Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A29 |
CE29 - Crear e dirixir proxectos e empresas de videoxogos |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B12 |
CG7 - Traballo en equipo. Capacidade de abordar proxectos en colaboración con outros estudantes, asumindo roles e cumprindo compromisos de fronte ao grupo |
C1 |
CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita |
C2 |
CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C3 |
CT3 - Habilidade para a xestión da información |
C4 |
CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas |
C6 |
CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse |
C9 |
CT9 - Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresa |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Establecer as fases e procedementos para a creación e desenvolvemento dunha empresa no ámbito dos videoxogos. |
AJ29
|
BJ2 BJ5 BJ6
|
CJ2 CJ3 CJ4
|
Adquirir os coñecementos, tanto teóricos como prácticos, sobre a planificación, organización, dirección e xestión de recursos humanos. |
AJ29
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ6 BJ9
|
CJ2 CJ3 CJ4 CJ6 CJ9
|
Desenrolar e fortalecer unha perspectiva de dirección xeral e emprendemento. |
AJ29
|
BJ2 BJ3 BJ5 BJ9
|
CJ6 CJ9
|
Comprender e aplicar á creación dunha empresa os conceptos fundamentais da dirección estratéxica. |
AJ29
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ6 BJ9
|
CJ2 CJ3 CJ4 CJ6 CJ9
|
Desenvolver unha conciencia dos efectos dinámicos das accións estratéxicas da empresa e dos seus rivais na estratexia competitiva e na estratexia corporativa da empresa. |
AJ29
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ6 BJ9
|
CJ2 CJ3 CJ4 CJ6 CJ9
|
Traballar en equipo, dialogar e tomar acordos. |
AJ29
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ12
|
CJ1 CJ9
|
Desenvolver hábitos de pensamento analítico ordenado e capacidade de síntese, e desenvolvemento de habilidades na presentación de conclusións de forma eficaz e convincente tanto en forma escrita como oral acerca dos problemas estratéxicos dunha empresa. |
AJ29
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ6
|
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
AJ29
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ6 BJ9
|
CJ2 CJ3 CJ4 CJ6 CJ9
|
Deseñar organigramas e realizar análises das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión. |
AJ29
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ6
|
Demostrar o manexo dos recursos financeiros e técnicos dunha empresa e levar a cabo un adecuado control dos resultados en base aos obxectivos fixados. |
AJ29
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ5 BJ6
|
CJ2 CJ3 CJ4 CJ6 CJ9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria, que son: |
Planeamento e viabilidade.
Organización e persoas.
Habilidades de dirección de equipos.
Recursos financeiros e técnicos.
Control de resultados. |
Tema 1. Iniciativas de negocio e emprendemento. |
1.1. Os proxectos de negocio nas fases iniciais de desenvolvemento.
1.2. A financiación do proxecto emprendedor. |
Tema 2. Viabilidade da idea de negocio. |
2.1. Procura de oportunidades.
2.2. Sustentabilidade da vantaxe competitiva.
2.3. Organización dos recursos humanos.
2.4. Integración do proxecto de empresa. |
Tema 3. Xestión de proxectos. |
3.1. Planificación.
3.2. Desenvolvemento.
3.3. Execución.
3.4. Finalización. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Multiple-choice questions |
B1 B2 B3 C2 C3 C4 |
2 |
21 |
23 |
Guest lecture / keynote speech |
A29 B1 B3 B5 B9 C3 |
10 |
0 |
10 |
Supervised projects |
A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C9 |
7 |
33 |
40 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Multiple-choice questions |
Proba obxectiva tipo test, con varias opcións de resposta que se contestará polo alumnado de xeito individual. |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación por parte do profesorado dos contidos do programa teórico da materia, mediante exposición oral guiada co uso de presentacións e medios audiovisuais. A explicación se complementará coa introdución de preguntas dirixidas ao alumnado co obxectivo de facilitar a aprendizaxe. |
Supervised projects |
Resolución de caso ou traballo práctico por parte do grupo, co obxectivo de promover a aprendizaxe autónoma do alumnado baixo a tutela do profesorado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A) Alumnado a tempo completo:
A atención personalizada para o seguemento dos traballos prácticos realizados en grupo comprenderá unha serie de actividades presenciais de traballo co profesorado. Ao longo do curso se irá indicando o tipo de actividade e o momento da súa realización.
b) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial:
A atención personalizada para o alumnado a tempo parcial farase do mesmo modo que para o alumnado a tempo completo, sendo obrigatorio para este tipo de alumnado formar parte dun grupo de traballo.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
B1 B2 B3 C2 C3 C4 |
Test de resposta múltiple individual. |
30 |
Supervised projects |
A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C9 |
Desenvolvemento e defensa do caso ou traballo práctico en equipo. Valorarase:
- A capacidade de aplicar correctamente os coñecementos sobre creación e dirección de proxectos empresariais.
