BM5 BP1
|
CM2 CM3 CM7 CM12 CM13
|
Capacidade para desenvolver estudos e casos fundamentais de hidrodinámica e análise estructural modelados mediante PDEs elípticas |
|
BM1 BM3 BM5 BP1
|
CM2 CM3 CM7 CM12 CM13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
1.- Método de Diferencias Finitas, Elementos Finitos e Volumes Finitos.
2.-Ecuacións Elípticas. Aplicacións Hidrodinámicas e Estructurais.
3.- Solución de Sistemas de Ecuacións Lineais.
4.- Introducción a Esquemas de Interpolación Convectiva.
5.- Programación de Casos |
Recordatorio de leis de conservación: |
1.- Ecuacións de conservación (masa e cantidade de movemento).
2.- Convección e difusion combinadas.
3.- Ecuacións constitutivas. |
Problemas difusivos |
1.-Volúmen finito en difusión pura.
2.- Extensión 1D, 2D e 3D.
3.- Programación de Casos
|
Problemas convectivos |
1.-Volúmen finito en convección pura.
2.- Extensión 1D, 2D e 3D.
3.- Consistencia e estabilidade
4.- Programación de Casos |
Sistemas de ecuacións lineais: |
1.- Sistemas altamente dispersos.
2.- Métodos punto a punto, liña a liña e plano a plano.
3.- Erros de alta e baixa frecuencia. Métodos multimalla.
4.- O método do gradiente conxugado.
5.- Programación de casos |
Introducción á análisise de sólidos elásticos polo MEF |
1.-Proceso xeral de análise
2.-Perspectiva do usuario Vs Perspectiva do desarrollador |
Ecuacións de equilibrio de sólidos elásticos |
1.-Metodoloxías de obtención da ecuación de equilibrio. Formas forte y débil do equilibrio.
2.-Forma débil do equilibrio. Introducción ó cálculo variacional e ós residuos ponderados. Método de Hamilton e método de Galerkin.
|
Procedemiento xeral do MEF |
1.-Aproximacion básica empleada no MEF. Funcións de forma.
2.- Características básicas das funcións de forma. Coordenadas xeométricas e coordenadas naturais. Elementos isoparamétricos.
3.- Ecuación do equilibrio do solido discreto. Forma débil.
4.- Matrices fundamentais. Ensamblado da matriz de rixidez do sólido discreto.
5.-Integración numérica de Gauss Legendre. Integración completa e integración reducida.
6.-Introducción ós métodos de resolución de ecuaciones lineais |
Erro e converxencia no MEF |
1.-Tipos de erros
2.-Condicións para a converxencia
3.-Norma enerxética do erro
4.-Introducción ó mallado adaptativo
|
Tipoloxías de elementos |
1.-Casos particulares en 1D
2.-Casos particulares en 2D
3.-Casos particulares en 3D
|
Programación de caso |
Desenvolvemento de código de cálculo discreto para casos 1D, 2D ou 3D |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
35 |
0 |
35 |
Solución de problemas |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
0 |
33 |
33 |
Estudo de casos |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
0 |
32.5 |
32.5 |
Proba obxectiva |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais a a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se teñen trabajado, que pode ter máis dunha posible solución. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do professor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaje do ¿cómo facelas cousas? Constituúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de ensino basease nos elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguemento desta aprendizaxe polo profesor tutor. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfrentase á descrición dunha situación específica que plantexa un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle descrebe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a una decisión razonada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
|
Proba obxectiva |
É o exame da materia. Poderá ser escrito, oral ou unha combinación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Consiste en soporte para o desenvolvemento das tarefas propias asignadas para desenvolver de xeito autónomo por parte do alumno.
Non se puntúa a asistencia ás clases presenciais, polo tanto, non haberá diferencia algunha entre os alumnos a tempo parcial e os alumnos a tempo total. Todos terán os mesmos requisitos para aprobar a materia. Os alumnos con dispensa académica estarán sometidos ós mesmos condicionantes que os alumnos a tempo total. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
Entregaranse, baixo demanda do profesosr, os problemas/traballos requeridos que se propoñan ao longo do curso. A realización e entrega dos problemas/traballos será obrigatoria e será calificable de cara á nota final. |
60 |
Proba obxectiva |
B1 B3 B5 B6 C2 C3 C7 C12 C13 |
É o exame da materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é necesario obter unha nota superior a catro sobre 10 no exame. Ademais é obrigatorio presentar os traballos demandados polo profesor en forma e prazo. En caso de que
TODOS E CADA UN dos traballos non sexan presentados na forma e prazo requeridos o alumno perderá a posibilidade de superar a materia.
Non se puntúa a asistencia ás clases presenciais, polo tanto, non haberá diferencia algunha entre os alumnos a tempo parcial e os alumnos a tempo total. Todos eles terán os mesmos requisitos para aprobar a materia. O mesmo é aplicable ós alumnos con "dispensa académica".
A convocatoria adiantada calificarase cun exame e para superar a materia deberase obter una calificación superior a 5 sobre dez.
A calificación na convocatoria de Xullo obterase do mesmo xeito que na ordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hildebrand F.B. (1976). Advanced calculus for applications. Prentice hall
Pablo Fariñas (2013). Apuntes de clase.
Versteeg H.K. & Malalasekera W. (1995). Computational fluid dynamics, the finite volume method.. Longmann
K.J. Bathe (). Finite Element Procedures. MIT Press
G.R. Liu, S.S Quek (). The Finite Element Method, a practical approach. ELSEVIER Butterworth-Heinemann
O.C Zienkiewicz et al (). The Finite Element Method, its basis and fundamentals. ELSEVIER Butterworth-Heinemann
Maliska C.R. (1995). Transferencia de calor e mecánica de fluidos computacional.. LTC editora |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Hidrodinámica Computacional/730496202 | Análise Numérica de Estruturas/730496203 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
2.- Solicitaránse en formato virtual e/ou soporte informático.
3.- Realizaránse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
En caso de ser necesario realizalos en papel:
1.- Non se empregarán plásticos.
2.- Realizaranse impresións a doble cara.
3.- Emprearase papel reciclado.
4.- Evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e da prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|