Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B7 |
CG2 - Desenvolver habilidades de análise e síntese; fomentar a discusión crítica, defender argumentos e sacar conclusións |
B10 |
CG5 - potenciar a creatividade |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempo e recursos: elaborar plans, priorizar actividades, identificar críticas, fixar prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter unha visión xeral da investigación no ámbito universitario, afondando nas principais liñas do ámbito da enxeñaría |
|
BM1
|
CM1 CM4 CM8
|
Coñecer a labor de xestión necesaria na investigación, sobre todo no relativo as solicitudes de proxectos de investigación en distintos ámbitos |
|
BM7
|
CM4 CM7 CM9
|
Coñecer os principais foros de debate científico e o seu funcionamento habitual en relación co envío de traballos, revisión, etc. |
|
BM1
|
|
Realizar buscas de referencias científico-técnicas de calidade en diversas fontes |
|
BM7
|
|
Redactar artigos de carácter científico-técnico e presentalos de forma adecuada |
|
BM10
|
CM1 CM9
|
Coñecer o que se espera dunha tese de doutoramento, como se redacta e como se presenta |
|
BM1 BM7 BM10
|
CM4 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A investigación científica e tecnolóxica
|
1.1. O concepto de investigación.
1.2. Taxonomía da investigación.
1.3. Características da investigación científica.
1.4. Aspectos éticos da investigación. |
2. Metodoloxía da investigación. |
2.1. Pasos do proceso de investigación.
2.2. Principais métodos de investigación. |
3. A difusión da investigación. |
3.1. Tipos de publicacións.
3.2. Patentes. |
4. Xestión e procura de referencias científico-técnicas. |
4.1. Fontes de información.
4.2. Como realizar procuras bibliográficas.
4.3. Ferramentas para a procura de referencias.
4.4. Ferramentas para a xestión de referencias.
4.5. Introdución aos índices de citas. |
5. Redacción e presentación de traballos científicos no ámbito da Enxeñaría |
5.1. Recursos básicos para realizar un traballo científico.
5.2. A estrutura dun documento científico.
5.3. Técnicas para a redacción de documentos científicos.
5.4. Elaboración de relatorios de traballos científicos. |
6. Proxectos de investigación e innovación. |
6.1. Concepción e formulación dun proxecto de investigación.
6.2. Elementos esenciais dun proxecto de investigación.
6.3. Tipos de convocatorias de proxectos de investigación e innovación. |
7. Desenvolvemento dunha tese doutoral. |
7.1. Que é unha tese doutoral?.
7.2. Selección dunha nova liña ou problema de investigación. |
8. Transferencia de coñecemento á industria e explotación de resultados. |
8.1. Licenza de patentes.
8.2. Creación de empresas de base tecnolóxica: spin-off.
8.3. Investigación por contrato e cooperativa. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B1 B7 B10 C1 C7 C9 |
8 |
40 |
48 |
Proba mixta |
B3 C1 |
1.5 |
1.5 |
3 |
Presentación oral |
B7 C4 |
1.5 |
1.5 |
3 |
Proba obxectiva |
B3 B7 C4 |
1.5 |
1.5 |
3 |
Sesión maxistral |
C4 C8 |
9 |
9 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de traballos relativos á escritura de artigos científicos, relatorios de traballos científico-técnicos e elaboración de memorias de proxectos de investigación. |
Proba mixta |
Realización de cuestionarios curtos para ver se adquiriu coñecemento dun tema específico |
Presentación oral |
Para algún traballo tutelado, os estudantes deben preparar unha presentación onde expoñen o traballo na aula, resaltando as principais aportacións e conclusións. |
Proba obxectiva |
Consistirá en cuestións teórico-prácticas sobre calquera dos conceptos incluídos no temario do curso. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realizarase asesoramento e asistencia do alumno naquelas tarefas que requiran de atención persoal e resolución de dúbidas no seu desenvolvemento.
Fora das horas de clase a atención manténse nos horarios oficiales de titorías a través dos seguintes canles:
- Correo-e: De uso para facer consultas de resposta curta.
- Teams: encontros virtuais preferentemente previa solicitude a través do correo-e. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B7 B10 C1 C7 C9 |
Realización das tarefas, en tempo e forma, establecidas na materia no marco desta metodoloxía. Para aprobar a materia é indispensable ter realizados e aprobados estes traballos. No marco dos "Traballos tutelados" incluiránse aspectos como asistencia a clase, traballo persoal, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado. |
40 |
Proba mixta |
B3 C1 |
Realización dos cuestionarios, en tempo e forma, establecidas na materia no marco desta metodoloxía. |
10 |
Presentación oral |
B7 C4 |
Poderíase incluir nalgún traballo tutelado e influiría na calificación final deste, pero non se puntúa o marxe da nota otorgado o traballo. |
0 |
Proba obxectiva |
B3 B7 C4 |
Exame tipo proba obxectiva. E necesario superar o 50% da puntuación na proba obxetiva para superar a materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
De cara a segunda oportunidade, poderán reentregrase aqueles traballos tutelados non presentados durante o curso, en nengún caso é posible reentregar os traballos para acadar mellor nota. Se o traballo require presentación oral, fárase o mesmo día do exame. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través do Campus Virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
José Cegarra Sánchez (2013). Metodología de la investigación científica y tecnológica. Ediciones Díaz de Santos
Michael Jay Katz (2009). From Research to Manuscript: A Guide to Scientific Writing (2ª edición). Springer
Roberto Hernandez-Sampieri (2014). Metodología de la investigación (6ª Edición). McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|