Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía |
B9 |
CG4 - Extraer, interpretar e procesar información, de diferentes fontes, para a súa utilización no estudo e análise |
B13 |
CG8 - Aplicar os coñecementos teóricos á práctica |
B15 |
CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno saberá analizar as diferentes perturbacións (de frecuencia, amplitude ou simetría) que se producen nun Sistema Eléctrico, recoñecendo as súas causas, efectos, indicadores, formas de medida e regulacións que as afectan, así como as posibles medidas correctoras para ter en conta. |
AM1
|
BM9 BM13 BM15
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Presentación á materia
Coñecementos previos |
Continuidade da subministración |
Definición
Tipos de interrupcións
TIEPI
NIEPI |
Calidade do produto |
Frecuencia
Variación da tensión de alimentación
Variacións rápidas de tensión
Desequilibrio da tensión de alimentación
Harmónicos de tensión
Tensións interarmónicas
Transmisión de sinais de información pola rede
Interrupcións da tensión de alimentación
Ocos/sobretensiones da tensión de alimentación
Sobretensiones transitorias |
Calidade da atención ao consumidor |
Definición
Índices individuais |
ANEXOS |
Normativa básica.
Compatibilidade electromagnética.
Medida da calidade de subministración.
O mercado eléctrico español.
Contratación da subministración eléctrica.
Medida e facturación da enerxía eléctrica.
Reclamacións.
Sistemas de conexión do neutro e das masas a terra.
Regulamentos electrotécnicos.
NOTA: Os anexos non son obxecto de exame. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B15 |
9 |
18 |
27 |
Prácticas de laboratorio |
B9 B13 |
12 |
6 |
18 |
Traballos tutelados |
B9 C1 |
0 |
12 |
12 |
Proba obxectiva |
B9 B13 |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, é cuxo fin transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
As practicas de laboratorio son una actividade fundamental para a aprendizaxe desta materia. Consisten en supostos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos. |
Traballos tutelados |
Desenvolmemento de tarefas, que permiten asentar os coñecementos teóricos e prácticos, que poden ir dende formular problemas e traballos breves o sinxelos ata outros con certa complexidade. |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación onde o alumno deberá demostrar o seu grado de aprendizaxe dun xeito obxetivo.
Corresponde ao exame de teoría e problemas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B9 B13 |
As prácticas son obrigatorias, e é necesario realizalas para poder superar a materia.
As prácticas representan un 10% da nota final da materia, e sumásese á nota obtida na proba teórica sempre que esta sexa superior a 3.0 puntos sobre 10.0 puntos. |
10 |
Traballos tutelados |
B9 C1 |
Poderanse realizar a cabo varios traballos tutelados ao longo do curso, sendo a súa entrega obrigatoria e que tratasen sobre problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia.
Os traballos tutelados, son o 50% da nota final da materia, que será sumada á nota obtida na proba obxectiva, sempre que esta sexa cualificada con polo menos 3.0 puntos sobre 10.0 puntos. |
50 |
Proba obxectiva |
B9 B13 |
Nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizásese esta proba final.
A proba pode alternar preguntas tipo problema ou cuestións teóricas, e representa o 40% da nota final da materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
<p>Todas as actividades que contribúen á nota final do alumno, serán cualificados sobre 10.0 puntos. </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Real Decreto 1955/2000, de 1 de diciembre, por el que se regulan las actividades de transporte, distribución, comercialización, suministro y procedimientos de autorización de instalaciones de energía eléctrica. (BOE nº 310, de 27 de diciembre de 2000). Orden ECO/797/2002, de 22 de marzo, por la que se aprueba el procedimiento de medida y control de la continuidad del suministro eléctrico. (BOE nº 89, de 13 de abril de 2002). Norma UNE-EN 50160: 2011, Características de la tensión suministrada por las redes generales de distribución. Norma UNE-EN 61000-4-30: 2015, Compatibilidad Electromagnética (CEM). Parte 4-30: Técnicas de ensayo y de medida. Métodos de medida de la calidad del suministro. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Eficiencia nos Sistemas Eléctricos/770523013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>Requírense coñecementos previos de análise de circuítos en corrente contínua, alterna e trifásica, así como de compoñentes simétricas.</p><p>Noutro orden de cousas, para axudar a acadar un ambiente inmediato sostido e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Ensino e investigación ambiental e social sa e sostible" do "Plan de Acción do Campus Verde de Ferrol":</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;A entrega dos traballos documentais feitos neste asunto:</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;• Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;• Se é necesario facelos en papel:</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;- Os plásticos non serán utilizados</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;- As impresións realizaranxe a dobre cara.</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;- Usarase o papel reciclado.</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;- Evitarase a impresión de borradores.</p><p>• Debe haber un uso sostible dos recursos ea prevención de impactos negativos sobre o medio natural.</p> |
|