- A capacidade de reunir e interpretar datos relevantes.
- A capacidade de utilización de ferramentas metodolóxicas.
- A capacidade de expoñer a información de forma clara e ordenada.
- A capacidade de coordinar e aunar as distintas partes do traballo, demostrando o traballo en equipo. |
70 |
|
Assessment comments |
A. NORMATIVA DE AVALIACIÓN: Condicións de avaliación: está prohibido acceder á
aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou almacenamento de información. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0’ na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en
todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria. Identificación do/da estudante: o/a estudante terá que
acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. B. TIPOS DE CUALIFICACIÓN: Cualificación de non presentado: corresponde ao alumnado,
cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación
alcanzada. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia: os/as estudantes con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial, aínda que estean exentos de
asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que os alumnos a tempo
completo. C. OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de
avaliación indicados. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación son os
mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Convocatoria adiantada: na convocatoria adiantada séguense
os mesmos criterios que para a primeira e segunda oportunidade. D. OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: a) Exame (proba de resposta múltiple): 30% da cualificación. b) Traballos tutelados: 70% da cualificación. A nota agregada (a+ b) deberá ser igual ou superior a 5
puntos sobre 10 para poder superar a materia. Os criterios de avaliación son os
mesmos para a primeira e a segunda oportunidade de cada convocatoria, así como
para a convocatoria adiantada. No caso de non superar a materia na primeira
oportunidade, pódese gardar a puntuación do traballo tutelado (parte b) para a segunda oportunidade e para a
convocatoria adiantada, ou se pode facer un novo traballo de maneira
individual, que deberá presentarse tres días antes da data sinalada para o
exame oficial.
|
Sources of information |
Basic
|
Longenecker, J.G.; Petty, J. W.; Palich, L. E. y Hoy, F. (2012). Administración de pequeñas empresas. Lanzamiento y crecimiento de iniciativas de emprendimiento. Cengage Learning
Gil Estallo, M. A. y Giner de la Fuente, F. (2013). Cómo crear y hacer funcionar una empresa. ESIC
Ruano, L. A. y Velasco, R. (2018). Emprendimiento en el entorno digital. El lanzamiento de una startup. Alfaomega
Hoyos Iruarrizaga, J. y Blanco Mendialdua, A. (2014). Financiación del proceso emprendedor. Pirámide
Osterwalder, A. y Pigneur, Y. (2011). Generación de modelos de negocio. Un manual para visionarios, revolucionarios y retadores. Deusto
Harvard Business Review Press (2017). Guías HBR: Gestión de Proyectos. Editorial Reverté
Jones, Gareth R. (2013). Teoría organizacional: diseño y cambio en las organizaciones. Pearson Educación |
|
Complementary
|
Llorente Olier, J. I. (2013). Análisis de la viabilidad empresarial. Centro de Estudios Financieros (CEF)
Valbuena, E. y Pardinas, C. (2013). Aspectos legales del emprendimiento y la gestión empresarial. ESIC
Grant, R. M. (2004). Dirección estratégica. Conceptos, técnicas y aplicaciones. Thomson Civitas
Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Ariel
Maqueda, J.; Olamendi, G. y Parra, F. (2003). Tu propia empresa: un reto personal. Manual útil para emprendedores. ESIC |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Video Game Operative Marketing/730529022 | Brand Design and Development/730529002 | Strategic Marketing of Video Games/730529001 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recomendacións: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/estudantes/Normativa_ADI.pdf_2063069294.pdf 8. Promoverase a compatibilidade da actividade académica e
deportiva do alumno que teña o recoñecemento da condición de deportista de alto
nivel (DANUDC) ou de deportista de nivel cualificado ou similar facilitándolles
procesos como cambios de grupos docentes, horarios ou exames, para os efectos
de permitir conciliar a súa aprendizaxe coas súas responsabilidades e
actividades deportivas. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2021/006963/document?logicalId=60063477-81aa-4320-84cd-114f4aeae4a7&documentCsv=K5VNMF199EV2JUQLKAR00E8M
9. Todo o material elaborado polo profesorado da materia
está suxeito ao dereito da propiedade intelectual. Non se poderá utilizar,
baixo ningún concepto, sen a autorización expresa dos seus autores. |
|