Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
CE5 - Analizar o consumo de enerxía e os seus custos asociados |
A7 |
CE7 - Ter coñecemento dos fundamentos, potencialidades, tecnoloxía, aplicacións e normativas das fontes de enerxía renovables |
A8 |
CE8 - Analizar e incluír as enerxías renovables en diferentes instalacións |
A9 |
CE9 - Tomar decisións nun entorno tecnolóxico onde se utilizan materiais en aplicacións de eficiencia |
A11 |
CE11 - Deseñar e analizar sistemas de coxeración |
A12 |
CE12 - Deseñar e analizar sistemas de biomasa |
A13 |
CE13 - Analizar, aplicar e optimizar sistemas de uso enerxético |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo |
B11 |
CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster |
B14 |
CG9 - Aplicar os coñecementos das ciencias e tecnoloxías avanzadas á práctica profesional ou investigadora de eficiencia |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os problemas ambientais relacionados coa xeración de enerxía eléctrica |
AM5 AM7 AM9
|
BM5 BM11
|
CM3 CM8
|
Analizar e saber deseñar sistemas baseados en bomba de calor |
AM7 AM9 AM13
|
BM2 BM11
|
CM3 CM6
|
Analizar e saber deseñar sistemas de coxeración |
AM8 AM9 AM11
|
BM5 BM14
|
CM5 CM6
|
Analizar e saber deseñar sistemas de xeración de biomasa |
AM5 AM8 AM12
|
BM2 BM14
|
CM5 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Contidos descritos no informe de verificación |
Problemas ambientais na xeración Sistemas baseados en bomba de calor. Utilización da calor residual. Coxeración de biomasa. |
Tema 1: Problemática medioambiental |
1.1. Problemas medioambientais
1.2. Solucións ós problemas medioambientais. Enerxías renovables |
Tema 2: Sistemas baseados en bomba de calor |
2.1. Principio de funcionamento dunha bomba de calor
2.2. Instalacións baseadas en bomba de calor
2.3. Dimensionamento das instalacións |
Tema 3: Aproveitamento da calor residual. Coxeración |
3.1. Aspectos xerais da coxeración
3.2. Tecnoloxía aplicada á coxeración e trixeración
3.3. Plantas de coxeración e trixeración |
Tema 4: Biomasa |
4.1. Fontes enerxéticas
4.2. Residuos sólidos urbanos
4.3. Proceso de utilización da biomasa
4.4. Aplicacións domésticas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A11 A12 A13 B14 C8 |
1 |
25 |
26 |
Proba mixta |
A8 A9 B5 C5 |
2 |
12 |
14 |
Sesión maxistral |
A11 A12 A13 B2 C3 |
14 |
25 |
39 |
Solución de problemas |
A5 A7 B11 C6 |
20 |
25 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Realización dun traballo individual dun tema concreto da asignatura e posta en común en grupo para compartir coñecemento. Posteriormente os traballos uniranse nun común e presentarase en clase por grupos. |
Proba mixta |
Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A5 A7 B11 C6 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
5 |
Obradoiro |
A11 A12 A13 B14 C8 |
Realización dun traballo individual e en grupo, así como a súa exposición en clase |
35 |
Proba mixta |
A8 A9 B5 C5 |
Exame tipo proba obxectiva |
60 |
|
Observacións avaliación |
No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluir aspectos tales coma a asistencia a clase, traballo persoal, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado. A "Proba mixta" dividirase nun test e unhas preguntas. É necesario superar o 15% da puntuación no test da "Proba mixta" para aprobar, así coma ter aprobados os trabajos recollidos dentro da metodoloxía de "Obradoiro". Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)", serán evaluados da mesma forma, permitindo unha semana máis de marxe nas entregas de tarefas. Para a segunda oportunidade non haberá un segundo plazo de entrega de traballos, e a evaluación farase de maneira similar á da primeira oportunidade. Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada de decembro serán iguais ós da segunda oportunidade do curso anterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Garrido, Santiago (2012). Centrales termoeléctricas de biomasa. Fuenlabrada: Renovetec
Sala Lizarraga, José María (1994). Cogeneración: aspectos termodinámicos, tecnológicos y económicos. Bilbao: Universidad del País Vasco, Servicio Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
Villares Martín, Mario (2003). Cogeneración. Madrid: Fundación Confemetal
Boyce, Meherwan P. (2010). Handbook for cogeneration and combined cycle power plants. New York: ASME |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
|