Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A20 |
EI4 - Coñecemento e capacidades para o proxectar e deseñar instalacións eléctricas e de fluídos, iluminación, climatización e ventilación, aforro e eficiencia enerxética, acústica, comunicacións, domótica e edificios intelixentes e instalacións de seguridade. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B7 |
G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B15 |
G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
B17 |
G12 - Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria no exercicio da profesión de Enxeñeiro Industrial. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C5 |
ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C7 |
ABET (g) - An ability to communicate effectively. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a normativa actualmente vixente sobre instalacións eléctricas. |
AP20
|
BP2
|
CP3 CP5
|
Coñecer e aplicar os principios básicos para preservar a seguridade das persoas e os bens en instalacións eléctricas de baixa tensión (BT). |
AP20
|
BP2 BP6 BP13 BP16 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11
|
Coñecer e aplicar os principios básicos para asegurar o normal funcionamento das instalacións eléctricas de BT e previr as perturbacións noutras instalacións e servizos. |
AP20
|
BP2 BP6 BP13 BP16 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11
|
Coñecer e aplicar os principios básicos para contribuír á fiabilidade técnica e á eficiencia económica das instalacións eléctricas de BT. |
AP20
|
BP2 BP6 BP13 BP16 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11
|
Saber argumentar se un proxecto dunha instalación eléctrica en BT cumpre ou non co Regulamento Electrótécnico de Baixa Tensión (REBT). |
AP20
|
BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP13 BP15 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP7 CP11
|
Saber desenvolver e defender o proxecto dunha infraestrutura para a recarga de vehículos eléctricos (IRVE). |
AP20
|
BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP13 BP15 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP7 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Regulamentos electrotécnicos. |
Liñas eléctricas de alta tensión (AT).
Instalacións eléctricas de alta tensión (AT).
Instalacións de baixa tensión (BT). |
Regulamento Electrotécnico de baixa tensión (REBT). |
Articulado e aspectos xerais.
Inspeccións, documentación e posta en servizo das instalacións.
Redes de distribución.
Iluminación exterior.
Instalacións de enlace.
Instalacións interiores ou receptoras.
Protección nas instalacións eléctricas.
Instalacións en vivendas, oficinas e locais.
Instalacións especiais.
Instalación de receptores. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
14 |
21 |
35 |
Solución de problemas |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
5 |
10 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
2 |
2 |
4 |
Traballos tutelados |
A20 B2 B4 B5 B13 B15 B17 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C11 |
0 |
15 |
15 |
Proba obxectiva |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas motivadoras dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Correspóndese coa clase de teoría, en grupo grande (GG). |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos e procedementos que se estudaron e traballaron.
Correspóndese coa clase de problemas, en grupo mediano (GM). |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes apliquen os coñecementos adquiridos, a través da realización de actividades de carácter práctico.
Correspóndese coas prácticas de taller, en grupo pequeno (GP). |
Traballos tutelados |
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor.
Con esta metodoloxía preténdese que o alumno poida desenvolver un proxecto dunha instalación eléctrica en BT de acordo ao REBT. |
Proba obxectiva |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías de revisión de exame. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
As prácticas son obrigatorias, e é necesario realizalas para poder superar a materia.
As prácticas representan un 10% da nota final da materia. |
10 |
Traballos tutelados |
A20 B2 B4 B5 B13 B15 B17 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C11 |
Poderanse realizar a cabo varios traballos tutelados ao longo do curso, sendo a súa entrega obrigatoria e que tratasen sobre problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia.
Os traballos tutelados, son o 60% da nota final da materia. |
60 |
Proba obxectiva |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 |
Nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizásese esta proba final.
A proba pode alternar preguntas tipo problema ou cuestións teóricas, e representa o 30% da nota final da materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Na presentación da materia (primeiro día de clase) poderán indicarse actividades complementarias e voluntarias, cuxa valoración se sumará á cualificación da materia. En todo caso, a nota da materia non poderá superar os 10 puntos. Segunda oportunidade: a avaliación nesta ocasión será a mesma que a primeira oportunidade, mantendo os pesos das actividades. Establecerase un prazo adicional para a entrega de traballos tutelados, que non fosen entregados durante o curso. Convocatoria avanzada: nesta convocatoria o 100% da cualificación corresponderá á obtida na Proba Obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lagunas Marqués, A. (2017). Instalaciones eléctricas comerciales e industriales. Resolución de casos prácticos. (7ª ed.). Madrid: Paraninfo
Colmenar Santos, A. y Hernández Martín, J.L. (2012). Instalaciones eléctricas en baja tensión. Diseño, cálculo dirección, seguridad y montaje. (2ª ed.). Madrid: RA-MA.
PLCMadrid (2019). Reglamento electrotécnico para baja tensión y sus instruciones técnicas complementarias. (6ª ed.). Madrid: PLCMadrid
Lagunas Marqués, A. (2004). Reglamento electrotécnico para baja tensión. Teoría y cuestiones resueltas. (2ª ed.). Madrid: Thomson-Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Requírense coñecementos previos de análises de circuítos en corrente contínua, alterna e trifásica.
Noutra orde de cousas, para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
|
|