Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE03 - Conceptualizar a idea dun videoxogo |
A5 |
CE05 - Crear e aplicar estruturas e elementos narrativos para contar unha historia dentro dun videoxogo |
A6 |
CE06 - Deseñar e crear unha experiencia interactiva lúdica para un videoxogo |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo |
B7 |
CG2 - Capacidade de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnolóxico e no campo da creación de contidos dixitais interactivos |
B11 |
CG6 - Capacidade crítica e autocrítica necesaria en todo proceso creativo no que se busca un compromiso coa calidade do traballo, os resultados e as solucións propostas |
B12 |
CG7 - Traballo en equipo. Capacidade de abordar proxectos en colaboración con outros estudantes, asumindo roles e cumprindo compromisos de fronte ao grupo |
B13 |
CG8 - Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica, integrando as diferentes partes do programa, relacionándoas e agrupándoas no desenvolvemento de produtos complexos |
B14 |
CG9 - Capacidade de deseño e xestión de proxectos, resolvendo os aspectos narrativos, técnicos e de xestión do proxecto de videoxogo |
C1 |
CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita |
C2 |
CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C3 |
CT3 - Habilidade para a xestión da información |
C4 |
CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas |
C5 |
CT5 - Asunción da importancia da aprendizaxe ao longo da vida e capacidade de autoaprendizaje mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos |
C6 |
CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse |
C7 |
CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado coñécerá os elementos e conceptos básicos da narrativa aplicados ao deseño narrativo para videoxogos.
|
AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP14
|
CP3 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Adquirirán os coñecementos necesarios para poder realizar o deseño narrativo dun videoxogo e artellar todos os elementos que del forman parte: trama, personaxes, diálogos, recursos, xogabilidade... |
AP3 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP11 BP12 BP13 BP14
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
-Estruturas narrativas clásicas
-Xéneros
-Conceptos básicos da linguaxe audiovisual
-Narrativa lineal vs narrativa non lineal
-Crossmedia e transmedia |
2. Narración e personaxes |
-Historia, trama e tema.
-Conflito e tensión. O dilema.
-Arquetipos e personaxes
-Diálogos
-Recursos narrativos |
3. Deseño narrativo para videoxogos |
-Tipoloxía de xogadores
-Estruturas narrativas nos videoxogos.
-Deseño da narración interactiva.
-Outras formas de contar a historia: Cutscenes e narrativa ambiental. |
4. Narrativa e experiencia de xogo |
-Game story vs player story
-Player Agency
-Soportes e experiencia de usuario |
5. O traballo de deseño narrativo en videoxogos |
-Equipo e roles
-Documentos de deseño narrativo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A3 A5 A6 B7 B12 B13 C2 |
9 |
10 |
19 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A6 B1 B2 B4 B6 B11 B13 B14 C1 C2 C4 C8 |
9 |
44 |
53 |
Sesión maxistral |
A3 A5 B1 B2 B3 B5 B6 B11 C3 C4 C5 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
O alumnado desenvolverá tarefas prácticas na aula relacionadas cos conceptos explicados e coñecementos adquiridos na sesión maxistral, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
O alumnado desenvolverá un traballo que será tutelado polo docente no que deberán aplicar os conceptos e fundamentos explicados en clase. |
Sesión maxistral |
Exposición do programa teórico da materia e temas relacionados, para facilitar a aprendizaxe e o desenvolvemento dos traballos prácticos a realizar polo alumnado. A asistencia regular será valorada na calificación da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
No Obradoiro e no Traballo Tutelado ofrecerase ao estudantado apoio, seguemento e asesoramento individual, tanto na propia aula como nas titorías. Empregaranse tamén as comunicacións a través de Moodle e correo electrónico para a supervisión de traballos e resolución de dúbidas relacionadas coa materia.
No caso de estudantes con Dispensa académica, dado a orientación e peso da parte práctica da materia, acordaranse co alumnado fórmulas personalizadas de titorización que permitan ao alumno o seguemento, aprobeitamento e superación con éxito da asignatura, sempre respectando a organización e calendario da mesma.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A3 A5 A6 B7 B12 B13 C2 |
Entrega de todas as prácticas realizadas na aula de clase relacionadas coas sesións maxistrais. |
30 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A6 B1 B2 B4 B6 B11 B13 B14 C1 C2 C4 C8 |
Entrega dun traballo final consistente no deseño narrativo dun videoxogo. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é imprescindible ter aprobado o traballo tutelado
(mínimo 3,5 puntos) e ter entregadas un mínimo do 50% das prácticas
realizadas no obradoiro.
Para a avaliación da materia é preciso ter
participado nas actividades evaluables: prácticas (obradoiro) e traballo tutelado. No caso de non desenvolver algunha destas
actividades, a calificación será a de "Non presentado".
A asistencia e participación nas clases será valorada positivamente.
Os
estudantes con dispensa académica deberán presentar as prácticas
relacionadas co obradoiro e o traballo final en tempo en forma (os
prazos deberán ser consensuados coa docente a principio de curso).
Convocatoria de decembro e segunda oportunidade: No caso de que o/a alumno/a non teña entregado os elementos requeridos para superar con éxito a evaluación ordinaria, deberá entregalos en calquera das demáis convocatorias. Se entregou os materiais requeridos pero estes teñen sido obxecto de correcións ou suxerencias de mellora (que impediron superar a materia na convocatoria ordinaria), na seguinte convocatoria á que concorra deberá presentar ditos materiais coas melloras ou cambios que se lle comunicaron e/ou as ampliacións de contido requeridas pola docente da materia. A realización fraudulenta das probas ou actividades de evaluación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquer cualificación obtida en toda as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Solarski, Chris (2017). Interactive stories and video game art : a storytelling framework for game design. Boca Raton : Taylor & Francis
Rogers, Scott (2014). Level up! : the guide to great video game design. Chichester : John Wiley & Sons
Block, Bruce A. (2008). Narrativa visual : creación de estructuras visuales para cine, video y medios digitales. Barcelona : Omega
Schell, Jesse (2015). The art of game design : a book of lenses. Boca Raton : CRC Press
Skolnick, Evan (2014). Video game storytelling : what every developer needs to know about narrative techniques. Berkeley : Watson-Guptill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño de Personaxes/730529010 | Taller de Deseño de Videoxogos I/730529005 | Deseño de Xogabilidade/730529011 | Deseño de Niveis/730529013 | Taller de Deseño de Videoxogos II/730529015 | Deseño de Contornas/730529012 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e
cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación
saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green
Campus Ferrol". A entrega dos traballos documentais que se realicen
nesta materia:
· Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
· Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
· En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
- Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Incorpórase
perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos,
propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade.
- Deberanse detectar situacións de discriminación e se proporán accións e medidas para correxilas.
|
|