Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B12 |
G07 Capacidade de integración de sistemas marítimos complexos e de tradución en solucións viables. |
C2 |
C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue |
C7 |
ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Que o alumno coñeza no seu conxunto os sistemas de propulsión de buques actuais, así como os conceptos básicos para o proxecto dos mesmos, as normas e os procedementos para a súa instalación e o seu mantemento e que saiba dirixir, planificar e controlar os proxectos e os procesos de construción e instalación dos equipos propulsores |
|
BP7
|
CM2 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques e temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son:
Sistemas de propulsión convencionales. Características, selección e dimensionado. Propulsión eléctrica de buques. Características, selección e dimensionado. Sistemas combinados de propulsión. Características, selección e dimensionado. Disposición da maquinaria como parte integrada en el proyecto de un buque. Desarrollo del proyecto técnico, elaboración de planos de disposición del sistema de propulsión e estrategia constructiva de cámara de máquinas. |
. |
Introdución aos sistemas de propulsión mariños |
Introdución |
Motores alternativos Diesel |
Introdución
Características de funcionamento
Selección dun motor Diesel para propulsión
Sistemas auxiliares
Disposición en cámara de máquinas |
Turbinas de gas |
Introdución
Características de funcionamento
Turbinas de gas navais
Sistemas auxiliares
Disposición en cámara de máquinas |
Turbinas a vapor |
Introdución
Características de funcionamento
Sistemas asociados
Plantas de vapor convencionais
Plantas de vapor nucleares
Disposición en cámara de máquinas |
Propulsión eléctrica |
Introdución
Características de funcionamento
Definición de planta xeradora
Selección do motor
Sistemas propulsores asociados |
Sistemas combinados de propulsión |
Introdución
Disposicións habituais
Selección da planta propulsora e sistemas asociados |
Disposición da maquinaria como parte integrada do proxecto dun buque |
Introdución
Restricións de deseño
Normativa e lexislación aplicable
Estratexia construtiva |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B12 C2 C7 |
5 |
25 |
30 |
Proba obxectiva |
B12 C2 C7 |
4 |
0 |
4 |
Solución de problemas |
B12 C2 C7 |
10 |
31 |
41 |
Sesión maxistral |
B12 C2 C7 |
23 |
50 |
73 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Realización do proxecto da cámara de máquinas dun buque, a definir ao comezo do curso, no que se aplicarán parte dos coñecementos adquiridos na materia.
A principio de curso, e en función do número de alumnos, definirase se devandito traballo poderá ser realizado en grupo ou individualmente. |
Proba obxectiva |
Realización do exame teórico/práctico dos contidos da materia. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas prácticos de cada un dos temas nos que se divide a asignatura, tanto polo profesor como polos propios alumnos, en sesións presenciais. |
Sesión maxistral |
Sesións presenciais nas que o profesor describirá e explicará os distintos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Respecto aos dous traballos tutelados, suscítase o desenvolvemento de titorías individualizadas nas que se guiará ao alumno na correcta realización dos mesmos, aportando posible bibliografía e fontes de información e consello nas distintas fases do seu desenvolvemento,
Este apartado é tamén de aplicación a aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase.
No que respecta á presentación oral, incluirase tanto orientación para a elaboración da mesma como nas técnicas básicas para a súa exposición.
Esta asignatura acepta a dispensa académica de aquelos alumnos matriculados a tempo parcial.
Os alumnos con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoyo do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados exclusivamente por a nota obtida no examen tanto na primeira como na segunda oportunidade |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B12 C2 C7 |
A asistencia a máis do 75 % de devanditas sesións corresponderase cun máximo do 5 % da nota final do alumno. |
5 |
Proba obxectiva |
B12 C2 C7 |
Realización do exame teórico/práctico dos contidos da materia, podendo incluírse tanto cuestións teóricas como prácticas, desenvolvidas ao longo do curso.
A puntuación desta proba suporá un máximo do 60 % da nota final do alumno. Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a materia. |
70 |
Traballos tutelados |
B12 C2 C7 |
Traballo tutelado de desenvolvemento do proxecto de cámara de máquinas dun buque.
A puntuación asignada a este punto corresponderase cun máximo do 25 % da nota final do alumno. A súa realización é obligatoria e necesaria para poder superar a asignatura.
Cualificarase cun máximo de 10 puntos, sendo necesario obter máis de 4 para superar a asignatura. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Os requisitos que aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase
terán que cumprir, tanto en primeira como en segunda oportunidade, serán
os mesmos requisitos que aqueles sen esta dispensa, coas seguintes
excepcións:
- Non será necesaria a realización da presentación oral do traballo
tutelado dun tema específico da asignatura. Polo tanto, neste caso, a puntuación asignada a este apartado (traballo tutelado dun tema específico) será dun 10 % do total da
cualificación.
- A puntuación asignada á asistencia aos apartados de "Solución de
problemas" e "Sesións maxistrais", asignarase á "Proba obxectiva". Así,
nestes casos, a cualificación da proba obxectiva será dun 70 %.
Esta asignatura acepta a dispensa académica de aquelos alumnos matriculados a tempo parcial.
Os alumnos con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoyo do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados exclusivamente por a nota obtida no examen tanto na primeira como na segunda oportunidade
Para todos los alumnos, los requisitos de la segunda oportunidad son iguales a los de la primera oportunidad Los alumnos de la convocatoria extraordinaria de diciembre serán evaluados exclusivamente por la nota obtenida en el examen. “La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la cualificación de suspenso '0’ en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Casanova Rivas, E. (2001). Máquinas para la Propulsión de Buques. Universidade da Coruña
Watson, D.G.M. (2002). Practical Ship Design. Elsevier
Lamb, T. (2003). Ship Design and Construction. Society of Naval Architects and Marine Engineers (SNAME) |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Máquinas e motores térmicos marinos (en extinción)/730496017 |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño e optimización de plantas de enerxía e propulsión (en extinción)/730496005 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" precisase incluir nas nosas guías docentes o seguinte: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|